הכירו את אוקסיטון מדיקל – טכנולוגיות לבוש רפואיות מתקדמות לשרותי הום קר

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

בשנים האחרונות קיימת התקדמות משמעותית בתחומים כמו רפואה לבישה, כאשר הטכנולוגיה מאפשרת למכשור הממוחשב המתקדם לאסוף מידע ולנטר בזמן אמת מדדים שונים כמו קצב דופק הלב ושיעור החמצן בדם.

המכשור הלביש בתחום הרפואה מתקשר עם מערכות ממוחשבות חדשניות ומאפשר מעקב צמוד אחר חולים כרוניים וניטור המצב הקליני של חולים המקבלים טיפול ביתי מרחוק. המידע הנשלח מהמכשור הלביש עובר ניתוח מהיר באמצעות טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ובעידן הביג דאטה זהו פתרון חכם שיכול למנוע מקרי מוות ולהציל חיים.

בינה מלאכותית ברפואה

חברת "אוקסיטון מדיקל" היא דוגמה לאחת מהחברות המובילות בפיתוח מכשור לביש ברפואה. החברה מקבוצת גפן השקעות ביומד קיבלה בשנת 2017 את אישור ה-FDA לשווק בארצות הברית את מוצר הדגל שלה שנקרא אוקסיטון 1000 (Oxitone 1000). 

צמיד רפואי מתוחכם ומציל חיים

האוקסיטון נראה במבט ראשון כמו כל שעון דיגיטלי חכם אחר, אך למעשה מדובר בצמיד יד רפואי שתפקידו לנטר בזמן אמת את שיעור החמצן בדם ואת קצב הלב. ראוי לציין כי במסגרת האשפוז בבתי החולים, המטופלים מחוברים למכשיר גדול ומסורבל לניטור המדדים השונים באמצעות אוקסימטר המתחבר לאצבע. המטופלים מקבלים את המכשיר כבר בחדר המיון וברוב המקרים הם ממשיכים להיות מחוברים אליו לכל אורך האשפוז. כאשר החולה משתחרר לביתו לאחר הניתוח או הטיפול, מפסיקים לנטר את המדדים החיוניים השונים, ולא פעם חולים אשר משתחררים ממחלקת הריאות נאלצים לחזור לאשפוז מחדש בגלל הרעה במצבם.

אחת מהבעיות המרכזיות במערכת הבריאות הקיימת היא התופעה של אשפוז חוזר, והמגמה כיום היא לקצר את משך האשפוז ולהימנע מאשפוז מחדש במחלקות השונות. הסטטיסטיקה מוכיחה כי 21% מהחולים שאושפזו בגלל מחלות ריאות קשות חוזרים בתוך חודש לבית החולים לצורך אשפוז. הפתרון הטכנולוגי של חברת אוקסיטון מדיקל פותח במיוחד כדי לספק מענה לבעיות אלו וצמיד היד הרפואי מאפשר לחולים הכרוניים אשר סובלים ממחלות ריאה כרוניות ומבעיות נשימתיות אחרות לקצר את משך האשפוז ולהימנע מחשש מהידבקויות, לקבל טיפול ביתי מצוין, ולזהות בזמן אמת כל חריגה במדדים על מנת לקבל טיפול מהיר ויעיל, ולא פעם זהו טיפול מציל חיים.

מידע כללי על החברה ומוצריה

חברת אוקסיטון מדיקל היא חברה ישראלית לפיתוח מכשור לביש ברפואה. החברה מתמקדת בפיתוח אמצעי ומכשירי רפואה לבישה המעבירים מידע למערכות רפואיות ממוחשבות. הפתרון הטכנולוגי המתקדם של אוקסיטון מוגן ב-5 פטנטים, וצמיד היד הרפואי מולבש על פרק כף היד על מנת למדוד ולנטר ערכים בריאותיים שונים ברמה הקלינית. 

צמיד היד של אוקסיטון מודד את הערכים בזמן האמת ומבצע ניטור קבוע כאשר החולה שוהה בביתו, אך מעבר לניטור המדדים, המכשיר שולח מידע לאפליקציה המסייעת לצוות הרפואי, למטופל ולבני משפחתו. הפלטפורמה המתקדמת שפותחה על ידי החברה משלבת טכנולוגיות חדשניות כמו בינה מלאכותית, לכן צמיד היד הרפואי מאפשר לבצע אבחונים אמבולטוריים כמו בבתי החולים, למרות שהמטופל נמצא במסגרת טיפול ביתי. 

הפתרון הטכנולוגי החדשני של החברה בוחן את המצב הקליני של המטופל השוהה בביתו מסביב לשעון, ללא פגיעה באיכות חייו של המטופל. כאשר הפלטפורמה מזהה הרעה או חריגה מסוימת בנתונים, נשלחת התרעה לצוות הרפואי ולמטופל, והצוות הרפואי יוצר קשר עם החולה ומסייע לו מרחוק. כך האוקסיטון יכול להציל חיים, להפיג לחץ בקרב המטופלים ששוחררו לביתם לאחר אשפוז, למנוע הגעה מיותרת לבתי החולים ולמרפאות ולהקל על העומס הרב בחדרי מיון ובמחלקות השונות בבתי החולים.


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.