כיצד תבדלו את חנות האופטיקה שלכם? חלק ב'

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

בחלק הראשון הצגנו בפניכם מידע כללי על חשיבות בידול חנות האופטיקה שלכם מהחנויות של המתחרים בענף, ובנוסף פירטנו על מספר דרכים יעילות באמצעותן תוכלו למתג ולבדל את העסק שלכם מאחרים. בחלק ב אנחנו מציגים בפניכם דרכים נוספות לבידול חנות האופטיקה. בואו נתחיל!

חנות אופטיקה

מיתוג ושיווק חנות האופטיקה ברשתות החברתיות

כדי ליצור בידול של חנות האופטיקה שלכם כדאי להשקיע בפרופיל עסקי ברשתות החברתיות המובילות, ובמיוחד בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטיק טוק. עליכם לזכור כי המתחרים שלכם פעילים ברשתות החברתיות, לכן כדאי ללמוד ולנתח את הפעולות שהם מבצעים בזירה הדיגיטלית על מנת לגבש אסטרטגיה שיווקית טובה יותר.

לאחר הקמת פרופיל עסקי ברשתות החברתיות חשוב להעלות תוכן באופן רציף וניתן להשקיע גם בקידום ממומן של פוסטים ובקמפיינים מסוגים שונים. הפרסום ברשתות החברתיות יוצר בידול מחנויות אופטיקה מתחרות ובנוסף תוכלו באמצעות הקמפיינים לקבל חשיפה רחבה בפני קהלי יעד מוגדרים מראש.

פעילות מקומית לבידול ולקידום העסק

מומלץ לאפיין את הלקוחות הקיימים בחנות האופטיקה שלכם כדי להבין האם הלקוחות גרים קרוב לעסק שלכם ולבחון מהיכן הם מגיעים. כדי ליצור בידול מחנויות אופטיקה מתחרות הממוקמות באזור הקרוב לכתובת העסק שלכם כדאי להשקיע בפעולות מקומיות כדי לחשוף את העסק ויתרונותיו ולהשיג לקוחות חדשים שגרים באזור.

כך לדוגמה, באפשרותכם לקחת חלק פעיל בפעילויות המאורגנות על ידי הרשות המקומית, להשתתף באירועים המתקיימים בקהילה או ביישוב, למשל השתתפות ביום המעשים הטובים, ובהתאם למגבלות התקציב תוכלו ליזום פעילות מקומית מיוחדת וכך תקבלו חשיפה רחבה ותוכלו להשיג לקוחות חדשים.

חוויית שירות חיובית וייחודית

אחת מהדרכים היעילות ביותר ליצור בידול מחנויות אופטיקה מתחרות היא לספק חוויית שירות מנצחת וייחודית. הלקוחות מעדיפים לבקר בחנות אופטיקה המציעה שירות ייחודי המלווה ביחס אישי וחם לכל לקוח ולקוח. לכן, כדאי לנטר ולבדוק את השירות שניתן בחנויות אופטיקה מתחרות ולספק חוויית שירות חיובית וטובה יותר מהמתחרים. כמו כן, כדאי להשקיע בעיצוב חנות האופטיקה וכך הלקוחות שיבקרו בעסק שלכם יתרשמו מהסגנון הייחודי ויעדיפו לעבור בדיקות ולרכוש מוצרים בחנות שלכם, גם אם המחיר גבוה יותר.

יש חנויות אופטיקה שיוצרות בידול מהמתחרים באמצעות שירות VIP ללקוחות, וניתן להציע שירותים שאינם קיימים אצל המתחרים, למשל בדיקות ראייה על ידי אופטומטריסטים מומחים ומקצועיים, מסגרות למשקפי שמש וראייה ממיטב המותגים, שיחת ייעוץ מקצועית ללא עלות או התחייבות בחנות עצמה עם אספרסו על חשבון הבית, איסוף משקפיים מבית הלקוח לצורך תיקון וכו'.

לשמור על קשר רציף עם הלקוחות

אם החלטתם ליצור בידול של חנות האופטיקה שלכם כדאי לבחור נכון תוכנת ניהול מרפאה חכמה המיועדת לניהול חנויות אופטיקה, ובעזרת המערכת המתקדמת ניתן לנהל כרטסת לקוחות ממוחשבת ולהפיק דוחות ונתונים שיווקיים מהמידע. תוכנת ניהול חנויות אופטיקה מהווה כלי שיווקי פרקטי ויעיל, מאחר שהמידע מאפשר לכם לעדכן את הלקוחות לגבי בדיקה מומלצת עבורם, לשלוח הודעת טקסט ללקוח לגבי תור שהוזמן על ידו במערכת זימון תורים, לשלוח ברכה ליום הולדת של הלקוח ועוד.

בנוסף לזאת, התוכנה המתקדמת והחכמה מסייעת לכם לנהל מועדון לקוחות, וניתן לשלוח דיוור ישיר ללקוחות הקיימים וללקוחות פוטנציאליים שפנו אליכם בעבר כדי לעדכן על מוצרים חדשים, בדיקות ראייה מתקדמות יותר, ליין חדש של מסגרות למשקפיים, מבצעים משתלמים, הטבות ועוד.

בשורה התחתונה, במציאות התחרותית של היום כל העסקים, כולל חנויות אופטיקה, חייבים להשקיע בבידול מהמתחרים. בידול חנות האופטיקה שלכם נועד להגדיל את המכירות ולסייע לכם לנהל עסק מצליח ומשגשג, למרות התחרות הגבוהה שמאפיינת את הענף.


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.