כיצד תבדלו את חנות האופטיקה שלכם? חלק א'

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

ענף האופטיקה במדינת ישראל מגלגל למעלה מ-2 מיליארד ש"ח בשנה. כמחצית מההכנסות של חנויות האופטיקה מגיעות ממכירת משקפי ראייה, ויתרת ההכנסות היא ממשקפי שמש (כ-35%), עדשות מגע, אביזרים נלווים, תמיסות שונות ועוד. המומחים צופים כי בשנים הקרובות ההכנסות בענף האופטיקה ירשמו צמיחה בשיעור של כ-8%, לכן אין זה פלא שמספר הסניפים וחנויות האופטיקה המוקמים ברחבי הארץ נמצא במגמת עלייה.

משקפיים בחנות אופטיקה

במציאות התחרותית של היום, כאשר יש כ-1,100 חנויות אופטיקה ברחבי המדינה, מתוכן כ-500 חנויות בבעלות של אחת מרשתות האופטיקה המובילות, כל חנות חייבת לדאוג לבידול מהמתחרים. במאמר זה המומחים של ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות בע"מ מסבירים על דרכים יעילות לצורך בידול חנות אופטיקה, בין היתר באמצעות תוכנת ניהול מרפאה חכמה המיועדת לענף האופטיקה.

תחרות טובה לכולם

נכון, בענף האופטיקה נכון לשנת 2024 יש מאות חנויות, חלקן שייכות לרשתות גדולות ומובילות בשוק האופטיקה. למרות ריבוי החנויות ולאור כניסתן של רשתות אופטיקה חדשות לשוק המקומי, חשוב לזכור כי התחרות טובה לענף, ובעיקר לצרכנים. בתוך כך, חנויות האופטיקה נאלצות להתמודד כיום עם תחרות גבוהה בענף, וכדי ליצור בידול מחנויות מתחרות יש לבחור בדרכים יעילות, לגבש אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית ולספק חוויית לקוח מיטבית וייחודית.

חשוב לציין כי ניהול חנויות אופטיקה בעזרת תוכנת ניהול מרפאה חכמה מאפשר לבעלי החנות הקטנה או הגדולה להתמודד עם התחרות הגבוהה בענף. התוכנה החכמה לניהול חנות אופטיקה חוסכת עלויות ומשאבים, מייעלת את העבודה בעסק, משפרת משמעותית את חוויית הלקוח והיא כוללת כלי ניהול מתקדמים.

בין הכלים החשובים ביותר בתוכנת ניהול חנות אופטיקה:

  • ניהול וזימון תורים מקוון.
  • כרטסת לקוחות נוחה וממוחשבת.
  • קישוריות והתממשקות למכשירי בדיקה המותקנים בחנות האופטיקה.
  • רישום ותיעוד בדיקות אופטיקה בחנות.
  • שליחת הזמנת הלקוח ישירות לספק בקליק מהיר.
  • ניהול ספקים ומלאי.
  • מערכת רישום ומעקב אחר הזמנות הלקוחות.
  • מערכת כספים.
  • דו"חות ניהוליים ואחרים.

ניהול חנויות אופטיקה בעזרת תוכנה חכמה ומתקדמת מאפשר לבעלי העסק (או הרשת) להתמקד בנושאי הליבה כמו מתן שירות אישי ללקוחות, עבודה עם ספקים, שיווק ופרסום החנות וכדומה.

להשקיע באתר מכירות באינטרנט

לרוב חנויות האופטיקה בישראל יש אתר תדמית באינטרנט עם עיצוב נקי ומרשים. רשתות האופטיקה נהנות מתקציב גדול לכן הן הקימו חנויות וירטואליות בהן הלקוחות יכולים לרכוש משקפי שמש ממותגים, משקפי ראייה עם מגוון רחב של מסגרות, עדשות מגע ואביזרים נלווים ומשלימים, לחנויות האופטיקה הקטנות בדרך כלל יש רק אתר תדמית.

כדי ליצור בידול בחנות האופטיקה מחנויות מתחרות כדאי להשקיע באתר מכירות מתקדם טכנולוגית המבטיח חוויית קניות ייחודית, מרגשת ומלהיבה. עם זאת, יש להגדיר מראש את קהלי היעד אליהם מעוניינים לפנות, ובהתאם למאפייני קהל המטרה ניתן לעצב את האתר והממשקים השונים שבו. 

להשקיע בקידום אתרים אורגני וממומן

אתר מכירות לחנות אופטיקה הוא נכס דיגיטלי חשוב ובעל ערך, אך כדי להגיע ללקוחות יש להשקיע בקידום אורגני וממומן של האתר. ניתן לקדם ולנהל קמפיינים ממומנים במנועי החיפוש, ובראשם גוגל, לנהל קמפיינים שיווקיים מוצלחים ברשתות החברתיות וכדאי לשקול גם פרסום באתרים ואינדקסים מקומיים כדי להגיע לחשיפה רחבה גם בתוך הקהילה. בעזרת קידום לוקאלי ניתן לחשוף את האתר של חנות האופטיקה לתושבים המתגוררים באזור, וכך יוצרים בידול נכון מהמתחרים ונהנים מזרם של לקוחות המתגוררים בסביבת העסק.

בחלק הבא נציג בפניכם דרכים נוספים לבידול חנות אופטיקה, בין היתר באמצעות בחירה נכונה של תמחור המוצרים והשירותים בחנות, הרחבת שירותים בחנות, שקיפות היוצאת אמון, אפיון קהלי יעד בעידן הדיגיטל, שיפור חוויית השירות ללקוחות העסק, פעילות בקהילה ועוד.


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.