שיווק קליניקה – טעויות נפוצות וכיצד להמנע מהן


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

במציאות הכלכלית המאתגרת של היום, בעלי המרפאות והקליניקות חייבים להשקיע זמן ומשאבים גם בשיווק. כיום, רוב מאמצי השיווק נעשים בדיגיטל, לכן מעבר להתמודדות עם נושאי הליבה לצורך ניהול הקליניקה, יש להכין אסטרטגיה שיווקית, להקצות זמן וכסף לשיווק הקליניקה, להגדיר נכון את קהלי היעד ועוד. 

יש לציין כי שיווק קליניקה הוא תחום חדש עבור רוב המטפלים. הם נדרשים ללמוד מושגים חדשים, להכיר מערכות פרסום מתקדמות, לנהל קמפיינים ממומנים במנועי החיפוש וברשתות החבריות וכו'. לכן, אין זה פלא כי רבים מבעלי הקליניקות עושים טעויות בשיווק, ובכתבה זו נציג בפניכם את הטעויות הנפוצות ביותר וכיצד ניתן להימנע מהן.

שיווק קליניקה

רוצים רק לטפל

מטפלים רבים מקימים קליניקות כדי להציע שירות איכותי למטופלים. הם מעוניינים רק לטפל לכן הם מזניחים או נמנעים לחלוטין מתפקידים אחרים שעליהם לבצע כמו ניהול קליניקה, הנהלת חשבונות, מילוי והגשת דוחות לרשויות המס, מכירות, שיווק ועוד. על כן, חשוב לציין כי שיווק קליניקה הוא חלק מרכזי ומשמעותי בניהול המרפאה הפרטית, ויש לשווק את הקליניקה באופן שוטף ולא רק לאחר הקמת העסק.

הכלל שצריך להנחות את המטפלים בעלי הקליניקות הפרטיות הוא להשקיע 80% מהזמן בטיפולים ו-20% מהזמן להשקיע בניהול ושיווק הקליניקה. כאשר הקליניקה עמוסה במטופלים רוב הזמן יושקע בטיפולים עצמם מאחר וצריך להשקיע פחות זמן ומאמצים בשיווק.

הגדרת קהל יעד

חלק מהמטפלים מציעים שירות לכולם לכן המסר השיווקי שהם מעבירים עשוי להיות בעייתי ושטחי מאוד. קשה מאוד לשווק קליניקה המציעה שירותים לכל האנשים, לכן עדיף להגדיר את קהל היעד וכך קל יותר להעביר מסרים שיווקיים ולהיות יותר ממוקדים.

אפיון קהל היעד הוא חלק מרכזי בתחום השיווק הדיגיטלי. קיימות מערכות פרסום מתקדמות שבאמצעותן ניתן לנהל קמפיינים מוצלחים בדיגיטל ולקבל תנועה לאתר ולידים איכותיים. כדי להצליח בשיווק הקליניקה יש להגדיר נכון את קהל היעד ולנסח מסרים ממוקדים ומובנים הגורמים לגולשים לבצע פעולה מסוימת, למשל השארת פרטים ליצירת קשר, רישום לניוזלטר של הקליניקה וכדומה.

אופטימיזציה לאתר הקליניקה

אתר האינטרנט מהווה מעין כרטיס ביקור ברשת, והוא משמש גם לצורכי שיווק ומיתוג הקליניקה. כדי לנהל שיווק קליניקה בצורה נכונה ואופטימלית, יש לבצע אופטימיזציה לאתר הקיים ולהכין אותו לקראת הקידום האורגני והממומן. האופטימיזציה לאתר של הקליניקה מאפשרת קידום מיטבי של האתר ודירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

בנוסף, במסגרת האופטימיזציה לאתר משפרים את התכנים בעמודים השונים, יוצרים היררכיה ברורה המאפשרת לגולשים למצוא בקלות את המידע שהם מחפשים, מחזקים את המיתוג ויוצרים בידול מקליניקות מתחרות. כמו כן, יש להתאים את האתר לכל סוגי המסכים מאחר וכיום רוב התנועה מגיעה מגולשים המשתמשים בטלפון הנייד שלהם, לכן האתר חייב להיות מותאם גם לנייד.

הוספת חוות דעת וביקורות חיוביות ממטופלים מרוצים

אחת הטעויות הנפוצות בשיווק קליניקות הוא אי הוספת חוות דעת וביקורות חיוביות שנכתבו על ידי מטופלים. מומלץ בחום להוסיף לדפים השונים באתר ביקורות חיוביות של מטופלים מרוצים, המידע חשוב משתי סיבות מרכזיות:

  • לקוחות פוטנציאליים הקוראים את חוות הדעת החיוביות משתכנעים מהמידע וכך משפרים את יחס ההמרה ומקבלים יותר פניות.
  • הביקורות החיוביות מסייעות בקידום אורגני של אתר וניתן להגיע לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

נוכחות דיגיטלית נמוכה

הצלחה הקליניקה תלויה בגורמים רבים, ובין היתר בשיווק יעיל וחכם. כיום, כולם בוחרים תוכנה לניהול מרפאה כדי לנהל במקצועית את הקליניקה וליהנות מיתרונות רבים נוספים. כדאי לבחור תוכנה מתקדמת המציעה כלי ניהול וכלים נוספים המתממשקת למערכות שונות, לרבות מערכת CRM ומערכת טלמרקטינג רפואי. מעבר לתוכנה לניהול הקליניקה יש לגבש אסטרטגיה שיווקית ולשפר את הנוכחות הדיגיטלית.

ניתן לשפר את הנוכחות בעולמות הדיגיטל באמצעות השתתפות בפורומים מקצועיים, ניהול פרופיל עבור הקליניקה ברשתות החברתיות המובילות כמו פייסבוק ואינסטגרם, להוסיף את הקליניקה באינדקסים מקצועיים רלוונטיים ולהשקיע בקידום האתר כדי לקבל חשיפה גדולה יותר. חשוב לנהל בלוג באתר של הקליניקה ולהפיץ תכנים איכותיים ומקוריים באתר עצמו ובאתרים מארחים על מנת לשפר את החשיפה ולהשיג יותר לידים איכותיים.  


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.