שימוש בטכנולוגיות לבישות בתחום הרפואה

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

כחלק מהמגמה לשירותי רפואה מרחוק, ועל מנת לאפשר טיפול ביתי אופטימלי, פותחו טכנולוגיות מתקדמות המתאימות לשירותי הרפואה הדיגיטלית, וכיום יש מגוון טכנולוגיות לבישות ברפואה המסוגלות לתקשר עם מערכות ממוחשבות ואביזרים אחרים. 

כדאי לדעת כי המושג "מכשור לביש" מתאר מגוון רחב של אביזרים ממוחשבים שניתן ללבוש אותם על אחד מאיברי הגוף או להרכיבם על גוף האדם. המכשירים הלבישים בתחום הרפואה מסוגלים לבצע בדיקות שונות, למדוד פרמטרים רפואיים, לאסוף ולנטר מידע ונתונים, ולהתממשק עם מערכת מרפאה חכמה. כך הרופא יכול לקבל מידע בזמן אמת על מצבו הבריאותי של המטופל הנמצא בביתו ולסייע לו מרחוק. 

טכנולוגיות לבישות ברפואה

יש לציין כי הטכנולוגיות הלבישות מוכרות בתחומי חיים נוספים והן משמשות אותנו לבידור, תקשורת, אופנה, ספורט וכושר גופני, ובין המוצרים שכולם מכירים ניתן למנות את המשקפיים החכמים והשעונים החכמים.

טכנולוגיות לבישות ברפואה – תחום המתפתח במהירות

החדשנות הטכנולוגית ברפואה זוכה לעניין רב, ובישראל קיימות לא מעט חברות הייטק העוסקות בפיתוח מכשור רפואי לביש מסוג זה. 

באמצעות מכשור לביש ניתן לאבחן, לזהות, למדוד פרמטרים רפואיים שונים, לזהות מצבים רפואיים המחייבים התייחסות של הרופא והמטופל, לאתר מבעוד מועד סיכון למחלות קשות ולהציע טיפול ביתי מיטבי. מטופלים רבים חוששים להגיע למרפאות ולבתי חולים, וכדי לשמור על בריאותם הם יכולים להיעזר במכשירים הלבישים המתקדמים ולקבל סיוע והכוונה מהרופא, כמובן מרחוק.

בין המכשירים הלבישים שכולם מכירים ניתן למצוא את השעונים והצמידים החכמים, אך יש גם שעונים חכמים רפואיים שנועדו לאפשר שירותי רפואה מרחוק, לרבות אשפוז וטיפול ביתי. המכשיר הלביש המתקדם מנטר באופן תמידי ערכים חיוניים שונים כמו דופק, לחץ דם ועוד. תוצאות הבדיקות והנתונים נשלחים אוטומטית לתיק הרפואי של המטופל במערכת מתקדמת לניהול מרפאה חכמה, וכך הרופא יכול לבדוק האם חל שינוי במצבו הבריאותי של המטופל השוהה בבית, להסיק תובנות ולאתר מחלות בשלב מוקדם באמצעות טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית, והרופא יכול לייעץ ולהנחות את המטופל מרחוק ולהתאים עבורו טיפול רפואי בהתאמה אישית מלאה.

חלק מקופות החולים החלו לשווק למטופליהן מכשירים לבישים מתקדמים כדי להקל על העומס בבתי החולים ובמרפאות. בתוך כך, חשוב לציין כי המכשור הלביש בתחום הרפואה מהווה חלק משמעותי במעבר לשירותי הרפואה הדיגיטלית, בהתאם למדיניות של משרד הבריאות. מטופלים רבים מתקשים להגיע למרפאות, חלקם מרותקים למיטה עקב מחלתם, אחרים עוברים אשפוז ביתי ויש גם אנשים העוברים כיום שיקום בבית. 

יתרונות הטכנולוגיות הלבישות

המכשירים הלבישים החדשים מהווים מרכיב חשוב ומשמעותי במעבר לשירותי הרפואה מרחוק, ובנוסף הם משפרים את בריאות הציבור מאחר שהם משמשים בין השאר לרפואה מונעת. המכשירים המתקדמים כוללים חיישנים ומצלמות זעירות. הם נוחים ופשוטים לשימוש ומתאימים לכל קבוצות הגיל. לכל מכשיר קיימת לרוב אפליקציה ייעודית המתממשקת עם מערכות המחשוב במרפאות, וניתן לשלוח מהמכשיר מידע רפואי, מסמכים וצילומים, על מנת לאפשר לרופא לנתח את המצב הבריאותי ולהחליט על המשך הטיפול בהתאם לצורך.

בעזרת הטכנולוגיות החדשניות המטופלים זוכים לשירות מקצועי וזמין מרחוק, ומעבר לטיפול הביתי האופטימלי. השימוש במכשירים לבישים מבטיח בריאות טובה יותר ושיפור באיכות החיים. המכשירים מצוידים בטכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ואלגוריתמים המסוגלים לנתח כמויות עצומות של מידע רפואי במהירות אדירה. בשילוב למידת מכונה, הרופא זוכה לכלי המסייע לו בעבודתו, והטכנולוגיות מסייעות לו לאבחן מצבים רפואיים בשלב מוקדם, באחוזי הצלחה גבוהים מאוד. 


חברת ר.ר. מערכות מתמחה בפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות טכנולוגיות בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת למידע נוסף.