כיצד בינה מלאכותית משחקת תפקיד מרכזי בניהול המרפאה?

בינה מלאכותית (AI – Artificial Intelligence), נקראת לעיתים גם אינטליגנציה מלאכותית, היא למעשה תחום במדעי המחשב. התחום עוסק ביכולת תכנות מחשבים באמצעות שפות מחשב שונות כדי להקים מערכת בעלת יכולות המאפיינות את הבינה האנושית, כלומר תוכנות אינטליגנטיות המסוגלות בין השאר לשאוב נתונים ממקורות רבים ומגוונים, לנתח את המידע במהירות ולבצע פעולה מסוימת, לדוגמה ניתוח מדויק של תוצאות בדיקות מחלת סרטן.

בינה מלאכותית משולבת בקוד של תוכנה לניהול מרפאה

כלים עוצמתיים לניהול מתקדם של המרפאהשירותי הבריאות בישראל מתמודדים עם אתגרים רבים ומורכבים, מרפאות מומחים חייבות לספק שירותי רפואה איכותיים וברמה גבוהה יותר, ובמקביל המטופלים מצפים לקבל שירות איכותי, חדשני ומתקדם יותר. המטופלים מצפים לזמינות גבוהה של צוות המרפאה ולמענה מהיר בכל בעיה ושאלה, אך המרפאות מתמודדות עם רגולציה מכבידה, שינויים דמוגרפיים, עומס רב בעבודה, ירידה במשאבים, ריבוי נתונים ותחרות גדולה.

כתוצאה מהאתגרים הלא פשוטים הניצבים בפני מרפאות המומחים נוצר צורך להתייעלות ולשינויים טכנולוגיים בקליניקות ובמרכזי רפואה. בדיוק כאן נכנסות לתמונה טכנולוגיות קוגניטיביות כדוגמת הבינה המלאכותית.

בינה מלאכותית הופכת לחלק מרכזי ובלתי נפרד בכל תוכנה לניהול מרפאה, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לצוות המרפאה לקבל תובנות ברמה גבוהה ובדיוק רב מהנתונים הרבים שמציפים את המערכת.

חשוב לזכור כי תוכנה לניהול קליניקה מוצפת בנתונים ממקורות מידע שונים, הצוותים עושים שימוש נרחב בגיליונות אלקטרוניים המכילים נתונים רפואיים רבים, המערכת מחוברת לחיישנים של ציוד ומכשור רפואי, ובנוסף יש נתונים המגיעים מהתיק הרפואי הממוחשב, צילומים ממכוני דימה, מסמכים סרוקים, מידע ממחשבי מערכת הבריאות וממערכות מחשוב של גורמים רלוונטיים אחרים כמו גורמים מבטחים, קופות חולים ועוד.

כלים עוצמתיים לניהול מתקדם של המרפאה   

טכנולוגיית הבינה המלאכותית מאפשרת לבתי תוכנה לפתח תוכנה לניהול מרפאה הכוללת כלים עוצמתיים ומתקדמים יותר. תוכנה לניהול מרכז רפואי או לניהול מרפאת מומחים הכוללת בינה מלאכותית מונעת טעויות אנוש, חוסכת זמן עבודה רב, משפרת ביצועים, חוסכת עלויות ומספקת כלי ניהול עתירי טכנולוגיה.

בנוסף, הבינה המלאכותית משמשת את הרופאים ושאר חברי הצוות הרפואי לניתוח מידע רפואי ממקורות שונים המציפים את המערכת, לזיהוי מחלות וסיכונים אפשריים, למניעת מחלות מראש ולהתאמת הטיפול הרפואי האיכותי ביותר למטופל.

תוכנה מתקדמת לניהול מרפאה המבוססת על בינה מלאכותית כוללת יכולת פענוח של צילומי הדמיה, לרבות צילום אולטרה סאונד ורנטגן. התוכנה מתממשקת בקלות למערכות הדמיה והצילום עובר פענוח על ידי כלים מתקדמים כדי לסייע לצוות הרפואי במרפאה לאבחן מחלות ובעיות ולהציע את הטיפול המתאים ביותר.

לא ניתן להתמודד עם כמויות המידע השוטפות את התוכנה, לכן טכנולוגיית הבינה המלאכותית מסייעת לצוות המרפאה לנתח את הנתונים במהירות שיא, בלי טעויות ובלי להתלונן על עייפות או כאב ראש. חשוב לציין כי התוכנה החדשנית מסוגלת לבצע מיון של החולים לפי רמת הסיכון וחומרת הבעיה, הבינה המלאכותית עושה זאת בצורה יעילה המתאימה לעבודה בחדרי מיון ובמרפאות ובמרכזים רפואיים המציעים רפואה דחופה.

בנוסף, הבינה המלאכותית כחלק בלתי נפרד מהתוכנה לניהול המרפאה משפרת באופן משמעותי את איכות ורמת השירות למטופלים. אין צורך להמתין זמן רב עד לקבלת תוצאות הבדיקה, אפשר ליישם תהליכי אוטומציה במרפאה, ולשלוח התראות למטופלים בגלל התדרדרות במצב הרפואי או עקב נתונים חדשים המעידים על סיכון למחלה מסוימת.

כמו כן, התוכנה המתקדמת מקלה על עומסים במרפאה ומשפרת בצורה דרסטית את חוויית המטופל, יש אפשרות לתוכנה המבוססת על בינה מלאכותית וטכנולוגיית זיהוי קולי באמצעותה הרופאים מקליטים את האבחונים והתוכנה שומרת את הנתונים בתיק הרפואי ומנתחת אותם אוטומטית.

בינה מלאכותית מסוגלת לטפל בכמויות עצומות של מידע, לנתח אותו בדיוק רב, ולספק לרופא מידע עדכני בזמן אמת על כל המטופלים, לרבות הסקת תובנות מניתוח הנתונים השונים. כך למעשה המרפאות יכולות להבטיח רפואה מונעת מאחר והתוכנה מנתחת את הנתונים הרבים באמצעות מודלים רפואיים אנליטיים. הרופא מקבל תוך זמן קצר אינדיקציה לגבי מצבו הרפואי של המטופל, ללא צורך לבזבז זמן בתיוק מסמכים, בהקלדת נתונים למערכת, בהשוואת נתונים ממקורות שונים וכדומה.


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.