כלי ניטור לרפואה מהבית והקשר שלהם למערכת תוכנה לניהול מרכז רפואי


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

בשנים האחרונות קורית מהפכה של ממש בעולם הרפואה, ומגוון רחב של טכנולוגיות חדשניות וכלי ניטור מרחוק מוטמעים בשירותי הרפואה העדכניים. כיום, לא חייבים להגיע למרפאה או לתאם תור מראש באמצעות מערכת זימון תורים של תוכנה לניהול מרפאה, מאחר ואפשר לבצע לא מעט בדיקות בבית באמצעות מכשירים חדשניים, מרביתם לבישים, כשהרופא המטפל מצידו, יכול לאבחן את מצב המטופל מרחוק, לשוחח איתו ולהעניק לו ייעוץ והנחיות להמשך טיפול ומעקב. 

כלי ניטור לרפואה מהבית

אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לניטור המטופלים מרחוק

התפרצות נגיף הקורונה האיצה את המעבר לכלי ניטור מרחוק בעולם הרפואה של היום, ולא מעט הסכמים לשיתופי פעולה נחתמו בתקופה האחרונה בין בתי חולים, קופות חולים ומרפאות, לבין חברות ויצרניות של מכשור רפואי מתקדם לניטור מטופלים מרחוק. מטופלים רבים אינם צריכים להגיע לבדיקה או לשיחת ייעוץ ומעקב עם הרופא המומחה, מאחר ובעזרת כלי ניטור המבוססים על בינה מלאכותית וטכנולוגיות חדשניות נוספות, הרופאים מקבלים את נתוני הבדיקה הביתית, מנתחים את המידע בעזרת תוכנה מתקדמת ומעניקים ייעוץ למטופל. 

כך נמנעים מקרי הידבקויות של מטופלים וצוותים רפואיים, מקלים על קשישים, חולים סיעודיים וחולים במחלות קשות וכרוניות, ומעניקים שירות רפואי איכותי בזמן אמת. 

ראוי לציין כי קופות החולים השונות החלו להציע מכשירים מתקדמים לניטור ולבדיקות בבית, כך לדוגמה קופת החולים "כללית" מציעה ללקוחותיה את המכשיר המתקדם מתוצרת חברת TytoCare, המכשיר מתאים לכל בני המשפחה ומסוגל לבצע 8 בדיקות שונות, ביניהן מדידת דופק, בדיקת אוזניים, גרון, ריאות, מדידת חום, קצב לב ועוד.

רפואה חכמה, מודרנית ומתקדמת

עולם הרפואה משתנה במהירות עקב כניסתן של טכנולוגיות חדשניות ואמצעים לניטור מטופלים ולטיפול מרחוק. כלי הניטור מצוידים בתוכנה ייעודית המתממשקת עם תוכנת ניהול מרפאה חכמה, והנתונים מאוחסנים אוטומטית בתיק רפואי ממוחשב המהווה את אחד מהפיצ'רים של התוכנה לניהול המרפאה.

המכשירים החדשניים משפרים את שירותי הרפואה, ומסייעים למטופלים לקבל מענה מקצועי בזמן אמת, לבדוק שינויים שחלו במצבם הבריאותי ללא צורך להגיע למרפאה ולחשוש מהידבקויות, והרופאים יכולים לייעץ ולהנחות את המטופלים בהתאם לממצאים ולשמור על בריאותם.

קיימים מגוון אמצעים וכלי ניטור בשירותי הרפואה מרחוק, לדוגמה:

  • המכשיר מהפכני של חברת TytoCare הכולל חיישנים ומצלמות זעירות. המכשיר מסובסד על ידי חלק מקופות החולים ומאפשר אבחון מקצועי, בדיוק כמו אבחון על ידי רופא. המידע הרפואי נשמר באמצעות תיק רפואי ממוחשב בתוכנה לניהול מרפאה.
  • שירותי ניטור ביתי על ידי ביוטרוניק, השירות החדשני כולל ניטור ומעקב מרחוק אחר מושתלי מכשיר לבבי כמו קוצב לב (השירות מיועד למטופלים שבגופם הושתל מכשיר לבבי של חברת ביוטרוניק). הרופא המטפל יכול לבצע בדיקות ומעקב מרחוק על בסיס יומיומי, ולקבל תמונת מצב מלאה על מצבו של המטופל ותפקוד המכשיר המושתל בגופו של החולה. 
  • מערכת ניטור אחר קשישים ו/או חולי קורונה מתוצרת חברת "אסנס" הישראלית. 

כלי ניטור משתלבים בתוכנה לניהול מרפאה

המעבר לשירותי הרפואה מרחוק מסייע למטופלים רבים לשמור על בריאותם ומקל על עבודת צוותי הרפואה. יש לציין כי תוצאות הבדיקות והנתונים הנאספים על ידי כלי ניטור מרחוק מאוחסנים בתיק הרפואי הממוחשב, וכך הרופאים מקבלים תמונת מצב מלאה ועדכנית על מצבם של המטופלים.

תוכנה לניהול מרפאה חכמה מתממשקת בקלות עם התוכנות של כלי הניטור המתקדמים. התוכנה כוללת כלים חשובים נוספים המשפרים את השירות ללקוחות המרפאה, ומסייעים לרופאים להציע שירותי רפואה מרחוק
תוך מעקב רציף ומתן הנחיות להמשך הטיפול, ללא צורך בהגעה למרפאה.


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.