כיצד תבחרו את ספק הרפואה הביתית המתאים לכם?

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

בשנים האחרונות החלה מהפכת הרפואה הביתית וכיום מטופלים רבים זוכים לקבל שירותים רפואיים איכותיים המבוססים על שילוב בין שירותי רפואה מרחוק לבין שירותי רפואה עד הבית. הטיפול הביתי מסייע לישראלים רבים בכל הגילאים ומאפשר להם לקבל שירותי רפואה בסביבה הביתית, מבלי לצאת מהבית וללא חשש מהידבקויות ומזיהומים במרפאות ובבתי החולים. 

רופא בבית המטופל

בתוך כך, כאשר מעוניינים לבחור ספק רפואה ביתית המתאים לצורכי המטופל ובני משפחתו, יש להתייחס לגורמים שונים כדי לקבל החלטה נכונה. כל אדם יודע כי על רפואה לא מתפשרים, וכך יש לפעול גם כאשר בוחרים ספק לשירותי הרפואה הביתית.  

עוברים לטיפול בסביבה הביתית

תוחלת החיים ממשיכה לעלות ובמקביל קיימת גם עלייה בתחלואה הכרונית, לכן נדרשים פתרונות חדשים למתן שירותי רפואה, ואחד מהפתרונות הוא שירותי רפואה ביתית. לטיפול הביתי יש יתרונות חשובים ומשמעותיים כגון:

  • טיפול בסביבה הביתית המוכרת והנוחה.
  • הימנעות מחשיפה לזיהומים במרפאות ובבתי החולים.
  • מעורבות המטופל מגבירה את יעילות הטיפול הרפואי.
  • השגחה צמודה של בני המשפחה.
  • הפחתת הוצאות כמו נסיעות, חניה, הפסד זמן עבודה וכו'.
  • טיפול מותאם אישית על ידי צוות מומחים ובעזרת טכנולוגיות מתקדמות. 

חשוב לציין כי שירותי הרפואה מרחוק מתאימים למטופלים שעברו פרוצדורות רפואיות וניתוחים שונים, מטופלים החולים במחלות כרוניות העשויות להחמיר ולהסתבך, מטופלים שאשפוז בבית החולים עלול לסכן אותם וכדומה.

רפואה ביתית כפתרון לשיפור מערך האשפוז ולמתן שירותי רפואה מתקדמים

לאור הצפיפות הגבוהה בבתי החולים ובגלל מצוקת מערך האשפוז במרכזי הרפואה, בעיקר במחלקות הפנימיות, וכתוצאה מהחשש מזיהומים והידבקויות – עוד ועוד ישראלים מחפשים ספק רפואה המתמחה בשירותי רפואה ואשפוז בבית. 

רופאים רבים במערכת הבריאות החלו להפנות מטופלים לאשפוזי בית, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, וכיום קופות החולים החלו להציע פתרונות דיגיטליים ומקוונים למתן שירותי רפואה מרחוק כדי להקל על העומס במרפאות ועל מנת לשפר את השירות למטופלים. לכן, כאשר בוחרים ספק לשירותי רפואה ביתית, כדאי להתייחס לפרמטרים מרכזיים כדי לקבל החלטה נכונה ולהבטיח סטנדרטים גבוהים מבחינת מקצועיות, רגישות לצורכי המטופל, זמינות ותמיכה רציפה למטופל ולבני משפחתו.

לכן, כאשר עליכם לבחור ספק לשירותי רפואה ביתית כדאי לכם להתייחס לפרמטרים הבאים:

חוות דעת והמלצות

כאשר מחפשים ספק מתאים לשירותי רפואה ביתית חשוב לבקש המלצות על חברה מקצועית ואמינה, וכדאי לבקש המלצות מאנשים בסביבה הקרובה שנעזרו בשירותי הרפואה מרחוק. כמו כן, מומלץ לקרוא חוות דעת וביקורות באינטרנט כדי לקבל החלטה ולבחור נכון את הספק.

שירותים רפואיים

בעת בחירת ספק שירותי הרפואה הביתית, יש לוודא האם מעטפת השירותים שלו מתאימה לצורכי המטופל. יש לוודא כי המטופל נמצא בלב העשייה ומקבל שירותים רפואיים איכותיים ומותאמים אישית למצבו הבריאותי, לרבות תמיכה רגשית ופתרונות חשובים, כמו ביקור רופא בבית המטופל בהתאם לצורך ולפי תוכנית הטיפולים, פתרונות לשיקום ביתי ואשפוז בסביבה הביתית, צוותים מיומנים, בדיקות מעבדה עד הבית ועוד.

פתרונות טכנולוגיים

חשוב לבדוק מראש מהם הפתרונות והאמצעים הטכנולוגיים שניתנים על ידי ספק הרפואה הביתית. כך לדוגמה, כדאי לבדוק איזה מערכת ניהול מרפאה חכמה יש לספק הרפואה הביתית וכיצד התוכנה מסייעת למטופלים השוהים בביתם, לקבל מידע על מכשור רפואי כולל מוצרים לבישים המאפשרים למטופל לבצע בדיקות, לעקוב אחר מצבו ולקבל הנחיות מרחוק מהרופא בהתאם לשינוי במדדים וכו'.

זמינות

חשוב לבחור ספק לרפואה ביתית המציע זמינות גבוהה 24/7, וכדאי לבדוק מראש מהן דרכי ההתקשרות האפשריות עם הצוותים הרפואיים (טלפון, צ'אט, שיחות וידאו, מייל וכו'). לכן, כדאי לברר האם יש לספק מוקד שירות זמין ומאויש מסביב לשעון, תוכנה לניהול תורים המאפשרת לזמן תור בכל שעה ומכל מכשיר ומקום.


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה
והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.