כיצד תבדלו את הקליניקה שלכם מול המתחרים?

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

כל בעל עסק יודע שעליו להשקיע בשיווק ובמיתוג העסק שלו על מנת להצליח ולהגדיל פעילות עסקית. גם בעלי הקליניקות בישראל חייבים לשווק את המרפאה שלהם כדי ליצור בידול מהמתחרים ולמשוך יותר לקוחות. הצלחת הקליניקה מושפעת בין היתר מאפקטיביות אמצעי השיווק, במיוחד כיום כאשר העולם מתנהל בעיקר בדיגיטל. 

כיצד לבדל את הקליניקה מהמתחרים? מהן השיטות היעילות ביותר לשיווק הקליניקה? איך למשוך יותר לקוחות לקליניקה? המומחים של ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות הכינו מדריך בנושא.

קונספט של בידול החברה

הקמת אתר לקליניקה

אתר לקליניקה הוא כלי שיווקי יעיל ומרכזי, באמצעותו ניתן לקבל חשיפה רחבה באינטרנט, להפיץ תכנים ומידע, לקבל לידים חמים, לפרסם מבצעים וחדשות מהקליניקה ועוד. אתר האינטרנט לקליניקה מהווה מעין כרטיס ביקור דיגיטלי, וכאשר לקוחות פוטנציאליים מחפשים בגוגל (או במנוע חיפוש אחר) מרפאה שיכולה להתאים להם, האתר שלכם יכול להופיע בפני הגולש.

הנוכחות באינטרנט חשובה לאין שיעור, במיוחד כיום בעידן הדיגיטל. יחד עם זאת, כדי שגולשים ימצאו את הקליניקה שלכם בגוגל כדאי להשקיע גם בשירות קידום אתרים אורגני וכך האתר יופיע במיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש. ככל שמיקום האתר גבוה יותר כך זוכים ליותר תנועה (טראפיק) לאתר ומקבלים יותר לידים.

קידום אתרים אורגני וממומן

אחד מכלי השיווק העוצמתיים ביותר בעידן הדיגיטל הוא קידום אתרים אורגני. לאחר בניית האתר לקליניקה חשוב להשקיע בקידום האתר כדי להשיג חשיפה רחבה וטביעת אצבע דיגיטלית ברשת. הקידום האורגני נועד להשיג מיקום גבוה ככל האפשר בדף התוצאות של מנועי החיפוש, וכך גם יוצרים בידול מהמתחרים.

במקביל לקידום האורגני בגוגל, ניתן להשקיע בקידום אתרים ממומן במנוע החיפוש. הקידום הממומן מבוסס על מערכת הפרסום של גוגל, בשיטת ה-PPC, כלומר רק כאשר גולש לוחץ על המודעה יש לשלם עבור ההקלקה.

כאשר מבצעים קידום אתרים אורגני וממומן, סוכנות הדיגיטל מבצעת מחקר שוק ומתחרים, וזאת כדי ללמוד ולנתח את אסטרטגיית השיווק של המתחרים ולנטר את התנהגות הגולשים ברשת שמחפשים מידע על טיפולים ושירותים רפואיים.

דף עסקי ברשתות החברתיות

לרוב הישראלים יש פרופיל ברשתות החברתיות המובילות כמו פייסבוק ואינסטגרם, לכן מומלץ לפתוח דף עסקי ברשתות החברתיות השונות כדי ליצור קשר ישיר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, ליהנות ממיתוג מנצח ולבדל את הקליניקה מהמתחרים. הפרופיל העסקי ברשת החברתית מאפשר לבעלי הקליניקה לפרסם מבצעים, תכנים עדכניים, טיפים, מידע על טיפולים חדשים שהקליניקה מציעה ללקוחותיה וכו'. כמו כן, ניתן לנהל קמפיינים כדי לקבל לידים איכותיים שיהפכו ללקוחות בפועל.

שילוב טכנולוגיות חדשניות

כדי לבדל את המרפאה מומלץ לבחור תוכנת ניהול קליניקה מתקדמת, התוכנה מציעה כלים חדשניים המסייעים לצוות הרפואי ומשפרים את שירות הלקוחות. תוכנה לניהול מרפאה חכמה כוללת פיצ'ר של שירות זימון תורים מקוון, זהו שירות מתקדם המתאים ללקוחות בעידן של היום, וכך הם יכולים לזמן תור בצורה ידידותית, פשוטה ונוחה, בזמן שמתאים להם.

בנוסף לזאת, חשוב לעדכן באמצעות האתר והרשתות החברתיות על מכשירים וטיפולים חדשניים שהקליניקה מציעה. בעלי הקליניקה לרוב מעוניינים להרחיב את מעטפת השירותים ללקוחות המרפאה, לכן הם משקיעים במכשור חדש וכך הם יכולים להשיג לקוחות חדשים וליצור בידול מהמתחרים.

מעורבות בקהילה

אחת מהדרכים היעילות לבדל את הקליניקה מהמתחרים היא להיות פעיל יותר בקהילה. חשוב לדעת כי רוב המטופלים של הקליניקה הם לקוחות המתגוררים באזור של המרפאה, וכדי לקבל חשיפה מקומית ניתן להשקיע בשילוט, בפרסום מסורתי כמו פליירים, אך כדאי להיות יצירתיים ולקחת חלק פעיל בפעילות למען הקהילה. הפעילות בקהילה חושפת את צוות הקליניקה בפני הציבור הרחב ומאפשרת לקבל חשיפה רחבה באתרי חדשות מקומיים.

שירות גמיש ומותאם אישית

כדי להגדיל פעילות בקליניקה יש להציע שירות ייחודי וידידותי יותר ללקוחות. לכן, מומלץ לבחור נכון תוכנה לניהול מרפאה הכוללת כלים שיווקיים ופתרונות לקשר מיטבי עם המטופלים, לנטר את צורכי המטופלים כדי להציע להם שירותים מותאמים אישית, וכדאי להדגיש שירותים ייחודיים המבדלים את הקליניקה.

כך לדוגמה, בעתות משבר כדאי לפרסם בכל הערוצים הדיגיטליים על אפשרות לטיפול ביתי למי שאינו יכול לצאת מביתו, להציע הטבות למטופלים כדי לעודד אותם לשמור על בריאותם, להעניק ייעוץ טלפוני לכל דורש וכד'. כמו כן, יש להתאים את שירותי הקליניקה למצב החירום ולעדכן את המטופלים על שעות הפעילות, שירותים מקוונים, הנחות בגלל המצב, דרכים ליצירת קשר וניתן להציע גם תכנים המתאימים לרוח התקופה כדי להקל על הלקוחות ולסייע להם, גם מרחוק.


ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות מציעה תוכנה לניהול מרפאה חכמה המתאימה גם לשעת חירום, למידע נוסף צרו איתנו קשר עוד היום!