כיצד לשפר את חווית המטופל בקליניקה שלכם?

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

תחום השירות במערכת הבריאות הפך למרכיב חשוב ומרכזי, ומשאבים גדולים מופנים לצורך שיפור חווית המטופל. ראוי לציין כי המטופלים מצפים לקבל שירות ברמה גבוהה במרפאות השונות ובמרכזים הרפואיים, בדיוק כפי שהם דורשים שירות מעולה במסעדות, בחנויות, בעסקים וכדומה. 

רופאה ומטופל בקליניקה

כדאי לדעת כי משרד הבריאות בישראל מוביל מזה מספר שנים תוכנית חדשנית המהווה יעד מרכזי שבו המטופל ניצב במרכז. בשנים האחרונות פותחו כלים שונים עבור אנשי המקצוע במערכת הבריאות על מנת לשפר את חוויית השירות למטופל ואחת המטרות היא לעודד תחרות בין המרפאות והמוסדות הרפואיים בנושא איכות השירות. בכתבה זו נציג בפניכם ובפניכן מספר דרכים יעילות לשיפור חוויית הלקוח במרפאות ובקליניקות.

מערכת מתקדמת לניהול ולזימון תורים

הרציונל העומד מאחורי חווית המטופל משקף את הדרך שבה מטופלים במרפאה תופסים את מכלול ההתנסויות שלהם במשך הרצף הטיפולי, החל משלב יצירת הקשר כדי לתאם תור למרפאה. אחד מהכלים היעילים ביותר לשיפור חווית המטופל הוא כלי לזימון תורים מקוון. מומלץ לבחור נכון תוכנה לניהול מרפאה הכוללת מודולים, כלים ופתרונות במערכת אחת המספקת מענה מדויק ונקודתי לצרכי המרפאה ולקוחותיה. 

בעזרת תוכנה מתקדמת הכוללת תיק רפואי ממוחשב, ניהול יומנים ומערכת זימון תורים, המרפאה יכולה לשדרג את חווית המטופל וליהנות משלל יתרונות נוספים. מומלץ לבחור תוכנה הכוללת מערכת זימון תורים מקוון וכך המטופלים יכולים לזמן תור עתידי בכוחות עצמם, באמצעות אתר האינטרנט והמערכת המקוונת. יש לציין כי מערכת מקוונת לזימון תורים זמינה 24 שעות וכל מטופל יכול לתאם את התור למרפאה בזמן הנוח והמתאים ביותר עבורו, ללא צורך להתקשר למזכירות המרפאה וללא מגבלה של שעות פעילות המרפאה.

תזכור תורים ועדכוני מידע

במצב הקיים, רבים מהמטופלים נאלצים להמתין זמן רב עד התור שלהם לבדיקה במרפאת מומחים, לכן לא פעם המטופל עשוי לשכוח את התור שהוא תיאם, ובנוסף הוא עלול לשכוח מה עליו לעשות לפני הבדיקה במרפאה. כדי לשפר משמעותית את חווית המטופל כדאי לבחור תוכנה לניהול מרפאה הכוללת פתרון לשליחת תזכורת באשר לתור העתידי, לרבות שליחת מידע והנחיות לקראת הבדיקה או הטיפול הצפוי.

בעזרת המערכת לשליחת תזכורת מידע רפואי, מנהלים בצורה אופטימלית את התורים במרפאה, נמנעים מתופעת ביטולי התורים, ובנוסף הלקוחות המבקרים במרפאה אינם צריכים להמתין זמן רב עד קבלת השירות.

זירות טיפול חדשות

בעידן הטכנולוגי המתקדם של היום נוצרו זירות טיפול חדשות. כך לדוגמה, הרופאים במרפאות יכולים בעזרת תוכנה ייעודית ליצור קשר עם המטופלים השוהים בביתם, בין אם במסגרת אשפוז ביתי ובין אם המטופל חולה ומתקשה להגיע למרפאה. כדי להבטיח את שיפור חווית המטופל מומלץ לבחור תוכנה באמצעותה הרופא יכול לשוחח עם המטופלים במגוון דרכים, למשל שיחת וידאו, שיחה בצ'ט וכדומה.

מכשור רפואי לביש

קיימים פתרונות טכנולוגיים חדשניים המאפשרים לרופאים לעקוב ולנטר את מצבם של החולים השוהים בבית ומקבלים טיפול רפואי מרחוק. המכשור הלביש הפך לכלי עזר מהותי בעולם הרפואה, וכל שינוי במצבו הבריאותי של המטופל זוכה להתייחסות מהירה על ידי הרופא, מאחר והוא מקבל התראה במחשב על שינוי במדדים, ובאפשרותו ליצור קשר עם המטופל ולהתאים עבור טיפול מיטבי, לזמן אותו לטיפול דחוף בקליניקה או להורות לו להגיע לבית חולים.

תנאים פיזיים הולמים במרפאה

כאשר המטופל מגיע למרפאה יש להבטיח עבורו תנאים פיזיים ראויים והולמים למצבו. חשוב להנגיש את המרפאה בהתאם לדרישות החוק, להוסיף אמצעי שילוט בכמה שפות, להקפיד על ניקיון, להציע שירותים נלווים כמו חניון בתשלום מופחת או בחינם, מעלית ועוד. בנוסף לזאת, על צוות המרפאה לתת שירות מיטבי המכבד אותם ושומר על פרטיותם.

באמצעות תוכנה לניהול מרפאה ניתן להציג תורים ומידע חשוב על גבי מסכים המותקנים במרפאה, זהו פתרון יעיל וחכם להנגשת המידע ולשיפור חוויית הלקוח במרפאה. בנוסף לזאת, חשוב לשדרג את איכות השירות הניתן למטופלים המבקרים במרפאה, בין אם השירות ניתן על ידי הצוות הרפואי ובין אם השירות ניתן על ידי עובדי קבלן.

 

חברת ר.ר. מערכות מתמחה בפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות טכנולוגיות בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת למידע נוסף.