הטעויות הנפוצות בפתיחת קליניקה חדשה

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

פתיחת קליניקה חדשה מהווה את משאת נפשם של רוב המטפלים והרופאים, אך בדרך להגשמת החלום יש להימנע מטעויות נפוצות בפתיחת הקליניקה, למשל טעויות שכיחות כמו הורדת מחירים כדי לגרום למטופלים להגיע, בחירה לא מתאימה של תוכנת ניהול מרפאה חכמה, הסתמכות על שיווק מפה לאוזן בלבד, אי הבנה שיש לנהל את הקליניקה כמו עסק לכל דבר ועניין, ועוד.

פתיחת קליניקה חדשה

חשוב לציין כי פתיחת מרפאה או קליניקה חדשה כרוכה בלא מעט אתגרים. זהו עסק לכל דבר, לכן יש להיערך נכון לקראת פתיחת הקליניקה וחשוב להכין תוכנית עסקית מפורטת ומאורגנת הכוללת תזרים מזומנים, להיערך פיננסית לקראת השקעות בפתיחת הקליניקה כולל רכישת ציוד ומכשור רפואי, לבחור את אמצעי השיווק היעילים ביותר, לאתר מקורות מימון ואשראי בתנאים אטרקטיביים, להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו רואה חשבון וכדומה. 

בכתבה זו המומחים של ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות בע"מ מסבירים על הטעויות הנפוצות בפתיחת קליניקה חדשה ועל חשיבות התוכנה לניהול קליניקה כדי להימנע מטעויות שכיחות העלולות להסב נזק והפסד כספי משמעותי.

תכנון לקוי וחסר לפתיחת הקליניקה

חלק מהמטפלים והיזמים שמתכננים לפתוח קליניקה חדשה אינם משקיעים זמן ומשאבים בתכנון הקמת העסק. רבים מוותרים על מחקרי שוק ומתחרים, הם אינם מכירים את התחרות בענף שלהם, ובנוסף בהיעדר תכנון ובניית תוכנית עסקית מפורטת ומסודרת קשה ואף בלתי אפשרי להגדיר את קהלי היעד. תכנון לקוי מהווה סיבה מרכזית לסגירת עסקים מכל הסוגים, כולל קליניקות רפואיות.

מומלץ להכין תוכנית עסקית לפני פתיחת הקליניקה, עדיף להכין את התוכנית העסקית בעזרת אנשי מקצוע מנוסים. התוכנית העסקית כוללת פרקים חשובים כמו סקר שוק, מתחרים, תזרים מזומנים, שיווק הקליניקה, השקעות, מימון, תמחור, הגדרת יעדים וקהלי יעד ועוד.

תמחור בעייתי

אחת מהטעויות הנפוצות בקרב יזמים שמקימים קליניקות חדשות היא להוריד את עלות הטיפולים מתוך אמונה כי מחיר זול ימשוך לקוחות רבים. אפשר להתחיל עם מחירי מבצע כדי לעודד אנשים להגיע לקליניקה החדשה, אך חייבים להקפיד על תמחור נכון של הטיפולים והשירותים הרפואיים במרפאה. 

המחיר של הטיפולים בקליניקה חייב לכבד את המקצועיות, הידע, הניסיון והערך של המטפלים, ויש להתייחס גם למחירים הממוצעים בענף. חשוב לזכור כי הטיפולים בקליניקה דורשים עבודה קשה והרבה מאוד אנרגיה פיזית ומנטלית, ובנוסף יש להרוויח כדי להתקיים בכבוד.

ניהול בעייתי של הקליניקה

רוב העסקים הקטנים והבינוניים בארץ נסגרים בגלל בעיות וכשלי ניהול. כדי להימנע מטעות זו מומלץ לבחור תוכנה לניהול קליניקה, בדגש על תוכנה לניהול מרפאה חכמה. התוכנה לניהול הקליניקה היא כלי עזר חשוב המסייע לבעלי המרפאה ולעובדים לתעד את הטיפולים, לנהל בקלות ובנוחות תיק רפואי ממוחשב, להפיק דוחות ניהוליים ופיננסיים, להעביר התחשבנויות לגורמים מבטחים, ובנוסף התוכנה כוללת מערכת זימון תורים עם פיצ'ר של ניהול תורים מקוון.

אסטרטגיית שיווק 

שיווק הוא חלק מרכזי וקריטי להצלחת הקליניקה, לכן עוד לפני פתיחת המרפאה יש לגבש אסטרטגיית שיווק אפקטיבית כדי להגיע לקהל המטרה ולחשוף את הקליניקה בקהילה, באזור העסק ובפני לקוחות פוטנציאליים באזורים אחרים.

גיוס מקורות מימון

פתיחת קליניקה חדשה מחייבת השקעה כספית משמעותית, מאחר שיש לשלם שכר דירה, לשפץ ולרהט את המקום, לרכוש ציוד, מלאי ומכשור רפואי, לגייס עובדים בהתאם לצורך, להשקיע בעיצוב הקליניקה, באמצעי שילוט, בפרסום ועוד. 

לכן, חשוב לבחור נכון את מקורות המימון והאשראי מבנקים ומגופים פיננסיים נוספים בשוק האשראי החוץ בנקאי, מעבר לגיוס כסף מהבית.


לסיכום, פתיחת הקליניקה מחייבת תכנון נכון והיערכות מקדימה לקראת ההשקעה הכספית ושיווק העסק החדש. חשוב לבחור תוכנה חכמה לניהול הקליניקה ומומלץ לשווק את הקליניקה החדשה בדיגיטל ולא להסתמך על שיווק מפה לאוזן בלבד.

ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות מציעה תוכנה לניהול מרפאה חכמה המתאימה גם לשעת חירום, למידע נוסף צרו איתנו קשר עוד היום!