האפליקציות לרפואה מרחוק שכדאי לכם להכיר

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

תעשיית הבריאות הדיגיטלית תופסת תאוצה בעשור האחרון, וכיום רוב המטופלים התרגלו כבר לאפשרויות מתקדמות כמו זימון תור למרפאה באופן מקוון ובלחיצת כפתור, עיון בתוצאות בדיקות דם מהנייד או המחשב, תיאום תור לרופא מומחה וכד'. בנוסף לזאת, קופות החולים והמרפאות החלו להציע שירותי רפואה מרחוק, כולל אשפוז ו/או טיפול ביתי

בתקופה האחרונה הואצו התהליכים למתן שירותי בריאות מרחוק, בין היתר באמצעות טכנולוגיות חדשניות כמו בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים ולמידת מכונה. כיום כל אחד יכול להוריד אפליקציות מתקדמות לרפואה מרחוק שיכולות לסייע לו לשמור על בריאותו, לנהל את בריאות המשפחה, לנטר מדדים בריאותיים שונים לצורכי פיקוח, מעקב ובקרה באמצעות מכשירים לבישים ועוד.

שירותים דיגיטליים באמצעות האתר והאפליקציה של קופות החולים

מבוטחי קופות החולים יכולים להוריד לטלפון הנייד אפליקציה ייעודית מחנות גוגל או מחנות אפל. האפליקציות של קופות החולים מאפשרות למטופלים לקבל שירותי רפואה מרחוק ולנהל את בריאות המשפחה בכל זמן ומכל מקום.

האפליקציות המתקדמות של קופות החולים כוללות מעטפת שירותים, למשל שיחות עם הרופא האישי גם מהבית (וידאו, התכתבות בצ'אט או שיחת טלפון), התייעצות עם רופאים מומחים ורופאי ילדים אונליין, הגשת בקשה לטופס 17 באופן מקוון ובלי לצאת מהבית, הזמנת בדיקת מעבדה על הבית וכו'. 

כמו כן, באמצעות האפליקציה הייעודית ניתן לעיין במידע המאוחסן בתוך תיק רפואי ממוחשב ולבצע פעולות שונות בתיק כמו קבלת מידע על תוצאות בדיקות, כולל צילומי דימות, רשימה עדכנית של תרופות ומרשמים, הנפקת אישורי מחלה מרחוק וללא צורך להגיע למרפאה, עיון במדדים שנלקחו, בין היתר מדדים שהתקבלו בתיק הרפואי האישי בעזרת מכשירים לבישים.

אפליקציות לרפואה מרחוק

אספנו עבורכם מספר אפליקציות נבחרות לרפואה מרחוק:

אפליקציית היליו (Healio)

האפליקציה המתקדמת מבוססת על טכנולוגיות חדשניות כגון בינה מלאכותית ברפואה, היא מאפשרת לכל אדם לקבל שירותי רפואה מרחוק הניתנים על ידי מומחים, וזאת ללא צורך לצאת מהבית. 

הפלטפורמה של היליו ידידותית מאוד למשתמש, אפשר לקבל מידע רפואי עדכני במגוון רחב של נושאים ושירותי רפואה, וכל המידע ניתן על ידי מומחים. האפליקציה נועדה לשפר את הבריאות ולהציע ליווי וטיפול רפואי מרחוק תוך מעקב ובקרה על ידי רופאים מומחים.

אפליקציית K-Health

אחת מהאפליקציות הוותיקות למתן אינדיקציה אמינה המבוססת על מידע רפואי עדכני לגבי מחלות מהן האדם סובל. כדאי לדעת כי האפליקציה הושקה בשוק כבר בשנת 2016, והמידע הרפואי במאגרים של הפלטפורמה מסתמך על ניתוח מיליוני אינטראקציות בין רופאים למטופלים (מטופלים בטווח רחב של גילים). 

בקליק מהיר ניתן לקבל חוות דעת ראשונית המבוססת על מידע רפואי, אך חשוב להדגיש כי המידע המסופק על ידי אפליקציית K-Health לא נועד להחליף ייעוץ רפואי, והמטרה היא לספק לחולים חוות דעת מהירה ואמינה על מנת לסייע להם לקבל החלטות נכונות יותר ולדאוג לבריאותם.

אפליקציית Pill Time

יש מגוון אפליקציות ייעודיות שמטרתן להזכיר לחולים ליטול תרופה מסוימת, לפי המינון המומלץ על ידי הרופא. בתוך כך, לאפליקציית Pill Time יש כלים מתקדמים יותר מאחר שניתן להעלות תמונה לפלטפורמה כדי לקבל תזכורת מתי לקחת כדור ובאיזה מינון, ובנוסף המערכת מציגה המלצות וטיפים על מאכלים המתאימים לאדם שסובל ממחלה כלשהי ולתרופה שהוא נוטל. בנוסף, האפליקציה המתקדמת מציגה מידע סטטיסטי ורפואי החשוב למשתמשים.

אפליקציית CarePulse

אפליקציה מתקדמת המיועדת לחולי לב, המערכת מציעה פתרונות מצילי חיים ומספקת שירותי מעקב וניטור מרחוק אחר מדדים קריטיים כמו לחץ דם ודופק, ובהתאם לצורך המטופל מקבל התראה או חוות דעת רפואית לפנות לחדר מיון או לרופא המשפחה בדחיפות להמשך טיפול ומעקב.


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.