גוגל מציגה את MedLM – בינה מלאכותית מתקדמת לעולמות הרפואה

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

מערכות הבינה המלאכותית משולבות בעולם הרפואה, וניתן למצוא אותן בחדרי הניתוח, במערכות לאבחון חולים, בתוכנות חדשניות לניהול מרכזים רפואיים ומרפאות מומחים, במכוני ההדמיה ובמערכות המחשוב של חברות העוסקות בפיתוח ובמחקר של תרופות שונות.

אחת מהחברות המובילות בתחום של בינה מלאכותית ברפואה היא חברת גוגל, אשר השיקה לאחרונה שירות בינה מלאכותית בעולם הרפואה שזכה לכינוי MedLM.

גוגל MedLM

גוגל היא אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, ובשנים האחרונות החברה משקיעה משאבים רבים בפיתוח בינה מלאכותית (AI), לקשת רחבה של תחומים, כולל תחום הרפואה. בחודש יוני 2023 גוגל פרסמה מאמר מפורט על MedLM – מודל הבינה המלאכותית הנחשב לכלי רב עוצמה לשימושים רפואיים שונים.

זהו מודל שפה מבוסס למידת מכונה, שעבר אימון יסודי ומקיף על בסיס מאגרי נתונים עצומים בגודלם של טקסטים, מידע וקוד רפואי. המאמר מציג בין היתר את היכולות המתקדמות של הבינה המלאכותית המיועדת לשימושים רפואיים.

מודל בינה מלאכותית יוצרת לעולמות הרפואה

גוגל נחשבת לשחקן מפתח בעולמות הבינה המלאכותית, ובין היתר מתמחה בפיתוח מודל בינה מלאכותית ברפואה. ביוני 2023 גוגל הציגה את מודל הבינה המלאכותית היוצרת MedLM המסוגל לבצע משימות רבות ומגוונות בעולמות הרפואה, כגון:

אבחון מחלות ובעיות בריאותיות 

המודל החדש מבית גוגל מסוגל לנתח בקלות את התוצאות של בדיקות הדימות, כולל תוצאות של בדיקות MRI ו-CT, והכלי יודע לזהות ממצאים חריגים העלולים להעיד על מחלה כזו או אחרת. ראוי לציין כי גוגל פרסמה כי כלי הבינה המלאכותית MedLM הצליח לזהות גידול סרטני ברמת דיוק של 96% (פענוח תצלומי MRI), ובנוסף החברה טענה במאמר כי הכלי החדש הצליח להתאים טיפול ייעודי לחולי לב ברמת דיוק של 88%.

המלצות להתאמת הטיפול הנכון

מודל הבינה המלאכותית של גוגל יודע לנתח נתונים בריאותיים של המטופל, לרבות ניטור וניתוח היסטוריה רפואית, בדיקות דם ותוצאות של מגוון בדיקות אחרות. הכלי מפענח את הנתונים הרפואיים ומסייע לרופאים להתאים את הטיפול האופטימלי והנכון ביותר לחולה.

כלי יעיל ומתקדם למחקר רפואי

המודל החדש מבית גוגל מסוגל לנתח מידע רפואי נרחב וביכולתו לזהות מגמות חדשות ולסייע בפיתוח טיפולים חדשניים למחלקות ולמצבים בריאותיים שונים.

כיצד MedLM צפוי להשפיע על עולם הרפואה?

רבים מהאנשים נעזרים במנוע החיפוש של גוגל כדי לקרוא מידע על מחלות ומצבים בריאותיים שונים, וכעת ענקית הטכנולוגיה לוקחת את הנושא כמה צעדים קדימה. בשנים האחרונות גוגל הציגה מספר כלים מתקדמים המבוססים על בינה מלאכותית ברפואה, למשל MedPaLM, והחברה פיתחה מספר כלים נוספים המבוססים על AI בתחום הרפואה.

ללא ספק המודל החדש MedLM, הנמצא עדיין בפיתוח, הוא כלי איכותי ורב עוצמה שצפוי להשפיע על עולמות הרפואה בדרך הבאה:

שיפור היכולת לאבחן מחלות בשלב מוקדם

המודל החדש של גוגל מספק יכולות מרשימות וגבוהות מאוד לאבחון מחלות כבר בשלב מוקדם, וכך הרופאים יכולים להציע טיפול יעיל ומיטבי ולהציל חיים.

המלצות לטיפול מותאם אישית

מודל הבינה המלאכותית לעולמות הרפואה הוא כלי שימושי ורב עוצמה מאחר שהוא יכול לסייע לרופאים לזהות מגמות ולהתאים את הטיפול הנכון ביותר לחולה, כלומר טיפול מותאם אישית המבוסס על ניתוח יעיל של הנתונים הרפואיים, כולל פענוח תוצאות בדיקות הדמיה ובדיקות אחרות.

פיתוח תרופות ושיטות טיפול

המודל החדש הוא כלי יעיל במיוחד עבור חוקרים והוא מסוגל לזהות מגמות ולפתח טיפולים ותרופות למחלות שונות. 

בתוך כך, לבינה המלאכותית MedLM יש יתרונות נוספים לעולמות הרפואה, לדוגמה ביצוע משימות רפואיות במקום הרופאים, כלומר חיסכון בזמן ובעלויות, שיפור השירות למטופלים ומתן מידע עדכני, והוא צפוי לשפר את הבריאות ואת איכות החיים של המטופלים.

לסיכום, גוגל מפתחת ומקדמת את השימוש בבינה מלאכותית בעולמות הרפואה. החברה השיקה מספר מודלים מתקדמים המסייעים כבר היום לצוותים הרפואיים בארץ ובעולם, והשימוש במודל המתקדם מיועד נכון להיום ללקוחות בארה"ב ולמפתחים ברחבי העולם.


חברת ר.ר. מערכות נמצאת בחוד החנית של טכנולוגית מערכות המידע בעולם הרפואה, ובכלל זה בנושא שילוב הבינה המלאכותית. בימים אלו אנו פועלים על שילוב כלים כגון MedLM במערכות שלנו על מנת לספק את הפתרונות המתקדמים ביותר לקהל לקוחותינו ולהבטיח ניהול מרפאה חכם ויעיל בהתאם לצורכי הלקוח. לדוגמא: זיהוי ממצאים חריגים בתמונה או ביצוע Triage אוטומטי בעזרת בינה מלאכותית. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.