5 טיפים לניהול הקליניקה שלכם

Medical doctor woman with computer and telephone standing at hospital.

רופאים ומטפלים רבים בתחומים שונים מקימים קליניקות פרטיות כדי לספק מענה מקצועי ובאופן פרטי למטופלים שלהם. בקליניקה הפרטית הרופא דואג גם לניהול העסק, לכן חלק מזמנו מוקדש לנושאי ניהול הקליניקה ולא רק לאבחונים וטיפולים. כדי להתייעל עליו להטמיע בעסק תוכנה לניהול קליניקה הכוללת מגוון כלים המסייעים לו לשפר את התוצאות העסקיות, לשמור על סדר וארגון, להפיק דוחות חשובים לצורך פיקוח ובקרה, ולשפר את השירות ללקוחות.

באמצעות הטמעה של תוכנה לניהול מרפאה אפשר לשפר באופן משמעותי את העבודה בקליניקה, לחסוך עלויות ומשאבים, לייעל את העבודה, ליצור בידול מהמתחרים, לשפר את מיתוג העסק ולהעניק למטופלים שירות חדשני ואיכותי יותר. כדי להבין כיצד תוכנה לניהול קליניקה מייעלת את העבודה בעסק, הכנו לכם 5 טיפים לניהול מתקדם ונכון יותר של הקליניקה שהקמתם בעזרת תוכנה מתקדמת ומותאמת לצרכים הייחודיים שלכם.

חיסכון בעלויות כוח אדם
באמצעות תוכנה לניהול קליניקה ניתן לחסוך משאבים רבים הנחוצים לניהול המרפאה. התוכנה המתקדמת כוללת כלים רבים ומגוונים לצורך ניהול הקליניקה, ואין צורך להקצות כוח אדם מיוחד לתפעול התוכנה. כל אחד יכול לעבוד עם התוכנה הנוחה והידידותית למשתמש, ובהתאם לצורך אפשר לקבל תמיכה מלאה מהמוקד הטכני של בית התוכנה.

מומלץ לבחור תוכנה ידידותית למשתמש עם ממשקי עבודה פשוטים להבנה ולתפעול. באמצעות התוכנה חוסכים בעלויות כוח אדם ומשפרים את התוצאות העסקיות. בנוסף, תוכנה מתקדמת לניהול הקליניקה עומדת בדרישות של התיקון לחוק חתימה אלקטרונית, התשע"ז-2017, ומטופלים יכולים להוסיף חתימה דיגיטלית מאושרת ומאובטחת על גבי פד דיגיטלי או חיצוני או על ידי המובייל.

תוכנה חדשנית המשלבת בין כלי ניהול ואדמיניסטרציה לכלים מקצועיים
תוכנה ייעודית לניהול קליניקה או מרפאת מומחים מותאמת לצורכי ולמאפייני העסק והטיפולים המוצעים ללקוחות. כדאי לדעת כי תוכנה לניהול קליניקה כוללת כלי ניהול ואדמיניסטרציה כמו יומן רופא ממוחשב ודוחות שונים, לבין כלים מקצועיים הנדרשים לעבודת הצוות במקום. השילוב המושלם בין כלי ניהול לכלים מקצועיים, כמו גם אפשרות לחבר את התוכנה למכשור מתקדם ולמערכות מחשוב נוספות בעסק, כל אלו ועוד מייעלים את העבודה, חוסכים זמן, מונעים טעויות אנוש ומשפרים את השירות ללקוחות.

עבודה ממוחשבת מונעת טעויות וחוסכת עלויות
חלפו הימים בהם מטופלים הזמינו תור לטיפול או לבדיקה בטלפון – כיום בכל מרפאה הצוות עובד עם מחשבים. עם זאת, בקליניקות רבות יש מערכות מחשוב שונות שאינן מתקשרות זו עם זו, לכן העבודה מסורבלת ולא מעט טעויות נגרמות. כדי לייעל את העבודה ולשפר את התוצאות העסקיות ואת רווחיות הקליניקה, כדאי להטמיע תוכנה לניהול מרפאה המספקת מענה מושלם לדרישות הצוות הרפואי והניהולי של הקליניקה.

תוכנה חדשנית ואיכותית לניהול קליניקה כוללת מגוון כלים, ביניהם יומן רפואי ממוחשב, תיק רפואי וארכיון ממוחשב, דוחות שונים בהתאמה אישית, מערכת זימון תורים, מערכת לשליחת תזכורות ועדכונים למטופלים, ואפשר בקליק מהיר לשלוח מסמכים, דוחות והתחשבנויות לגורמים מבטחים, לקופות החולים, למרפאות אחרות וכדומה.

את התוכנה אפשר לשדרג באמצעות הרחבות כגון מערכת כספים ומלאי, זימון תורים מקוון, סליקה באינטרנט ועוד.

עבודה בלי טעויות אנוש
בכל עבודה יש טעויות אנוש אך בקליניקה ובמרפאת מומחים הטעות עלולה לגרום לסיבוכים רפואיים, לטיפולים לא נכונים, לתביעות בבתי משפט ולתוצאות הרות אסון. לכן, חשוב להטמיע תוכנה לניהול מרפאה הממזערת את טעויות האנוש הנפוצות בכל עבודה משרדית, בעיקר טעויות הקלדה וחוסר תשומת לב.

שירות מתקדם וחדשני למטופלים
אחד היתרונות העיקריים של תוכנה לניהול קליניקה הוא נושא זימון התורים. בתוכנה מתקדמת יש מערכת לזימון תרים בצורה מקוונת, כלומר המטופלים יכולים לקבוע תור לבדיקה, לטיפול ואפילו לסדרת טיפולים, בלי להתקשר למרפאה וללא צורך להמתין זמן רב עד למענה אנושי. התוכנה מאפשרת למטופלים לזמן תור בכל שעה ומכל מכשיר, מסביב לשעון, וללא תלות בשעות הפעילות של הקליניקה. זהו יתרון משמעותי המייעל את העבודה במרפאה, חוסך עלויות כוח אדם ותקשורת, משפר את השירות ומחזק את מיתוג העסק כקליניקה חדשנית הניצבת בחזית הטכנולוגיה.

כאמור, התוכנה הייעודית מאפשרת למטופלים לחתום באמצעות פד חיצוני או בעזרת המובייל על מסמכים רלוונטיים, בהתאם לדרישות חוק חתימה אלקטרונית. כמו כן, יש אפשרות לספק למטופלים במרפאה תשובות מהירות, פענוחים ותוצאות של בדיקות מאתר חיצוני (Self Service), כדי לייעל ולשפר את השירות, לחסוך זמן ולהעניק שירות חדשני ומתקדם לכל הלקוחות. כך, המטופלים לא מתקשרים למרפאה כדי לקבל תשובות ותוצאות של בדיקות שונות, וצוות המרפאה יכול להתמקד בנושאי הליבה של העסק.