ניהול תיק רפואי והקשר ל- IoMT- Internet of Medical Things

ניהול תיק רפואי ממוחשב באמצעות תוכנה מתקדמת לניהול מרפאה מאפשר לצוות הרפואי להציע שירות יעיל ואיכותי למטופלים, לנהל היטב את הזמן ולמזער טעויות. באמצעות תוכנה לניהול מרכז רפואי הצוות זוכה לפתרונות מתקדמים ולכלים חשובים, למשל זימון תורים מקוון, ניהול יומן רופא ממוחשב, שיבוץ אוטומטי של המטופל לסדרת בדיקות וטיפולים, ניהול כוח אדם ועוד.

כאשר בוחרים תוכנה לניהול מרפאה חשוב לוודא שהיא כוללת כלים מתקדמים וחדשניים בעולם הרפואה, במיוחד כיום בתקופת הקורונה כאשר הרופאים נדרשים להציע טיפול מרחוק. בעזרת מערכת לניהול תיק רפואי ממוחשב הכוללת קישור לרשומה רפואית דיגיטלית ואפשרות לשילוב מערכות טכנולוגיות מתקדמות נוספות, כמו בתוכנת ניהול מרפאה של ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות בע"מ, צוות המרפאה יכול להציע שירות מתקדם ועדכני המותאם לרוח התקופה.

חדשנות בעולם הרפואה ומעבר לדיגיטל

עולם הרפואה מתפתח ומתקדם במהירות ויש טכנולוגיות חדשניות המסייעות לצוות הרפואה להציע שירות איכותי ומדויק יותר למטופלים. אחד מתחומי החדשנות בעולם הרפואה נקרא IoMT, ראשי תיבות של Internet of Medical Things, כלומר האינטרנט של הדברים הרפואיים.

המונח האינטרנט של הדברים, או מרשתת הדברים על פי הצעת האקדמיה ללשון העברית, מתאר רשת של חפצים פיזיים המבוססים על אלקטרוניקה מתקדמת, תוכנה וחיישנים, החפצים מתקשרים ביניהם והם בעלי יכולת לאיסוף נתונים ולהחלפת מידע, לכן אחד השימושים הוא בתחום הרפואה הדיגיטלית.

מהפכת האינטרנט של הדברים בעולם הרפואה

מהפכת האינטרנט של הדברים (IoT) הופכת חפצים פיזיים שונים לחכמים באמצעות איסוף מידע ונתונים ותקשורת מהירה עם מערכות שונות. המהפכה הגיעה גם לעולם הרפואה הדיגיטלית ומאפשרת כיום לרופאים להציע למטופלים אבחון מדויק יותר, גם בטיפולים ואבחונים מרחוק, למזער טעויות אבחון, לייעל את העבודה, לשפר את השירות למטופלים ולחסוך הוצאות בטיפול הרפואי.

תוכנה לניהול תיק רפואי ממוחשב חייבת לעמוד בחוקים ובתקנות שנקבעו על ידי המחוקק הישראלי וגורמים רפואיים מוסמכים. לפי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מסוף 2019 התוכנה חייבת לכלול אפשרות לתיעוד הטיפולים כדי לשנות, להוסיף ולתקן את הרשומה הרפואית הדיגיטלית (DMR) על מנת להבטיח מעקב טוב יותר אחר המטופלים וכדי להציע שירותי רפואה מתקדמים ואיכותיים יותר.

חשוב לציין כי שילוב IoT בעולם הרפואה מסייע לרופאים ולמטופלים כאחד. יש מערכות עם חיישנים ואמצעים טכנולוגיים נוספים באמצעותם אפשר להשגיח ולשמור על בראות המטופלים, גם מרחוק, הטכנולוגיה החדשנית מתאימה גם לניהול מלאי במרכזי רפואה, במכוני הדמיה, מכוני אופטיקה, בקליניקות ובמרפאות מומחים.

כמו כן, אפשר לחבר תוכנה לניהול תיק רפואי ממוחשב לציוד חדשני במרפאה, מאחר ויש מכשירים המבוססים על חיישנים המסוגלים לבצע מדידות שונות ופעולות אוטונומיות מלאות.

הקשר בין ניהול תיק רפואי ממוחשב ל-IoMT

ל-IoT, האינטרנט של הדברים, יש שימושים רבים, כאשר אחד התחומים לטכנולוגיה החדשנית הוא בעולם הרפואה והבריאות הדיגיטלית. תחום ה-IoMT עתיד לשנות את עולם הרפואה כפי שאנו מכירים, בשנים האחרונות צצו יישומי IoT רבים בתחום הרפואה, לדוגמה פתרונות מתקדמים טכנולוגית לניטור חולים מרחוק, למשל באמצעות אפליקציות וזיהוי פנים, צמידים עם חיישנים, שעונים חכמים ועוד. כמו כן, הרופאים החלו להשתמש בחיישנים חכמים בתרופות ובציוד רפואי.

בין השימושים הקיימים כבר כיום בעולם הרפואה הדיגיטלית ניתן למצוא מכשור עם חיישנים למעקב ולניטור הפעילות של חולי סרטן, משאפים חכמים המיועדים לחולים במחלות ריאה חסימתית, כאשר המשאף החכם כולל חיישן מתקדם האוסף נתונים, מודד פרמטרים שונים ומשדר אותם לאפליקציה ייעודית, מכשיר למעקב אחר קרישת דם הכולל חיישן מתקדם ועוד.

היכולת להעביר נתונים ותוצאות בדיקות למערכת המחשוב של המרכז הרפואי, כלומר לתוכנת ניהול מרפאה, מאפשרת למטופלים לחסוך זמן ועלויות, לבקר פחות במרפאה, להימנע מהידבקויות ולקבל מענה מהיר בזמן אמת במצבים רפואיים המחייבים טיפול מיידי.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.