איזה טרנדים צפויים לנו בתחום הרפואה בהמשך שנת 2023? חלק 2

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

כפי שראינו בחלק הראשון של המאמר, קיימים לא מעט טרנדים ברפואה המשנים כבר היום את הדרך שבה אנחנו רגילים לקבל שירותים רפואיים. 

בחלק הראשון הצגנו טרנדים חדשים כמו הנגשת שירותי הרפואה והעברת המטופל למרכז הבמה, החדירה של הבינה המלאכותית בשירותי הרפואה החכמה, וכניסת הרובוטים כאמצעי טיפול מתקדם המאפשר לרופאים להציע שירותי רפואה מרחוק, כולל ניתוחים מורכבים. 

טיפול ביתי

בחלק השני המומחים של ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות מציגים טרנדים נוספים המשנים את פני הרפואה כגון:

מכשור רפואי לביש

אימוץ טכנולוגיות המכשירים הלבישים הוא ללא ספק אחד מהטרנדים המרכזיים בתחום הבריאות הדיגיטלית. המכשירים הלבישים הפכו לחלק בלתי נפרד משירותי הרפואה הניתנים כיום למטופלים, וחלק מקופות החולים החלו לשווק למבוטחים שלהן מכשור רפואי לביש שמטרתו לנטר ולעקוב אחר מדדי בריאות שונים, למשל לחץ דם, קצב לב, טמפרטורה ועוד. המכשור הרפואי הלביש מצויד בחיישנים ייעודיים מתקדמים המאפשרים ניטור עצמי ומעקב אחר מדדים בריאותיים לצורך איסוף מידע, הסקת תובנות וקבלת המלצות לפעולה. 

הנתונים נשלחים אוטומטית לתיק הרפואי הממוחשב של המטופל, וכך הרופא יכול לקבל התראה בזמן אמת על כל שינוי במצבו. בנוסף לזאת, הרופא יכול ליצור קשר עם המטופל השוהה בביתו ולהציע לו טיפול ביתי מותאם אישית מרחוק. ראוי לציין כי המכשור הרפואי הלביש מאפשר לכל אדם לעקוב אחר בריאותו, לכן זהו אמצעי יעיל במיוחד לטיפול פרואקטיבי המוביל למעורבות גבוהה יותר של המטופל ולגישה הדוגלת בטיפול
המניעתי כגורם לשיפור בריאות כלל הציבור.

מערכות מציאות רבודה בשימוש הרפואה

בשנים האחרונות תפס עולם המציאות הרבודה תאוצה מוגברת בתחומי הרפואה, וגם בתחומים אחרים כמו חינוך. באמצעות מערכת מציאות רבודה ניתן להציג הדמיה של גוף המטופל עם נתונים עדכניים על מצבו הבריאותי. המערכת המתקדמת טכנולוגית מאפשרת להכשיר סטודנטים לרפואה, לסייע לצוותים הרפואיים בזמן הטיפול עצמו ולבצע הליכים רפואיים שונים בעזרת רופא מומחה מרחוק. 

כך לדוגמה, רופא בישראל יכול לסייע לצוות רפואי הנמצא במהלך ניתוח מורכב בבית חולים באפריקה, ובמהלך הטיפול מרחוק ניתן להציג ולהמחיש בנוחות הדמיות שונות המבוססות על מקורות מידע כמו צילומי CT ו-MRI, ולהמחיש תרחישים שונים בזמן אמת ותוך כדי הניתוח.

התמקדות ברפואה מניעתית

בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה חדשה בעולם הרפואה המערבית. עד לאחרונה הדגש היה על טיפול במחלות ואבחון סימפטומים של בעיות רפואיות. המגמה כיום בעולם הרפואה היא להציע טיפול הוליסטי המתייחס לאדם כולו, והרפואה המודרנית מתמקדת כעת בטיפול מניעתי ובחינוך האדם לחיים בריאים ואיכותיים יותר. 

ההתמקדות בטיפול המניעתי זכתה לכינוי Well Being. הטכנולוגיות החדשניות כמו בינה מלאכותית ברפואה, מציאות רבודה, למידת מכונה, האינטרנט של הדברים, הביג דאטה וכדומה, כל אלו ועוד משתלבות היטב במעבר לרפואה המניעתית כאשר המטופל לוקח חלק פעיל והוא מעורב בטיפול עצמו. בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות ניתן לנטר את הגורמים האחראים על התפרצות מחלות כרוניות קשות כבר בשלב מוקדם, וכך עוברים מטיפול ממוקד בתסמיני המחלה לטיפול המתמקד בחולה ומבטיח לו אורח חיים בריא יותר.

תיירות מרפא

היקף תחום תיירות המרפאה ממשיך לצמוח בקצב מואץ וכבר היום יש עשרות אלפי תיירים המגיעים לישראל כדי לקבל טיפול רפואי באחד מבתי החולים המובילים בארץ. בינואר 2019 נכנס לתוקפו חוק תיירות מרפא המסדיר את התחום בישראל. הצפי בהמשך שנת 2023 הוא לראות גידול במספר התיירים המגיעים לטיפול בבתי החולים בישראל, בעיקר תיירים ממדינות מזרח אירופה, כולל רוסיה ואוקראינה. 

חברת ר.ר. מערכות וטכנולוגיות גאה בחלקה במהפכה הדיגיטלית העוברת על תחום הרפואה. פני הרפואה משתנים במהירות וכיום המטופל נמצא במרכז וזוכה לשירותים מתקדמים יותר בבית, בקהילה, במרפאות ובמרכזים הרפואיים. החברה גאה במוצריה המתקדמים המסייעים למטופלים לקבל שירותי רפואה חכמה, תוך שמירה על פרטיות וחיסיון רפואי.


אנו מתמחים בפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות טכנולוגיות בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת למידע נוסף.