כיצד לייעל את זמן העבודה בעזרת יומן הרופא

הרופא, כחלק בלתי נפרד מהתנהלותו היום יומית, נדרש להתמודד עם לא מעט מצבים מאתגרים, שבחלקם אינם קשורים באופן ישיר אל המטופלים. כך גם צוות המרפאה שבה הוא עובד וכמובן גם מנהל המרפאה עצמו. בעזרת יומן רופא יכול הצוות, לרבות הרופא, להתנהל בצורה אפקטיבית הרבה יותר ומבלי לפספס דבר. יומן רופא, חלק ממערכת מיוחדת המותאמת למרפאה וכוללת מגוון רחב של כלים, הופך את ההנהלות עצמה ולמדויקת יותר וחוסך טעויות מיותרות.

יתרונות יומן רופא
יומן רופא

הנה כמה מיתרונותיו הבולטים של יומן הרופא, המשמש כחלק בלתי נפרד מהתנהלות המרפאה:

  • האצלת סמכויות וייעול הזמן בצורה נכונה יותר – ניהול מרפאה איננו משימה פשוטה. מעורבים בה לא מעט בעלי תפקידים וגם לא מעט פעולות, הקשורות למרפאה וגם למטופלים. בעזרת יומן רופא יכול מנהל המרפאה להאציל סמכויות ובכך לשפר את תפקודה של המרפאה. הוא יכול לשלוט באופן מלא אחר תפקודו של כל אחד מבעלי התפקידים המשתמש במערכת ולוודא שהתנהלותו ותפקודו תקינים.
  • מגוון של כלים במערכת אחת – יומן הרופא הממוחשב מציע למנהל המרפאה, לצוות וגם לרופא עצמו מגוון רחב של כלים במערכת אחת – מערכת ניהול מרפאה. אין צורך להשתמש במקביל במספר מערכות שונות, במספר תוכנות, ניתן להיעזר במערכת אחת ולבצע את כל הפעולות הנדרשות.
  • קבלת התראות על תורי המטופלים העתידיים – מערכת יומן רופא מציעה כלים שונים, לרבות קבלת התראות על התורים העתידיים, שנקבעו למטופלים. באופן זה יכול הצוות וכך גם מנהל המרפאה לתכנן את התנהלותה של המרפאה בצורה חכמה ויעילה יותר.
  • ניהול וביצוע מעקב שוטף את ביטולי התורים – ניתן באמצעות יומן הרופא לבצע מעקב שוטף אחר התורים שנקבעו ובדרך זו לנהל אותם טוב יותר. המערכת מציגה בפני המשתמש את כל התורים שנקבעו לרופא ומאפשרת לו לבחון אותם בכל זמן שירצה.
  • אפשרות לנהל את כוח האדם בצורה חכמה יותר בהתאם לתורים שנקבעו – מדובר ביתרון חשוב מאד המשפר את התנהלות המרפאה באופן משמעותי. לאחר בחינת התורים שנקבעו ביומן ניתן לבחון גם האם מספר העובדים שבמקום אכן תואם את מספר המבקרים הצפויים להגיע אליו ובאופן זה לבדוק האם תכנון כוח האדם שבמקום אכן נכון.
  • ניהול רשימה של ממתינים לתורים עתידיים ושיבוץ מהיר ופשוט – בעזרת יומן הרופא יכול צוות המרפאה, המנהל או הרופא לנהל את רשימת הממתינים לתורים עתידיים בצורה טובה יותר, ובמקביל גם לשבץ אותם בתורים הפנויים במהירות ובקלות רבה. מדובר בחסכון בזמן, ההופך את ההתנהלות כולה ליעילה יותר, המשפיעה, בסופו של דבר, גם על המטופלים עצמם שנהנים משירות מקצועי ומוצלח יותר.

לסיכום

השימוש ביומן רופא משפר משמעותית את התנהלות המרפאה, כאמור, והופך אותה למקצועית וגם לרווחית הרבה יותר. צוות המרפאה עצמו, לרבות מנהל המרפאה וגם הרופא המטפל, נהנים מפתרון מדויק המותאם לצרכיהם, ובמקביל המטופלים, לקוחות המרפאה, מקבלים שירות טוב יותר.



מאת: