כיצד להשיג יותר מטופלים לקליניקה שלכם?

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

בעלי הקליניקות מתמודדים עם לא מעט אתגרים, ואחת מהסוגיות המרכזיות שלהם היא כיצד למשוך יותר מטופלים לקליניקה. כדי להבטיח זרם בלתי פוסק של לקוחות לקליניקה, נדרש להציע ולספק שירות מקצועי ברמה גבוהה, אך הצלחת הקליניקה תלויה בגורמים נוספים כמו חווית לקוח, שירות לקוחות, זמינות, נגישות ועוד. כיצד ניתן להשיג יותר מטופלים למרפאה או לקליניקה הפרטית? כל הפתרונות בכתבה שהכנו עבורכם.

שיווק קליניקה בדיגיטל

אפיון והגדרת קהל היעד

כדי להשיג יותר מטופלים ולהימנע מנטישת לקוחות קיימים, מומלץ לבחור תוכנה לניהול מרפאה הכוללת כלים מתקדמים ופתרונות מותאמים לצורכי העבודה בקליניקה. חשוב לאסוף מידע על המטופלים ולאפיין את הלקוחות המגיעים לטיפול במרפאה. כדאי לבנות פרופיל של המטופלים הקיימים ולבדוק האם הם מהווים את קהל היעד הרצוי לקליניקה. 

אם יש לקליניקה קהל לקוחות קבוע, אך למרות מאמצי השיווק וההשקעה בקמפיינים לא מצליחים להשיג מטופלים חדשים, ככל הנראה יש לדייק טוב יותר את קהל היעד ולגבש אסטרטגיה שיווקית חדשה ונכונה יותר. איסוף המידע על המטופלים נעשה בשיטות שונות, וכדאי להשתמש בתוכנה חכמה לניהול הקליניקה שכוללת פיצ'רים עדכניים וחשובים כמו תיק רפואי ממוחשב ומערכת זימון תורים. העבודה עם תוכנה לניהול מרפאה מאפשרת לנטר ולנתח את מאפייני המטופלים וניתן להסיק תובנות ולדייק יותר את הקמפיינים כדי להגיע למטופלים הנכונים ביותר למרפאה ועל מנת להגדיל את מספר הלקוחות.

להגביר את הנוכחות ברשתות החברתיות

אחת השיטות היעילות והמומלצות ביותר להשיג יותר מטופלים לקליניקה מבוססת על נוכחות גבוהה ברשתות החברתיות המובילות, ובהן פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. שיטות הפרסום המסורתיות והקלאסיות אינן יעילות עבור הקליניקות לכן אין טעם להשקיע בפרסום בעיתון, ברדיו ובטלוויזיה, מה גם שעלויות הפרסום גבוהות ואינן מתאימות לתקציב המוגבל של רוב הקליניקות.

כאשר פותחים ומנהלים פרופיל עסקי ברשתות החברתיות עבור הקליניקה, ניתן להגיע לקהל היעד הרלוונטי ביותר למרפאה. באמצעות הפרופיל העסקי אפשר לשמור על קשר ישיר עם המטופלים, לנתח ולהבין מה הרצונות שלהם ומה חסר להם בקליניקה, להפיץ מסרים שיווקיים, לפרסם הטבות ומבצעים כדי להגביר תנועה בקליניקה, ליצור בידול מהמתחרים וליהנות מתדמית של מרפאה מתקדמת הניצבת בחזית הטכנולוגיה.

כדאי להכין רשימת תפוצה, לשלוח דיוור ישיר אחת לתקופה, להציג טיפולים חדשים, סיפורי הצלחה ולהוסיף הטבה כלשהי כדי לעודד את המטופלים להגיע לביקור בקליניקה ועל מנת לשמור על קשר רציף ועקבי.

פרסום וניהול קמפיינים בדיגיטל

הדרך היעילה והבטוחה להשיג יותר מטופלים לקליניקה מבוסס כיום על ניהול קמפיינים ופרסום ממומן בערוצים הדיגיטליים השונים. בעלי הקליניקה יכולים לגבש אסטרטגיה שיווקית בכוחות עצמם אך עדיף לנהל את הקמפיינים בגוגל, ברשתות החברתיות ובפלטפורמות דיגיטליות נוספות על ידי המומחים לשיווק דיגיטלי ולפרסום ממומן.

במקביל לניהול הקמפיינים הממומנים שמטרתם להשיג לידים איכותיים שיהפכו ללקוחות, כדאי להשקיע גם בקידום אתר הקליניקה. הקידום האורגני במנועי החיפוש, ובעיקר בגוגל, נועד להשיג מיקום גבוה בדף התוצאות הראשון ומשם הדרך קצרה לזרם של מטופלים חדשים לקליניקה ולשיפור בתוצאות העסקיות.

חוויית לקוח מנצחת

כאשר רוצים להשיג יותר מטופלים לקליניקה, כדאי לשפר את השירות ולספק חוויית לקוח ייחודית ומנצחת. המטופלים כיום מעוניינים לקבל שירות ברמה גבוהה והם נוטשים בקלות את הקליניקות שאינן מספקות עבורם שירות טוב. על מנת לשפר את חוויית המטופלים, כדאי לבחור תוכנה הכוללת מערכת לניהול תורים, בעדיפות למערכת לזימון תורים מקוון כדי לאפשר למטופלים לתאם תור בקלות, בכל זמן ובאמצעות כל מכשיר.

המערכת לזימון תורים מאפשרת לשלוח תזכורות ומידע חשוב לפני התור המיועד. שליחת התזכורת לתור המיועד מונעת מהמטופלים לפספס את התור שהם קבעו, ובנוסף משפרים את השירות ללקוחות ומייעלים את העבודה במרפאה.

בנוסף, מתפתחות טכנולוגיות בינה מלאכותית שמסייעות בשירות הלקוחות ועוזרות לנציגים לתת מענה מהיר ויעיל, כמו אוטומציות שמספקות מענה מיידי לשאלות נפוצות, ניתוב הפניה לצוות המתאים, ואפילו הערכת מצב הרוח של הפונה ותעדוף הפנייה על פי רמת הדחיפות.


הכתבה באדיבות המומחים של ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות – צרו איתנו קשר למידע נוסף, ונשמח להציג בפניכם את יתרונות המערכת שלנו וכיצד היא יכולה לסייע לכם להשיג מטופלים חדשים.