התפתחות הרפואה הדיגיטלית: מה צפוי לנו בשנת 2022?


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

חברות הטכנולוגיה זינקו בזמן התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה, ועל פי המומחים אנו נכנסים לעידן חדש של בריאות דיגיטלית, כאשר חברות ההייטק בישראל ניצבות בחזית הטכנולוגיה ומשפיעות על התחום.

בסקירה הנוכחית אנו נתמקד בתחום הבריאות לשנת 2022 ונבדוק מה הן התחזיות הקשורות לתחום הבריאות הדיגיטלית ולתחומים רלוונטיים כמו ניהול מרפאה חכמה והמעבר לשירותי רפואה מרחוק.

רפואה דיגיטלית

יותר מכשירים לבישים 

התחזית לבריאות דיגיטלית לשנת 2022 צופה את המשך המגמה למעבר לשירותי רפואה מרחוק. בשנתיים האחרונות החלו קופות החולים בישראל להציע מכשירים לבישים שונים המאפשרים לרופאים לנטר נתונים ולהציע שירותי רפואה מרחוק. המכשירים הלבישים החכמים מצוידים בטכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית, וכיום כל אחד יכול לבצע בדיקות ביתיות שונות כדי לבדוק דופק, לחץ דם, רמת חמצן בדם ועוד.

הנתונים ותוצאות הבדיקות הביתיות משודרים ישירות מהמכשיר הלביש אל תוכנה לניהול מרפאה, והרופאים יכולים לעיין במדדים השונים המוצגים בתיק הרפואי הממוחשב של המטופל. לאחר בדיקת המדדים ותוצאות הבדיקות שנעשו בבית, הרופא יכול לשוחח אונליין עם המטופל, ללא צורך בהגעה למרפאה, והרופא יכול להעניק טיפול מרחוק, לשלוח מרשמים, לשנות מינון של תרופות וכו'.

תאימות המכשירים הלבישים

אחת הבעיות המרכזיות עם הנתונים הנמדדים באמצעות מכשירים לבישים בבית היא הגנה על המידע ושמירה על הפרטיות והחיסיון רפואי של המטופל. חברות הטכנולוגיה מפתחות מכשירים איכותיים ומתקדמים יותר המבוססים על הטכנולוגיות העכשוויות ביותר. התחזית לשנת 2022 היא יצירת תאימות של המכשירים הרפואיים הלבישים לחוקים והתקנות העוסקים בשמירה על מידע והגנה על פרטיות המטופלים. 

טכנולוגיות חדשניות לשירותי הרפואה מרחוק

כפי שציינו, משבר הקורונה הביא להאצת תהליכי דיגיטליזציה בתחום הרפואה. קופות החולים בישראל אימצו טכנולוגיות מתקדמות שסייעו להן לעבור לשירותי רפואה מרחוק, כאשר המטרה המרכזית הייתה למנוע מחולים כרוניים וממטופלים בקבוצות סיכון להגיע פיזית למרפאות לצורך בדיקות וטיפולים. 

התחזית העדכנית לשנת 2022 היא המשך המגמה לשירותי רפואה מרחוק, למרות דעיכת הקורונה. במערכת הבריאות הבינו כי המטופלים מעדיפים לקבל שירות מרחוק ללא הגעה למרפאה, יש לתהליך זה יתרונות רבים עבור המערכת בכלל, ועבור המטופלים בפרט.

כדי לאפשר מתן שירותי רפואה מרחוק באיכות גבוהה יש להכין תשתית טכנולוגית מתאימה. לכן, מומלץ לבחור תוכנה לניהול מרפאה חכמה המבוססת על בינה מלאכותית וטכנולוגיות עדכניות וחדשניות. 

שינוי בשירותי הרפואה בעידן שלאחר הקורונה

ארגון ה-FDA, יחד עם ארגוני בריאות בינלאומיים נוספים, החלו להפנים כי תחום הרפואה הדיגיטלית צפוי להתפתח ולצמוח במהירות בשנים הקרובות. לכן, ארגוני הבריאות השונים מתמודדים בחודשים האחרונים עם שאלות הנוגעות למתן שירותי רפואה מרחוק והמומחים מאפיינים את דמותה של מערכת הבריאות בעידן המודרני והמתקדם טכנולוגית.

בשנתיים האחרונות המומחים של ארגון ה-FDA וארגוני הבריאות החלו לאמץ פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך כדי לשנות את הטיפול הרפואי המסורתי שכולנו מכירים. אם בעבר הלא רחוק כל אדם שלא חש בטוב זימן תור באמצעות תוכנת ניהול מרפאה ונאלץ להגיע לבדיקה אצל הרופא שלו, כיום מזמנים תור מקוון, משוחחים עם הרופא בווידאו ובצ'אט, מבצעים בדיקות שונות בבית באמצעות מכשיר ייעודי, והמטופלים זוכים לחוויית שירות מתקדמת, יעילה, נוחה ואיכותית יותר. 

לסיכום, הבריאות הדיגיטלית משלבת בין העולם הישן לעולם החדש, ומערכות הבריאות והמטופלים מסתגלים למציאות חדשה וטובה יותר. המטופלים נהנים מפתרונות טכנולוגיים המאפשרים להם לבצע בדיקות בבית ולקבל טיפול רפואי מרחוק, והרופאים זוכים לכלים טכנולוגים מתקדמים המאפשרים להם להימנע מטעויות, לשפר את הסיוע הרפואי ולהבטיח בריאות טובה יותר למטופלים.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם.
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.