כיצד הצ'אטבוטים משנים את עולם הרפואה?

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

עולם הרפואה עובר שינוי מהיר כתוצאה מכניסת טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות והתפתחות תחומים כמו טיפול ביתי, טיפול מרחוק ורפואה דיגיטלית. בשנים האחרונות ניתן להבחין בכניסתן וביישומן של טכנולוגיות מתקדמות בעולם הרפואה כמו ביג דאטה, בינה מלאכותית, למידת מכונה, ביופרינטינג ועוד. 

בנוסף, בתקופה האחרונה החלו לשלב צ'אטבוט ברפואה לשימושים כגון: תיאום וזימון תורים ללא צורך בשיחה עם נציג אנושי, מתן שירותי תמיכה ללקוחות המרפאה או המרכז הרפואי, ניהול לידים (שיווק), הפניה למקורות מידע אמינים ועוד. הצ'אטבוט נותן תחושה של שיחה עם אדם מהיישוב והוא נושא שם של אדם פרטי מהיישוב,  לכן יש לשיחה נופך אישי.

שיחה עם צ'אט בוט

מה זה בדיוק צ'אטבוט ברפואה?

צ'אטבוט הוא סוג של תוכנת מחשב מתקדמת המהווה מעין סייען חכם המסוגל לנהל שיחות טקסטואליות עם אנשים, לסייע להם בדרכים שונות ולבצע משימות מוגדרות מראש, למשל זימון תורים. כאשר מתכננים לקדם את שירותי המרפאה הניתנים ללקוחות פוטנציאליים ולמטופלים, חשוב לבחור נכון תוכנת ניהול מרפאה חכמה התומכת בפתרונות מתקדמים כמו צ'אטבוט. 

כדאי לדעת שצ'אטבוט ברפואה הפך לפתרון המועדף בשירותים הרפואיים של היום. הוא מכיל בינה מלאכותית המסוגלת לנתח ולהבין שפה, והבינה המלאכותית משתפרת כל הזמן מאחר והיא לומדת בעצמה מהשיחות שהיא מנהלת עם לקוחות המרפאה.

באופן כללי, הצ'אטבוט בתחום הרפואה נועד לשפר את חוויית הלקוחות ולהקל על המטופלים. כמו כן, הוא חוסך עלויות משמעותיות ומציב את המרפאה בחזית הטכנולוגיה. צ'אטבוט המבוסס על בינה מלאכותית ברפואה פועל בדרך הבאה:

  • קבלת מידע או בקשה מהלקוח (Input).
  • ניתוח ואפיון בקשת הלקוח (אנליזה).
  • אפיון והבנת כוונת המשתמש.
  • תגובה מהירה המותאמת לבקשת המשתמש.

התפתחות הצ'אטבוטים בעולם הרפואה 

כלי הצ'אטבוט מתפתחים במהירות בשנים האחרונות, ועד לאחרונה הם היו מסוגלים על פי רוב לבצע פעולות מוגדרות מראש בקוד התוכנה. כיום, הצ'אטבוטים החדשים בתחום הרפואה מסוגלים לנהל שיחות מורכבות, הם יכולים להבין ניסוחים שונים, במגוון רחב של שפות, והתגובות שלהם מדויקות ומותאמות לצורכי הלקוח.

כאמור, צ'אטבוט ברפואה הוא מערכת מבוססת בינה מלאכותית (AI). הכלי הייעודי מסוגל לנהל שיחה עם המשתמש, לספק מידע ולבצע פעולות מוגדרות מראש, ולמעשה הוא מייתר את הצורך בהפעלת מוקד אנושי בשירותי הרפואה. לכן, הטמעת בינה מלאכותית ברפואה וכלים מתקדמים כמו צ'אטבוטים משנה את עולם הרפואה הקלאסי ומבטיחים שירותים רפואיים מתקדמים, איכותיים וזמינים יותר.

כבר היום יש לצ'אטבוטים שימושים מתקדמים רבים בשירותי הרפואה, לדוגמה:

זימון תורים מקוון

תוכנה לניהול מרפאה כוללת מערכת ניהול תורים, ואחד מהשימושים העיקריים כיום בצ'אטבוטים ברפואה הוא זימון תורים מקוון. הצ'אטבוט מנהל שיחה עם המשתמש ויכול להציע זימון תור לרופא מומחה בהתאם למהות הפנייה. הצ'אטבוט זמין 24/7 והלקוחות יכולים לתאם תור למרפאה בשעה הנוחה ביותר עבורם, גם מחוץ לשעות הפעילות של המרפאה או המרכז הרפואי.

מתן מידע רפואי ואחר

צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית מסוגל לספק תשובות לשאלות נפוצות של משתמשים הפונים למרפאה, למשל שעות פעילות בקליניקה, מידע על מכשור רפואי, מידע על תרופות מרשם, המלצות מתי יש לתאם תור לרופא או להגיע לחדר מיון לפי סימפטומים, תשלומים ועוד.

ניהול לידים

הצ'אטבוט בתוכנת ניהול מרפאה יכול להפנות את המטופלים למקורות מידע אמינים בהתאם לסימפטומים הרפואיים, ובנוסף הוא מציע אופציה לתיאום תור למרפאה כדי לעבור בדיקה אצל רופא מומחה. יש צ'אטבוטים מתקדמים המנתחים לידים המגיעים ממקורות שונים והכלי יכול לסייע למרפאה להגדיל את מספר הלקוחות.


לסיכום, הצ'אטבוטים החכמים משתלבים במהירות במערכות הבריאות, הם מספקים שלל יתרונות למרפאות וללקוחות, ובנוסף הם משפרים את חוויית המשתמש, חוסכים זמן ומשאבים, אוספים מידע על הלקוחות ומנתחים אותו כדי להקל על עבודת הרופאים וכבר היום הם מנגישים את השירותים הרפואיים ללקוחות ומבצעים פעולות מורכבות לטובת המטופלים. 


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.