הפקה ותיקון של מרשמים מרחוק באמצעות Medaware

מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

מערכת הבריאות בישראל נחשבת למתקדמת ואיכותית בכל העולם, היא משמשת כחלוץ בהכנסת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות לניהול ולטיפול, וכיום יש פתרונות טכנולוגיים המאפשרים לרופאים לספק שירותים רפואיים מרחוק. באמצעות תוכנה לניהול קליניקה אפשר לנהל היטב את הרשומות הרפואיות הממוחשבות, להפיק דוחות ייעודיים וניהוליים שונים, לאפשר למטופלים לזמן תור בקלות ועוד.

doctor is writing down a patient history into the computer

בעקבות התיקון לתקנות הרופאים (מתן מרשם) העוסק בחתימה דיגיטלית על מרשמים, כיום הרופאים יכולים לחתום על מרשמים רפואיים באמצעות חתימה אלקטרונית מאובטחת. את החתימה האלקטרונית הרופא מקבל מהמוסד הרפואי בו הוא עובד, כך הוא יכול לשלוח מרשמים דיגיטליים למטופל, ללא צורך בזימון של המטופל למרפאה, והמטופל ניגש לבית מרחקת עם המרשם הדיגיטלי ומקבל שירות במקום. כדי להפיק ולחתום על מרשמים רפואיים  מרחוק ניתן להטמיע את הרכיב של פלטפורמת Medaware בתוך תוכנה לניהול קליניקה או מרפאת מומחים, וכך מונעים טעויות אנוש בהפקת המרשמים וניתן לתקן את המרשם בקלות גם מרחוק.

המערכת המתקדמת למניעת שגיאות במרשמים רפואיים

הרפואה הדיגיטלית מתקדמת במהירות, במיוחד בתקופת הקורונה כאשר מטופלים רבים מקבלים שירותים רפואיים מרחוק. לאחר התיקון העוסק בחתימה דיגיטלית לרופאים, רופאים רשאים לשלוח מרשמים המגיעים למטופלים כמסר אלקטרוני הכולל את החתימה האלקטרונית של הרופא. כך, מטופלים רבים, ביניהם חולים כרוניים רבים, לא צריכים להגיע למרפאה של הרופא כדי לקבל מרשם המודפס על נייר ובחתימה ידנית של הרופא. הרופא יכול לשלוח את המרשם האלקטרוני ישירות לבית המרקחת, וניתן לתעד את המרשמים האלקטרוניים באמצעות תוכנה לניהול מרפאה, כל עוד יש בתוכנה תיק רפואי ממוחשב.

הסינרגיה בין תוכנה לניהול קליניקה לבין פלטפורמת Medaware מאפשרת לרופאים להפיק מרשמים אלקטרוניים בקליק מהיר, הם יכולים גם לתקן את המרשם בהתאם לצורך אם חלה שגיאה מסוימת, כאשר הפלטפורמה מאפשרת לרופא לבצע תיקון של המרשם האלקטרוני מכל מקום ומכל מכשיר. לכן, גם אם הרופא שוהה מחוץ לקליניקה שלו הוא יכול לספק שירות למטופל מרחוק.

כדאי לדעת כי פלטפורמת Medaware פותחה בעקבות מקרה טרגי ומצער של ילד בן 9 שנפטר בגלל תרופה לא נכונה שסופקה על ידי רופא המשפחה שלו. הרופא שגה בתום לב והפיק מרשם רפואי לתרופה לדילול הדם במקום תרופה נגד אסתמה, ולאחר כשבוע הילד נפטר עקב דימום מוחי. חשוב לציין כי טעויות במרשמים הפכו לתופעה נפוצה מאחר ורופאים מפיקים מרשמים באמצעות תוכנה לניהול קליניקה, ולעיתים בגלל טעות בבחירת התרופה מהרשימה הנגללת, המטופל מקבל מרשם שגוי והוא חשוף לסכנות רבות ובמקרים מסוימים תרופה לא מתאימה מסכנת את חיי המטופל.

התראה בזמן אמת על מרשם שגוי

פלטפורמת Medaware מספקת פתרון מושלם לבעיית המרשמים השגויים, המערכת מבוססת על אלגוריתם וביג דאטה, המערכת מעבדת מיליוני רשומות רפואיות כדי לספק התראה בזמן אמת אם המרשם שהרופא מפיק למטופל הוא חריג. הפלטפורמה המתקדמת של Medaware מחוברת למערכות המחשוב של בתי חולים ומרפאות ולבסיסי הנתונים של מיליוני חולים, לכן המערכת מבצעת בדיקה מהירה הכוללת שליפת נתונים מתוך תיק רפואי ממוחשב, כדי לוודא שהמרשם שהרופא הפיק מתאים לטיפול בחולה.

מעבר לבדיקה החשובה של פרטי המרשם ומידת התאמת התרופה למאפייני המטופל, מערכת Medaware מאפשרת לרופאים לתקן את המרשם האלקטרוני מרחוק, בלי להטריח את המטופל להגיע למרפאה כדי לקבל מרשם רפואי נכון. למעשה, המטופל יכול להיות בבית מרקחת ולגלות כי המרשם שנשלח אלקטרונית שגוי, והרופא יכול לתקן את המרשם במהירות והמטופל מקבל את התרופה הנכונה בבית המרקחת.

השילוב בין רכיב Medaware לבין תוכנה לניהול קליניקה מצעיד את המרפאה קדימה ומציב אותה בחזית הטכנולוגיה. השילוב בין התוכנות מונע טעויות העשויות לגרום למוות טרגי והצוות של הקליניקה זוכה לכלים מתקדמים לניהול המרפאה, למתן שירות טוב יותר למטופלים ולחיסכון בעלויות.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.