הכירו את Medcase: המרקטפלייס של עולם הרפואה

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

בעקבות השינויים הרבים בעולם הרפואה בשנים האחרונות, ועל מנת לעמוד באתגרים של מערכות הבריאות, חברות רבות החלו לפתח פתרונות טכנולוגיים המאפשרים בין היתר שירותי רפואה מרחוק.

חברות המתמקדות בתחום הטכנולוגיה הרפואית מפתחות כיום מערכות המבוססות על בינה מלאכותית, אך בדרכן לפיתוח התוכנה עליהן להתמודד עם שתי בעיות מרכזיות – חוסר ברופאים מומחים וקושי לאסוף מידע רפואי. כדי לענות על שתי הבעיות הללו, הוקמה חברת הסטארט-אפ הישראלית Medcase.

רופא עם טאבלט לרפואה מרחוק

חברת ההזנק נוסדה בשנת 2017 על ידי היזמים קייל גידנס ובראד כהן. החברה פיתחה פלטפורמה מתקדמת המחברת בין חברות בתחום המדיקל לבין רופאים מומחים בכל העולם, כאשר המערכת מספקת גם גישה למאגרי מידע רפואיים. הפתרון של Medcase מאפשר לחברות מדיקל ומכשור רפואי לקבל גישה למידע רפואי וחוות דעת של רופאים מומחים באמצעות הפלטפורמה החדשה שמהווה מעין מרקטפלייס של עולם הרפואה.

Medcase – רקע כללי על החברה

כאמור, הסטארט-אפ הישראלי נוסד בשנת 2017 ובשנים הראשונות החברה התקיימה על הון עצמי. בשנת 2021 החברה הכריזה על גיוס הון בשיעור של 4.1 מיליון דולר, בין היתר מקרן Firstime, מקרן שרונה פרטנרס ומקרן Sorpis. בשנת 2021 החברה רשמה הכנסות למעלה מ-5 מיליון דולר, נתון המשקף עלייה של 300% בהכנסות החברה.

הסטארט-טפ הישראלי פיתח פלטפורמה חדשנית וייחודית מסוגה. החברה הקימה סניפים בארצות הברית ובפולין, כאשר מטה החברה נמצא בישראל. תוך זמן קצר החברה גייסה לקוחות משמעותיים בארץ וברחבי העולם, ובהם ענקית הטכנולוגיה גוגל.  

חזון החברה הוא לבנות רשת עולמית מובילה וגדולה הכוללת רופאים מומחים, אנשי מקצוע מיומנים בתחום הרפואה, חברות וארגונים בתחום הבריאות ואנשי טכנולוגיה המפתחים אמצעים חדשים לשיפור בריאות האדם. המרקטפלייס של Medcase מנגיש את הידע הרפואי, מאפשר גישה לנתונים רפואיים עדכניים ומסייע לחברות ולארגוני בריאות לגייס רופאים מומחים למגוון צרכים כמו טיפול, חוות דעת, סקרים גלובליים ועוד.

שימושים אפשריים בפלטפורמה של Medcase

הפלטפורמה של Medcase מגדירה מחדש את גבולות שירותי הבריאות ומנגישה את שירותי הבריאות באמצעות חדשנות, גישה ישירה למומחים ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים. הפלטפורמה נועדה לספק מענה מקצועי ויעיל לכל העוסקים בשירותי הבריאות בארץ וברחבי העולם.

בין השימושים האפשריים בפלטפורמה:

חוות דעת של מומחים בעולם הרפואה

קיים מחסור ברופאים מומחים בכל העולם, לא רק בישראל. כאשר חברות מפתחות טכנולוגיות חדשות, הן זקוקות למומחים ולחוות דעת של רופאים מנוסים, ובעזרת הפלטפורמה ניתן לקבל גישה מהירה למומחים על מנת לקבל ביקורות וחוות דעת מקצועיות, בין היתר לצורך טיוב פתרונות המבוססים על בינה מלאכותית.

ייעוץ וטיפול רפואי מרחוק

הפלטפורמה מאפשרות לרופאים להמשיך לעבוד גם בבית, לאחר שעות העבודה במרפאה. כך הרופאים יכולים להציע טיפול ביתי מרחוק ולמקסם את זמן העבודה שלהם. כמו כן, הרופאים המומחים יכולים לייעץ ולתת חוות דעת לחברות המפתחות פתרונות טכנולוגיים לשירותי הרפואה, כולל רפואה מרחוק.

גיוס רופאים מהיר

בעזרת הפלטפורמה ניתן לגייס רופאים ואחיות כדי לסייע במצבי חירום רפואיים. כך לדוגמה הפלטפורמה סייעה לסוכנות היהודית, במסגרת המלחמה באוקראינה, לגייס רופאים מומחים ואחיות לטיפול בפליטים שברחו לרומניה, ובנוסף גויסו רופאים למתן שירותי רפואה מרחוק.

גישה למאגרי מידע רפואיים

אחד מהיתרונות המרכזיים של המרקטפלייס של Medcase הוא הנגשת המידע הרפואי לחברות העוסקות בפיתוח מערכות וטכנולוגיות בתחום הרפואה. חברות מדיקל יכולות לקבל גישה נוחה למידע רפואי, למשל גישה למאגר גדול של צילומי רנטגן לצורך פיתוח אלגוריתם לזיהוי סרטן. כמו כן, חברות המדיקל יכולות לפנות לרופאים מומחים הרשומים במערכת כדי לקבל חוות דעת בתהליך הפיתוח והמחקר, לבצע סקרים ועוד.


הכתבה באדיבות ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות – חברתנו מתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה לניהול מרפאות, מרכזים רפואיים, טיפול ביתי וחנויות אופטיקה. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת למידע נוסף.