האפליקציות לרפואת עיניים שכדאי לכם להכיר

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

בעשור האחרון אנו עדים להתפתחות המהירה של הבריאות הדיגיטלית, ומטופלים רבים נהנים כבר היום משירותי רפואה מתקדמים המבוססים בין היתר על טכנולוגיות חדשניות כמו בינה מלאכותית, למידת מכונה ועוד. כמו כן, יש מגוון אפליקציות ייעודיות המספקות שירותי רפואה מרחוק, כולל אפליקציות מתקדמות בתחומים כמו רפואת עיניים.

בכתבה זו נציג בפניכם מספר אפליקציות פופולריות המסייעות ברפואת העיניים, כולל אפליקציות שנועדו לסייע לבעלי לקויות ראייה ולעיוורים. חשוב לזכור כי על פי מחקרים עדכניים, רבים מתושבי העולם סובלים מליקויי ראיה כאלו ואחרים, לכן אין זה פלא שאנשים רבים בישראל ובחו"ל מחפשים פתרונות לשיפור ראייתם, והאפליקציות זוכות להצלחה ולביקוש רב.

רפואת עיניים

אפליקציית EyeXam

אפליקציית EyeXam מומלצת לבעלי מכשירי אייפון ו/או iPad ולבעלי מכשירי אנדרואיד. האפליקציה הייעודית מבצעת בדיקת עיניים מרחוק, בדרך נוחה ופשוטה, והבדיקה נועדה בעיקר לבדוק את חדות הראייה. יחד עם זאת הבדיקה אינה נועד להחליף בדיקה אצל רופא עיניים או אופטומטריסט מוסמך, והיא יכולה לסייע להבין האם חל דרדור בחדות ובאיכות הראייה. 

האפליקציה הפופולרית מתאימה גם לילדים, ובנוסף ניתן באמצעותה לקרוא מידע עדכני על ליקויי ראייה שונים, לזמן תור לרופא עיניים קרוב ועוד.

אפליקציית Seeing AI

Seeing AI זו אפליקציה חינמית ומתקדמת טכנולוגית המבוססת על בינה מלאכותית. האפליקציה פותחה על ידי חברת מיקרוסופט, ובאופן כללי היא מאפשרת למשתמש להכיר את העולם החזותי שיש מסביב. המשתמש נדרש לפתוח את המצלמה הראשית בנייד שלו, ובאמצעות הכוח והיכולות של הבינה המלאכותית, האפליקציה מזהה אובייקטים בסביבה ומתארת אותם לבעל לקות הראייה, לרבות עיוורים, ובנוסף היישום המתקדם מסוגל לקרוא טקסטים ולהבין מסמכים, והאפליקציה החכמה יכולה גם לזהות אנשים.

אפליקציית VisionUp Eye Exercises

אחת המגמות החדשות בתחום של אופתלמולוגיה, כלומר רפואת עיניים, היא לעודד את הציבור הרחב לבצע תרגולים שונים לחיזוק שרירי העיניים, לשיפור הראייה ולהפגת עומס על מערכת הראייה. 

האפליקציה VisionUp המתקדמת משמשת בפועל כמאמן אישי לשיפור הראייה ולחיזוק שרירי העין, האפליקציה חינמית ויש להתמיד בתוכנית האימונים ובביצוע התרגילים על מנת להשיג שיפור באיכות הראייה. האפליקציה בונה תוכנית אימונים מותאמת אישית המבוססת על 7 תוכניות אימון, כ-50 תרגילים שונים לעיניים ומבחני ראייה המאפשרים לעקוב אחר תוצאות התרגול והאימון.

אפליקציית Be My Eyes

אחת מהאפליקציות המומלצות לאנשים הסובלים מעיוורון או מלקויות ראייה שונות. Be My Eyes מתאימה לרוב הניידים, ויש יישום ייעודי לאייפון ויישום לאנדרואיד. האפליקציה מחברת בין עיוורים ובעלי לקויות ראייה לבין צוות גדול של מתנדבים, כאשר המתנדבים משמשים כעיניים עבור העיוור או בעל הלקוח, ותפקידם לתאר את המידע הוויזואלי שהם רואים באמצעות המצלמה ושיחת הווידאו עם המשתמש. אחד מהשימושים הנפוצים באפליקציה הפופולרית הוא איתור חפצים בסביבתו של העיוור, למשל אם נפל מידיו צרור מפתחות או ארנק.

כמו כן, האפליקציה מאפשרת לעיוורים ולבעלי לקויות ראייה ליצור קשר עם נציגי חברות כדי לקבל סיוע בזמן אמת באמצעות שיחות וידאו. 

אפליקציית Color Blind Pal

האפליקציה Color Blind Pal היא פתרון איכותי לאנשים הלוקים בעיוורון צבעים. האפליקציה פותחה על מנת לסייע לכל מי שלוקה בעיוורון צבעים והיא מסייעת להם לראות את הצבעים שיש מסביבם. כמו כן, האפליקציה מתאימה לאנשים בעלי ראייה תקינה להבין איך העולם נראה בקרב עיוורי צבעים.

אפליקציית Magnifying Glass + Flashlight

Magnifying Glass + Flashlight זו אפליקציה שימושית לכל המשתמשים. היישום מאפשר להגדיל טקסטים עם אותיות קטנות ולקרוא את התוכן בקלות באמצעות המצלמה והמסך של הנייד. כמו כן, האפליקציה יכולה לשלוט בפנס המובנה בנייד, בהתאם לצורך. 

לסיכום, בתחום רפואת העיניים יש מגוון אפליקציות חדשות לנייד שמטרתן להקל על חיינו ולסייע לנו לראות טוב יותר ולשפר את הראייה.


חברת ר.ר. מערכות מציעה תוכנה מתקדמת לניהול מרפאת עיניים המעניקה הזדמנות לשפר ולייעל באופן משמעותי את התנהלותה של המרפאה, לחסוך בהוצאות השונות ולהביא לרווחיות גבוהה יותר. הכלים שלנו פשוטים לשימוש ומותאמים באופן מלא לצרכיה של המרפאה ולדרישותיו של הצוות הרפואי.

לחצו כאן למידע נוסף על התוכנה לניהול מרפאה עיניים