קופה ממוחשבת – שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לפתרון ניהולי חכם

קופה ממוחשבת עם תוכנת ניהול העסק

ענף האופטיקה בישראל נחשב לתחרותי במיוחד, יש בו שחקנים רבים, גדולים וקטנים, ביניהם רשתות של חנויות אופטיקה בפריסה ארצית רחבה. כדי לנהל את רשת החנויות המונה מספר סניפים במיקומים גיאוגרפיים שונים, ולעתים גם אתר מקוון לרכישת מוצרים, חשוב לבחור פתרון מקיף וכולל לרשת. באמצעות קופה ממוחשבת עם תוכנת ניהול מתקדמת ניתן להצעיד קדימה את העסק וליהנות מיתרונות רבים מול המתחרים.

היערכות מקצועית לדרישות החדשות של רשות המסים

החל מינואר 2010 הוחלט ברשות המסים לחייב את בעלי העסקים שמחזור העסקאות שלהם גבוה מ-4 מיליון ₪ לדווח באופן מקוון וממוחשב על כל העסקאות והתשומות שלהם, וזאת בנוסף לדיווח התקופתי הנדרש למע"מ. כל רשת לחנויות אופטיקה שמחזור העסקאות שלה גבוה מ-4 מיליון ₪ והיא מחויבת לניהול מערכת החשבונות בעסק לפי שיטת החשבונאות הכפולה, חייבת לעמוד בדרישות החדשות של רשות המסים בישראל.

החל מינואר 2011 גם רשתות אופטיקה ושאר העסקים שמחזור העסקאות השנתי שלהם גבוה מ-1 מיליון ₪ מחויבים לעמוד בדרישות החדשות של רשות המסים. בינואר 2012 נקבע ברשות המסים כי הדרישות החדשות יחולו על כל העוסקים המורשים ועל כלל המוסדות הכספיים, לכן גם רשתות אופטיקה יחסית קטנות חייבות כעת לעמוד בדרישות החדשות, בין השאר חובת דיווח ברשומה נפרדת על כל עסקה מעל 5,000 ₪ (לא כולל מע"מ).

הפתרון לדרישות החדשות של רשות המסים הוא שימוש בקופה ממוחשבת מתקדמת ומותאמת לניהול רשת חנויות אופטיקה. חלפו הימים בהם ניתן היה להשתמש רק בקופה רגילה לצורך אחסון תקבולים במזומן ובצ'קים, ולצורך הפקת קבלות ללקוח. הקופה הממוחשבת כוללת תוכנת ניהול רשת חנויות אופטיקה המותאמת למערך רב סניפי, ללא תלות במיקום הגאוגרפי של סניפי הרשת. התוכנה המשוכללת כוללת מודולים רבים וחשובים כגון:

  • ניהול מוקד זימון תורים באופן מקוון, ללא תלות בשעות הפעילות של סניפי הרשת.
  • ניהול תיק מטופל וארכיון ממוחשב.
  • ניהול כוח אדם בכל סניפי הרשת, ברמת העובד.
  • ניהול מלאי ברמת הרשת ופר סניף.
  • ניהול מועדון לקוחות, כולל דיוור ישיר ושליחת הודעת טקסט.
  • בניית מחירונים ברמת הרשת והסניף עם פתרון לקליטת מחירוני ספקים.
  • ניהול ממוחשב של כספים, הזמנות וקופות הסניפים.
  • ניהול המערך השיווקי של רשת חנויות האופטיקה.

כדאי לדעת כי התוכנה בקופה הממוחשבת מתממשקת עם מערכות הנהלת חשבונות חיצוניות או במשרדי ההנהלה של הרשת. זהו יתרון חשוב כדי לשלוט בנתונים העסקיים וכדי לדווח לרשויות המס כנדרש בתקנות החדשות.

מערכת מחשוב פיננסית, ניהולית ושיווקית לרשת חנויות אופטיקה

באמצעות קופה ממוחשבת זוכה רשת חנויות האופטיקה לפתרון טכנולוגי מתקדם ומותאם אישית. המערכת החדשנית מעניקה כלי ניהול מתקדמים ועתירי טכנולוגיה על מנת לייעל את העבודה ברמת הרשת והסניף, לשפר ביצועים, למנוע טעויות אנוש, לנהל מלאי על פי הצרכים המשתנים וכמובן לעמוד בכל הדרישות החדשות החלות על עסקים החייבים בדיווח מקוון לרשות המסים.

חשוב לציין כי הקופה הממוחשבת מיועדת לרשת חנויות אופטיקה, ישנם גם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וייעודיים לחנויות בודדות בתחום האופטיקה. עם זאת, לרשת חנויות אופטיקה יש דרישות גבוהות יותר, במיוחד לרשת המפעילה גם אתר מקוון להזמנת פריטים ברשת.

באמצעות קופה ממוחשבת לניהול רשת חנויות אופטיקה משפרים את השירות ללקוחות, מייעלים את העבודה עם ספקים, משפרים ביצועים, מגדילים רווחים ומסייעים למנהלי הסניפים ולמנהלי הרשת לעקוב בכל רגע נתון אחרי ביצועים הסניפים והרשת על מנת לשפר ביצועים. הקופה הממוחשבת מעניקה יתרונות רבים ומסייעת בגידול מספר הלקוחות בגלל כלי השיווק המתקדמים, לרבות זימון תורים מקוון ושמירת קשר רציף עם הלקוחות.