Shamaym – Collaborative Real-Time Learning for Quicker Clinical Development

חברת "שמיים" (Shamaym) הוקמה על ידי שני יוצאי חיל האוויר במטרה לייצר תרבות של שיפור מתמיד בביצועים עסקיים ובחיסכון כלכלי עבור לקוחותיה. החברה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית המבוססת על בינה מלאכותית, להפקת לקחים ולתהליכי תחקיר ותדריך לצורך שיפור מתמיד של הארגון וביצועיו. הפתרון הטכנולוגי מתאים לכל הארגונים, ובפרט לעולם הרפואה, והמוצר מבטיח תועלות רבות וחשובות.

הפלטפורמה החדשנית יכולה להתממשק עם תוכנה לניהול מרפאה ומרכזים רפואיים של ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות, במודול התיק הרפואי הממוחשב. הפלטפורמה החדשנית ומסייעת לצוותים הרפואיים לנתח מקרים ולהפיק לקחים בזמן אמת. כך, המרכז הרפואי יכול להפחית טעויות חוזרות, להפיק תועלות רבות מהלקחים וליהנות משיפור מתמיד בשירותי הרפואה הניתנים ללקוחות ובביצועי המרכז הרפואי.

למידה בזמן אמת והפקת לקחים מבוססת בינה מלאכותית

בעשור האחרון החלו תהליכי דיגיטליזציה בעולם הרפואה רבים כדי לסייע לצוותים הרפואיים ולקדם את שירותי הרפואה למטופלים. משבר הקורונה האיץ את תהליכי הדיגיטליזציה בכל עולמות הרפואה, אך צוותים רפואיים מתקשים להפיק לקחים בזמן אמת כדי להתייעל, להפחית טעויות ולשפר ביצועים.

כאשר היזמים אופיר פלדי ועמית כוכבי, שייסדו את חברת "שמיים", השתחררו משירותם הצבאי כטייסים בחיל האוויר הישראלי, הם הבינו כי בעולם העסקי אין מספיק מנגנונים שיסייעו למקבלי ההחלטות ללמוד מטעויות ולהפיק לקחים. בשונה מעולם הטיס שהיה מוכר להם, גם בעולם הרפואה לא הושרשה תרבות ארגונית המבוססת על תחקירים ככלי למידה וככלי להפקת לקחים ולשיפור תמידי בביצועי מרכזי הרפואה והמרפאות. הם הבינו כי ביכולתם להטמיע בעולם הרפואה פתרון טכנולוגי ללמידה מטעויות ולהפקת לקחים בזמן אמת, והפלטפורמה הטכנולוגית שהם פיתחו אימצה את הגישה של חיל האוויר לביצוע תחקירים מהירים ולהפקת לקחים מהירה ומדויקת.

מייצרים תרבות של שיפור מתמיד בעולם הרפואה

עולם הרפואה נחשב לדינמי מאוד, התחום משתנה בתדירות גבוהה, ומעבר לתהליכי הדיגיטליזציה המהירים, הצוותים הרפואיים מתמודדים עם כמויות של מידע ועומס רב בעבודה, ותוך כדי העבודה הלחוצה עליהם ללמוד מטעויות, להתייעל, להשתפר ולהימנע מטעויות חוזרות.

מייסדי חברת "שמיים" בדקו וניטרו את דרך העבודה של הצוותים הרפואיים, הם הבינו כי עבודתם של צוותי הרפואה מתחלקת ל-3 שלבים עיקריים, הגדרת מטרות ויעדים, ניהול העבודה השוטפת והיומיומית ושלב הפקת לקחים. כאשר היזמים נכנסו לעובי הקורה הם הבחינו כי יש בשוק טכנולוגיות מתקדמות המסייעות לצוותים הרפואיים לבצע את עבודתם השוטפת ולהגדיר מטרות ויעדים, אך אין להם כלים טכנולוגיים ללמידה, לביצוע תחקירים על בסיס נתוני אמת ולהפקת לקחים.

לכן, "שמיים" פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן ובינה מלאכותית המאפשרת למשתמשים להפיק לקחים באמצעות תחקירים, כאשר הבינה המלאכותית מארגנת את כמויות המידע ומנגישה את התובנות והמסקנות בזמן אמת על מנת לאפשר למשתמשים להפיק לקחים ולהשתפר. ראוי לציין כי הפלטפורמה המתקדמת והייחודית של "שמיים" מאפשרת למשתמשים לעשות תהליכי און בורדינג (Onboarding) באופן פשוט ונוח, תוך חיבור הפלטפורמה לכלי העבודה והניהול הקיימים במרכז הרפואי. הפלטפורמה שואבת נתונים השמורים במאגר המידע של תוכנה לניהול מרפאה או מרכז רפואי, והרופאים יכולים להגדיר במערכת יעדים ומטרות לתחקירים ולשיפור ביצועים.

למעשה, הפלטפורמה הייחודית מנגישה את התובנות הנדרשות לשיפור העבודה של צוותי הרפואה. הפלטפורמה מחוברת למערכות השונות הקיימות במרכז הרפואי כדי לאפשר לכל המשתמשים להפיק לקחים ממקרים שונים, לשתף תובנות, להפיק דוחות, להשתפר באופן תמידי, לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע מטעויות חוזרות.

תרבות התחקירים של חיל האוויר מגיעה לעולם הרפואה

בצה"ל יש תרבות תחקירים ידועה, בכל החילות ובעיקר בחיל האוויר. תרבות התחקירים של חיל האוויר גרמת לשיפור מתמיד של הטייסים וצוותי הקרקע. היזמים שהקימו של "שמיים" מביאים את עקרונות התחקירים של חיל האוויר לעולם הרפואה, ובעזרת הפלטפורמה המבוססת על בינה מלאכותית הרופאים יכולים כיום לנתח את עבודתם בזמן אמת ולהפיק לקחים חשובים המסייעים למרכז הרפואי להשתפר, להתייעל ולהפיק תועלות רבות המפחיתות טעויות ומונעות סבל מהמטופלים.