שיווק דיגיטלי לקליניקות ומרפאות

בעידן הדיגיטלי של היום כל המרפאות, הקליניקות הפרטיות ומרכזי הרפואה חייבים להשקיע בשיווק יעיל ואפקטיבי על מנת ליצור מיתוג מנצח ובידול מהמתחרים, וכדי לקבל חשיפה רחבה ולידים איכותיים. שיווק דיגיטלי למרפאות חייב לעמוד בכללי האתיקה שנקבעו על ידי משרד הבריאות, יש הנחיות ברורות שפורסמו בשנת 2008 בתקנון לפרסום רופאים ומרפאות.

שיווק דיגיטלי לקליניקות ומרפאות

כדאי לדעת כי תקנון הפרסום לרופאים שפורסם על ידי משרד הבריאות קובע בין היתר כי אין לפרסם מידע שגוי או מטעה, אסור לשבח בפרהסיה את כישוריו המקצועיים של הרופא, להתהדר בתואר מומחה ללא אישור ממשרד הבריאות וללא מומחיות שבאמת נרכשה בלימודים והשכלה אקדמית, ואין לשווק טיפולים רפואיים באמצעים כמו הפחדה, איום, פרסים ועוד.

מהי מטרת השיווק הדיגיטלי למרפאות?

מרפאות, בדיוק כמו עסקים אחרים, חייבות להשקיע בשיווק יעיל בעולם הדיגיטל כדי לזכות בחשיפה רחבה, לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, לקבל לידים (פניות) שקל להפוך ללקוחות אמיתיים, ליצור בידול מהמתחרים וליהנות מתדמית של מרפאת מומחים מובילה.

במציאות של היום, ניהול מרפאה חכמה מבוסס על מערכות ממוחשבות ומתקדמות טכנולוגית. יחד עם זאת, תוכנה לניהול מרפאה מסייעת לצוות הרפואי לבצע את משימותיו במקצועיות וביעילות, היא גם מייעלת ומשפרת את שירות הלקוחות וחוסכת לא מעט הוצאות, ובשילוב נכון של שיווק בדיגיטל יגיעו למרפאה לקוחות נוספים בגלל החשיפה הרחבה.

התוכנה כוללת בדרך כלל כלים חשובים כמו תיק רפואי ממוחשב, מערכת מקוונת לזימון תורים, דוחות שונים, ניהול מלאי ועוד. כאשר בוחרים תוכנת ניהול מרפאה חכמה חשוב לוודא כי יש בה כלים ייעודיים לשיווק בדיגיטל או שניתן לחבר את התוכנה לפלטפורמות ייעודיות שמשמשות את המומחים לשיווק דיגיטלי.

לשיווק הדיגיטלי עבור מרפאות יש תרומה רבה להצלחתן ולמיתוגן, על כן יש לגבש אסטרטגיה נכונה המותאמת למטרות העסקיות של בעלי המרפאה וליעדים שרוצים להשיג. שיווק יעיל של המרפאה מבטיח שיפור בתוצאות העסקיות, גידול במספר הלקוחות והמטופלים, תדמית של מרפאה מובילה, נכס דיגיטלי בעל ערך, טראפיק גבוה לאתר המרפאה, לידים איכותיים ושיפור במחזור העסקאות השנתי וברווחיות.

אפשרויות פופולריות לשיווק מרפאה בדיגיטל

בעולם הדיגיטל יש מגוון אפשרויות לשיווק ולפרסום מרפאות ורופאים מומחים, הפתרונות המרכזיים הם:

קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO) – קידום אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש רלוונטיים הוא כלי שיווקי אפקטיבי מאוד. מטרת הקידום האורגני בגוגל היא להגיע לדירוג גבוה ככל הניתן בדף התוצאות הראשון, מאחר ומיקום גבוה מבטיח הקלקות רבות ותנועת גולשים גבוהה לאתר המרפאה. קידום אורגני דורש זמן, השקעה והתמדה, לרוב רואים את התוצאות לאחר כחצי שנה.

פרסום ממומן במנועי החיפוש (PPC) – פרסום ממומן בשיטת ה-PPC הוא כלי שיווק אפקטיבי לחשיפת המרפאה בפני קהל לקוחות שמאפייניו מוגדרים מראש (טרגוט קהלי יעד) וקבלת לידים איכותיים. שיטת הפרסום הנפוצה בגוגל ובשאר מנועי החיפוש מבוססת על מודעות פרסום המוצגות בראש דף התוצאות, מעל התוצאות האורגניות, ואם גולש מקליק על המודעה או מתקשר לטלפון של המרפאה – משלמים לגוגל. מומלץ לנהל קמפיינים מסוגים שונים בגוגל אדס כדי לזהות ולנטר לידים חמים וקרים ועל מנת לשפר את הקמפיינים ולהשיג את התוצאות המוגדרות מראש.

רשימות דיוור – רשימת דיוור מאפשרת לצוות המרפאה לשלוח מיילים שיווקיים עם מידע חשוב ללקוחות, הטבות, מבצעים, מוצרים ושירותים חדשים ועוד. המיילים זוכים להיענות רחבה ויש בהם קישור לאתר המרפאה או לדף נחיתה ייעודי.

שיווק ברשתות החברתיות – מומלץ לפתוח ולנהל פרופיל עסקי עבור המרפאה, לפרסם תכנים בעלי ערך לעוקבים ולנהל קמפיינים מוצלחים. ניתן לפרסם מודעות מרשימות ומעוצבות בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין ובשאר הרשתות החברתיות, הפרסום זוכה לחשיפה רחבה ואם מנהלים אותו על ידי מומחים משיגים לידים רבים ויוצרים מיתוג מנצח.

כלי שיווק מובנים בתוכנה לניהול מרפאה – מערכת מתקדמתלניהול מרפאה חכמה כוללת כלים מובנים לשיווק בדיגיטל. באמצעות התוכנה המתקדמת המבוססת על מערכת  EMR (Electronic Medical Record), כלומר רשומות דיגיטליות של מידע רפואי אודות המטופלים במרפאה, ניתן לפלח ביטויי מפתח רלוונטיים לצרכי השיווק. ביטויי המפתח המכונים גם מילות מפתח הם הביטויים שהגולשים מחפשים בגוגל, כך ניתן לטרגט היטב את קהלי היעד ולנהל קמפיינים מוצלחים שמביאים לתוצאות הרצויות. כדאי לדעת כי התוכנה לניהול המרפאה החכמה כוללת מודול של טלמרקטינג וניתן לבצע תיעוד התקשרויות מול הלקוחות, לתכנן ולהקים קמפיינים אפקטיביים המבוססים על פי נתונים השמורים במערכת כמו סוגי הבדיקות, הטיפולים והשירותים הפופולריים בוותר בקרב המטופלים ועוד.

אתר מעוצב ובלוג דינמי –   חשוב לבנות אתר מעוצב, רספונסיבי ומתקדם טכנולוגית למרפאה. האתר כולל מידע עדכני, תוכן שיווקי, מידע חשוב למטופלים, פירוט על שירותי והתמחויות המרפאה, תמונות, סרטונים ועוד. האתר הוא נכס דיגיטלי חשוב ומומלץ לנהל בו בלוג ולפרסם באמצעותו תכנים שונים, מאחר והתוכן הוא המלך בגוגל והבלוג הוא כלי שיווקי לחשיפה רחבה וליצירת לידים.