תיק רפואי ממוחשב בראי העתיד שלאחר הקורונה

רופאה חובשת מסיכה כירורגית בבית חולים

נגיף הקורונה צפוי להישאר איתנו עוד זמן רב, ובעקבות המשבר ותקופת הסגר השתנו דברים רבים בחיינו. למעשה, משבר הקורונה מכריח אותנו להסתגל לחיים בצל הנגיף, וכמו שעסקים וארגונים נאלצים להסתגל למציאות החדשה וליישם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, כך גם עולם הרפואה בארץ ובעולם משתנה במהירות. 

בעלי מרפאות, קליניקות, מכוני הדמיה וכדומה, כל אלו ועוד חייבים כבר עכשיו לבחור ולהטמיע בארגון תוכנה הכוללת תיק רפואי ממוחשב וכלים ניהוליים כדי להתאים את השירות למטופלים גם בעתות משבר. תקופת הקורונה האיצה את המהפכה הדיגיטלית העוברת על עולם הרפואה בשנים האחרונות, וכיום ברור לכל גורמי הרפואה כי עליהם לעבור למתכונת של שירות הניתן מרחוק כדי למזער סיכונים לחולים ולצוותים הרפואיים, להפחית את סכנת ההידבקות מנגיף הקורונה ומזיהומים אחרים וכדי לעמוד בהנחיות של משרד הבריאות מבחינת היגיינה, ריחוק חברתי ועוד.

ניהול מרפאה ביום שאחרי משבר הקורונה

ביום שלאחר הקורונה מערכות הרפואה יציעו יותר שירותים מרחוק בעזרת אמצעים טכנולוגיים לניטור ולקבלת מידע עדכני על המטופלים בזמן אמת ללא צורך להגיע לבדיקה אצל רופא או לבית חולים, ובמקביל יעברו חלק ניכר מהשירותים הרפואיים לקליניקות הקהילתיות והביתיות, לרבות אשפוזים בבית. כדי להיערך לקראת המהפכה הדיגיטלית המואצת שעוברת כיום על עולם הרפואה בצל משבר הקורונה חשוב לעבור לתוכנה הכולל תיק רפואי ממוחשב וכלים מתקדמים לניהול המרפאה, כל עוד התוכנה תומכת ומאפשרת טיפולים גם מרחוק.

בין אם נגיף הקורונה ייעלם לפתע ובין אם הוא יישאר איתנו ועלינו להסתגל לחיים בצל הקורונה, עולם הרפואה עובר מהפכה דיגיטלית בשנים האחרונות. משבר הקורונה האיץ את המהפכה הדיגיטלית בעולם הרפואה, ומרפאות ומכונים רפואיים שטרם יישמו טכנולוגיות חדשניות המתאימות לרוח התקופה, נאלצים להשקיע עכשיו בפתרונות המתקדמים כדי להמשיך ולהציע טיפול ושירות ללקוחות שלהם.

ניהול מרפאה בראי העתיד שלאחר הקורונה צפוי להיות שונה, אך יעיל ומתקדם יותר למטופלים ולצוותי הרפואה. חשוב לזכור כי משרד הבריאות כפה שינויים על המרפאות ומכוני הרפואה לאור החשש מהידבקויות בנגיף הקורונה, מרפאת רבות נאלצו לסגור את השערים ומטופלים רבים נותרו ללא מענה והזניחו בדיקות, מעקב וטיפולים נדרשים. 

לאור השינויים שנכפו על המרפאות ומכוני הרפואה אין מנוס אלא לעבור לשירותים דיגיטליים. המטופלים התרגלו במשך השנים להגיע פיזית למרפאות אך בצל משבר הקורונה עליהם להסתגל למציאות החדשה. לכן, מומלץ לבחור יומן רופא ממוחשב המאפשר לרופאים לעדכן ולעיין ביומן הדיגיטלי בכל עת ומכל מכשיר, גם אם נמצאים בסגר. המטופלים חייבים להמשיך לקבל טיפול, אך אם המרפאה סגורה הם מתקשים לקבל מענה מקצועי לכן יותר מתמיד יש לעבור לתוכנת ניהול מרפאה מתקדמת התומכת בשירותים דיגיטליים מרחוק.

מה כלול בתוכנת תיק רפואי ממוחשב?

תוכנה מתקדמת לניהול תיק רפואי ממוחשב מסייעת לצוותי המרפאות ומכוני הרפואה לשמור על סדר וארגון, לרכז את הפרטים האישיים של כל המטופלים, לאחסן ולעדכן מידע כמו היסטוריה רפואית, תוצאות בדיקות, מעקב אחר טיפולים ועוד. כמו כן, התוכנה מאפשרת מעקב אחר תשלומים, שליחת מידע למטופל בקליק מהיר, ניטור נתונים מאמצעים טכנולוגיים הקיימים ברשות המטופלים וכדומה.

כמו כן, התוכנה כוללת מערכת לזימון תורים מקוון, דוחות ניהוליים חשובים, אפשרות להעביר מידע לגורמים מבטחים, מעקב אחר תשלומים ועוד. לאחר הקורונה המרפאות ומכוני הרפואה צפויים לעבור לשירותי רפואה היברידית ולטיפולים מרחוק באמצעות הטלפון הנייד ושיחות וידאו מהמחשב או מהסמארטפון, ובגלל העומס והדרישה לקבל טיפולים ללא דיחוי, נוצר צורך בפתרונות דיגיטליים המבוססים בין היתר על בינה מלאכותית ולמידת מכונה. לאחר הקורונה יותר מטופלים יקבלו ציוד רפואי לביתם באמצעותו נתוני הבדיקות ישודרו בזמן אמת לתוכנה המשרתת את הרופא, כך המטופל זוכה לאבחון ראשוני, לייעוץ רפואי חשוב ובהתאם לצורך לטיפול רפואי במקום. 

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.