כיצד תוכנה לניהול קליניקה משכללת את מתן הטיפול הביתי?

אישה שיש לה שיחת וידאו עם הרופא

עולם הרפואה עובר מהפכה של ממש בעשור האחרון כתוצאה מכניסתן של טכנולוגיות חדשניות והשימוש ההולך וגובר במכשור רפואי ביתי. תקופת הקורונה אילצה את מרכזי הרפואה, קופות החולים ומרפאות המומחים להציע שירותי רפואה מרחוק, וכדי לשכלל במרפאה שלכם את הטיפול הביתי מומלץ לבחור תוכנה לניהול קליניקה המתממשקת עם המכשור הרפואי הביתי וכוללת כלים פורצי דרך לרופאים ולצוות הקליניקה.

תוכנה לניהול קליניקה עם תמיכה בטיפול ביתי מרחוק

עד לאחרונה החולים נאלצו להגיע פזית למרפאות ולמרכזי הרפואי כדי לקבל טיפול וסיוע רפואי. ההנחיות החדשות של משרד הבריאות מחייבות אותנו להקפיד על ריחוק חברתי, היגיינה ומסכות, וכדי למזער את סכנת ההידבקות המטופלים זוכים לשירותים רפואיים מרחוק. בהתאם לצורך הרופא יגיע לבית הלקוח ובאמצעות טאבלט, סמארטפון או מחשב נייד הוא יכול לקבל נתונים עדכניים מהתוכנה אודות המטופל ולשלוח את תוצאות הבדיקה בזמן אמת לתיק הרפואי הממוחשב לצורך תיעוד והמשך טיפול.

קופות החולים ומרפאות המומחים החלו להציע למטופלים מכשירים מהפכניים באמצעותם אפשר לבצע בדיקות שונות מהבית. המכשיר שולח את תוצאות הבדיקה והנתונים ישירות לתוכנה המותקנת במערכת המחשוב של המרפאה, כאשר הרופא יכול לקבל גישה לנתונים מהמחשב האישי בעבודה, מהלפטופ, מהטאבלט ואפילו מהמסמאטרפון שלו. לאחר קבלת הנתונים הרופא מבצע אבחון מקצועי ומנחה את המטופל השוהה בביתו כיצד לפעול.

אבחון וטיפול מרחוק – המהפכה החדשה בעולם הרפואה

תוכנה לניהול מרפאה כוללת מגוון רחב של כלים ואפשרויות. באמצעות תוכנה דיגיטלית חכמה הצוות הרפואי מקבל גישה לפתרונות טכנולוגיים פורצי דרך המגבירים את יעילות העבודה והשירות למטופלים. התוכנה מספקת פתרון לניהול אפקטיבי של הקליניקה ולמתן טיפול ביתי מרחוק, זהו פתרון המנגיש את שירותי הרפואה למטופלים השוהים בביתם, הפתרון מפחית גם את העומס בקליניקות וממזער את סכנת ההידבקויות במרפאות.

חשוב לציין כי בעזרת תוכנת ניהול קליניקה, הכוללת בין היתר כלים מתקדמים כמו יומן רפואי ממוחשב ומערכת מקוונת לזימון תורים, צוות הקליניקה זוכה לכלים המאפשרים לו להעניק את הפתרון המקצועי הנכון והאיכותי ביותר למטופלים, ולהתמודד היטב עם האתגרים החדשים בעולם הרפואה, במיוחד בצל משבר הקורונה.

תוכנה מתקדמת לניהול קליניקה התומכת בטיפול ביתי מרחוק מבטיחה יתרונות רבים עבורכם:

  • חיסכון משמעותי בעלויות ניהול ותפעול הקליניקה הרפואית.
  • חיסכון בעלויות כוח אדם.
  • חוויית שירות מיטבית וחדשנית למטופלים.
  • בידול מקליניקות מתחרות.
  • פתרונות למתן טיפול ביתי.
  • שליטה ובקרה מלאה על ביצועי הקליניקה, לרבות תזרים מזומנים וגביה.
  • נגישות מלאה למערכת מכל מקום ומכל מכשיר (לפטופ, טאבלט, סמארטפון וכו').
  • התוכנה מציעה זמינות מלאה מסביב לשעון.
  • כלים ופתרונות בתחום הרפואה ההיברידית.
  • התממשקות וקליטת נתונים ממכשור רפואי ביתי.
  • דוחות ניהוליים וייעודיים.
  • העברת מידע, תשובות, תוצאות בדיקות ומסמכי התחשבנות בקליק מהיר.
  • התאמה אישית לצורכי צוות הקליניקה והמטופלים.
  • פתרונות אבטחה ברמה הגבוהה ביותר ובהתאם לתקנות.
  • מערכת מקוונת וידידותית לזימון תורים 24/7.
  • יומן רופא ממוחשב.

יתרונות הטיפול הביתי

שירותי הרפואה בישראל נחשבים למתקדמים בהשוואה למדינות אחרות אך עדיין יש עומס רב במרכזי הרפואה ובקליניקות, לכן קיים חשש להידבקויות בווירוסים שונים, כולל כמובן Covid-19, וקיים חשש להידבקויות בזיהומים אחרים. לכן המגמה כיום היא לספק שירותי רפואה מרחוק.

ישנם מצבים רפואיים מסוימים בהם ניתן להציע למטופלים חלופה לבדיקות בקליניקה או לטיפולים ואשפוזים בבית חולים. קופות החולים החלו לממן טיפול ביתי למטופלים רבים כדי להקל על העומס במרפאות ובבתי החולים וכדי למנוע סכנת הידבקויות מזיהומים שונים. טיפול ביתי מתאים גם למצבים כרוניים, כולל מתן עירוי אנטיביוטי בבית, הזנה תוך ורידית, ריפוי מפצעים וטראומה, טיפול בכאבים, החלמה והתאוששות מניתוחים, כימותרפיה וכדומה.

כיום יש מטופלים רבים המחזיקים מכשיר מתקדם לבדיקות מהבית, כדוגמת מכשיר Tyto. המכשיר המהפכני קומפקטי במידותיו וקל לתפעול, באמצעותו אפשר לבצע בדיקות שונות כמו בדיקת אוזניים, עור, חום, לב, דופק, גרון, בטן וריאות. זהו אבחון מקצועי כמו אצל הרופא, הנתונים נשלחים לתוכנת הניהול בקליניקה והרופא יכול לצפות בנתונים מכל מכשיר ומכל מקום כדי להנחות את המטופל לגבי המשך טיפול.

לסיכום, תוכנה ניהול קליניקה משדרגת את הטיפול הרפואי ומאפשרת להציע טיפול ביתי מרחוק תוך ניטור התוצאות בזמן אמת וקבלת סיוע רפואי בעת הצורך.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.