קליניקה פרטית מובילה בתחומה

לא פשוט לנהל קליניקה, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בקליניקה פרטית. התחרות היא רבה והעבודה איננה קלה. בין אם מדובר במרפאת מומחים, מרפאת עיניים, מרפאה לבריאות האישה או מרפאת שיניים, הדבר מצריך מקצועיות וצוות מיומן המתנהל באופן יעיל ומנצל את הזמן בצורה הנכונה והטובה ביותר. כדי להצליח בתחרות מול הקליניקות האחרות, למשוך מטופלים ולעודד אותם להשתמש בשירותי הקליניקה ובעיקר גם כדי להציע את המענה המדויק עבורם אפשר להיעזר במערכת מיוחדת – תוכנה של ניהול מרפאה.קליניקה פרטית מובילה בתחומה

כיצד אפשר להצליח בתחרות מול הקליניקות האחרות

בזכות הפיתוחים הטכנולוגים השונים ניתן כיום לייעל את התנהלותן של קליניקות שונות ולאפשר למטופלים וכן גם לצוות המרפאה, לרבות הרופאים עצמם, ליהנות ממענה מדויק יותר. מערכת לניהול תורים, המתאימה לכל קליניקה, בכל תחום, הופכת את עניין זימון התורים לפשוט וקל יותר ואת הקליניקה לידידותית למטופלים. מהי תרומת המערכת בעבור הגורמים השונים?

רופאים, בעלי מרפאות פרטיות, נדרשים להתמודד עם לא מעט אתגרים. הטיפול במטופלים עצמם במרפאה לצד ניהולה של המרפאה עצמה מצריכים לא מעט אנרגיות, סבלנות ובייחוד זמן. ניהול המרפאה כולל התייחסות לפרמטרים שונים – עבודתו של הרופא, עבודתו של הצוות לרבות עבודת האדמיניסטרציה השוטפת וכן ההתנהלות מול המטופלים. ניהול נכון מוביל להגדלת רווחי המרפאה ומושך אליה מטופלים רבים יותר. בעזרת תוכנת ניהול מרפאה יכולה להפוך המרפאה למובילה בתחומה. תוכנה זו מציעה כלים רבים העומדים לרשות הצוות הרפואי והרופאים עצמם, כלים המייעלים את הניהול באופן משמעותי. התוכנה משפרת את מעמדה של המרפאה, משפרת את התדמית שלה והופכת את המטופלים לשבעי רצון. השירות מהיר יותר, נמנעות טעויות ותקלות והרופאים והצוות כולו סבלניים ונינוחים יותר.

כיצד אפשר לנצל נכון את התוכנה

התוכנה מאפשרת לרופאים לתעד את כל פניותיו של המטופל, לרבות הבדיקות השונות שביצע, ולעשות זאת באמצעות סריקת מסמכים וצירוף גיליונות אלקטרוניים הכוללים פירוט והרחבה של הפניות השונות. בעזרת התוכנה יכול הרופא בשעת קבלת המטופל לבחון את סיכומי הבדיקות השונות שבוצעו וכן גם להפיק סיכומים. צוות המרפאה יכול לנצל זאת להדפסת רשימות תורים, המיועדות הן עבור הרופאים והן עבור המטופלים. עם הכניסה למרפאה, פוגשים המטופלים את רשימת התורים ומזהים את מיקומם בה. הרופאים, במקביל, יודעים לפי מערכת זימון תורים במדויק את לוח הזמנים הצפוי להם, מי הם המטופלים שצפויים לבקר אותם ובאילו שעות.

כיצד לבחור תוכנה מתאימה

תוכנת הניהול מאפשרת, כאמור, למרפאה לייעל את התנהלותה ולשפר את השירות שהיא מציעה. כדי ליהנות מיתרונותיה הרבים של התוכנה, חשוב לבחור אותה נכון. הנה כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון:

  • התאמה מדויקת לצרכים הקיימים –חשוב שהתוכנה שבוחרים לצורך ניהול המרפאה תספק מענה מדויק ככל האפשר. לשם כך יש להגדיר תחילה את הצרכים הקיימים במרפאה תוך בחינת התנהלותו היום יומית של הצוות הרפואי, התנהלותו של הרופא או הרופאים המטפלים במרפאה וכן את צרכיהם של המטופלים עצמם.
  • מגוון הכלים שהיא מציעה – תוכנה כזו מציעה מגוון של כלים. כדאי לבדוק אילו כלים היא מציעה ועד כמה הם אכן נדרשים למרפאה. .
  • עד כמה ידידותית למשתמש – מומלץ לבחור תוכנה ידידותית למשתמש, כזו שאיננה מצריכה מהמשתמשים בה יכולת טכנולוגית ברמה גבוהה. חשוב שהתוכנה תייעל את תהליך הניהול, תאפשר ניצול מקסימלי של הכלים שהיא מציעה וגם שימוש פשוט ונוח.
  • חיסכון בעבודה פקידותית – שימוש באמצעים לקלט נתונים מובנה אשר יחסוך בפעילות פקידותית שימוש בפדים לקלט מטופלים ,החתמה על טופסי אישור לביצוע.בדיקות זכאות לקופ"ח , מערכת התחשבנות מול גורמים מבטחים רופאים וכא וכו.
  • פנייה אל חברה המתמחה בתחום – זהו הפרמטר החשוב מכל. כדי ליהנות מהיתרונות הרבים של תוכנה זו, מומלץ לפנות אל המומחים בתחום, אל חברה המתמחה בפיתוח תוכנות המותאמות לניהול מרפאות פרטיות עם אפשרות להתאים אותן לצרכים הקיימים.



מאת: