HOME HOSPITAL – פתרונות מתקדמים לשירותי הרפואה מרחוק


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

עולם הרפואה משתנה במהירות בעשור האחרון, יש פיתוחים רבים של מכשירים רפואיים חכמים, תוכנות ואפליקציות, ובאמצעות הפיתוחים החדשניים ניתן לעבד, לנטר ולנתח נתונים ומדדים שונים. הפיתוחים החדשים בעולם הרפואה מציעים פתרונות מתקדמים, מהירים, יעילים וחסכוניים יותר לטיפול ולאבחון רפואי, ושירותי הרפואה הופכים לזמינים יותר ולמותאמים אישית.   

HOME HOSPITAL – פתרונות מתקדמים לשירותי הרפואה מרחוק

בשנים האחרונות החל תהליך דיגיטליזציה בעולם הרפואה בישראל ובכל העולם, כאשר התפרצות נגיף הקורונה האיצה תהליכים רבים כמו מעבר לשירותי רפואה מרחוק, שירותי רפואה ממוקדים בקהילה והתקנת מוצרים חכמים בבתי המטופלים לצורך ניטור וניתוח נתונים. כיום, מטופלים רבים לא צריכים להגיע למרפאה כדי לקבל ייעוץ, לעבור בדיקה פשוטה או כדי לשוחח עם הרופא, מאחר וקופות החולים מציעות מגוון שירותים רפואיים מרחוק.

אחת החברות הישראליות שבולטת בתחום הפתרונות לשירותי הרפואה מרחוק היא חברת דאטוס (DATOS), החברה הוקמה בעקבות אירוע שקרה במשפחתו של מייסד החברה אורי בטש. אביה של אשתו היה חולה לב כרוני שאובחן לפני הרבה שנים, אך לפתע הוא נאלץ לעבור במהירות ניתוח לב פתוח. בטש החל לחקור מדוע הרופאים לא הצליחו לנטר את מצבו של אביה של אשתו ולמנוע את הניתוח הדחוף שלא תוכנן, ולאחר שהוא למד את הנושא לעומק הוא הבין שאין עדיין פתרון איכותי לניהול המידע הרפואי בצורה יעילה וחכמה, וכך למעשה נולד הרעיון להקמת חברת ההייטק דאטוס.

מידע כללי על הפלטפורמה של דאטוס

הפלטפורמה של דאטוס נועדה לנהל את כמויות המידע העצומות שמצטברות במערכות המחשוב השונות בעולם הרפואה. הנתונים הרפואיים מגיעים ממקורות שונים כמו תוכנה לניהול מרפאה הכוללת תיק רפואי ממוחשב ובו נתונים רבים שהרופא מקליד יחד עם נתונים המגיעים ממכונים חיצוניים וממכשירים רפואיים לבישים, ממכשירים חכמים המותקנים במרפאה ו/או בבית המטופל, ממכוני אבחון אליהם המטופל נשלח בהמלצת הרופא ועוד.

מאחר והנתונים מגיעים באופן שוטף אך אף גורם לא לוקח אחריות על ניהול המידע ועל ניטור רציף של הנתונים, החברה הקימה פלטפורמה חדשנית ומתקדמת טכנולוגית שפועלת באופן עצמאי ואוטומטי כדי לנתח ולנטר את כמויות המידע ולהעביר את הדאטה לגורמים הרלוונטיים במערכת הבריאות, כולל העברת המידע הנחוץ ישירות לרופא המטפל.

המידע הרפואי המגיע לפלטפורמה של דאטוס מתקבל בין היתר ממכשירים רפואיים הנמצאים אצל המטופלים, לרבות מוצרים רפואיים לבישים. רוב יצרני המכשירים החכמים והאפליקציות המותקנות במובייל מעבירים את הנתונים הגולמיים המתקבלים בזמן אמת ישירות לארגון הבריאות, אך הנתונים הגולמיים לא מסייעים לרופאים המטפלים מאחר ועד היום לא היו להם כלים לניתוח ולניטור המידע הרב. בעזרת הפלטפורמה של דאטוס מעבדים את המידע הרפואי במהירות והמערכת שולחת מסקנות והמלצות לרופא המטפל.

כדאי לדעת כי הפלטפורמה של דאטוס  כוללת אפליקציה המותקנת בטלפון החכם של המטופל, ובעזרת האפליקציה הרופא יכול לתקשר בקלות ובכל עת עם המטופלים שלו, באפשרותו לשוחח עם המטופל הנמצא בבית או במקום אחר באמצעות צ'ט בוט, והרופא יכול לצפות בנתונים המתקבלים בזמן אמת מהמכשיר הרפואי הנמצא בבית המטופל, לבדוק האם המטופל עוקב אחר הנחיותיו לגבי תרופות ולבדוק האם הטיפול הרפואי משפר את מצבו של המטופל, וזאת ללא צורך בתיאום תור וזימון המטופל למרפאה.   

שמים את המטופל במרכז

לפני כשנתיים פרסם משרד הבריאות את החזון שלו שנקרא "המטופל במרכז", והפלטפורמה של דאטוס עונה בדיוק על המטרות שנקבעו במשרד הבריאות הישראלי. הפלטפורמה תומכת במגוון רחב של מכשירים וכוללת תמיכה במצבים רפואיים רבים. באמצעותה הרופא יכול לשים את המטופל במרכז ולהעניק לו טיפול מהיר, זמין, נגיש ומותאם אישית, ללא צורך בפגישה במרפאה.

הפלטפורמה של דאטוס מתממשקת בקלות עם תוכנה לניהול מרפאה מבית ר.ר. מערכות, בעזרת התוכנה ניתן להציע למטופלים שירותי רפואה מרחוק, הרופא יכול לנטר נתונים בזמן אמת מהמכשיר הנמצא אצל המטופל, להעביר את המידע לגורמים אחרים בלחיצה אחת, לעדכן נתונים בתיק הרפואי הממוחשב ולהציע טיפול אישי ואיכותי יותר.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.