פלסאנמור – אולטרה סאונד ממכשיר טלפון נייד


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

תקופת הקורונה האיצה תהליכי דיגיטליזציה בעולם הרפואי, וכיום יש מגוון שירותי רפואה מרחוק למטופלים שונים, ובעיקר לחולים כרוניים ולמטופלים באוכלוסיית הגיל השלישי. מרפאות, מרכזי רפואה וקליניקות מנוהלים כיום באמצעות תוכנת ניהול מרפאה חכמה הכוללת כלים מתקדמים טכנולוגית, ובאמצעות כלים חדשניים הרופאים יכולים להציע שירותי רפואה גם מרחוק, תוך ניטור וניתוח תוצאות בדיקות הנעשות על ידי המטופל בביתו, באמצעות מכשיר ייעודי או אפליקציה המותקנת בסמארטפון שלו.

פלסאנמור - אולטרה סאונד ממכשיר טלפון נייד

אחד הפיתוחים המעניינים בעולם הרפואה המתקדמת הוא המכשיר החדש שפיתחה חברת פלסאנמור (PulseNmore), זהו מכשיר אולטרה סאונד מרחוק שהופך את הסמארטפון לסורק המיועד לבדיקה מהירה וקלה של מדדים חיוניים וחשובים לבריאות העובר. המכשיר מתחבר לטלפון הנייד של האם המיועדת ומאפשר לה לערוך בדיקה עצמית ולשלוח את הנתונים והמידע לרופא המטפל. 

יש לציין כי נשים בישראל אוהבות בדיקות אולטרה סאונד והן עוברות יותר מפי שתיים בדיקות בהשוואה לנשים באירופה ובארצות הברית. לכן, אין זה פלא כי המוצר החדשני של פלסאנמור פותח על ידי סטארט-אפ ישראלי שהוקם בשנת 2015 ביישוב עומר שבדרום הארץ.
 

העתיד כבר כאן – בדיקות אולטרה סאונד מרחוק

מכשיר האולטרה סאונד הביתי פותח על ידי חברת פלסאנמור הישראלית, הפתרון מבוסס על מתמר נייד אותו מחברים לסמארטפון של המטופלת, המכשיר מופעל על ידי האישה ההרה ונשלט באמצעות הטלפון החכם. המכשיר החדשני מפעיל מערכת סריקה וכולל כלי ניווט ובינה מלאכותית (AI). האפליקציה מפעילה את המתמר הנייד על מנת לשדר תמונות וסריקות וידאו של העובר המתפתח ברחם, המידע עובר הצפנה ונשלח לרופא המטפל לצורך פענוח התוצאות, אבחון מרחוק ומתן ייעוץ מקצועי והנחיות על ידי הרופא. 

המערכת מתממשקת לתוכנת ניהול מרפאה, לכן זהו פתרון המאפשר שירותי רפואה מרחוק לנשים ההרות, וניתן לתעד את הייעוץ, הטיפול והמידע המתקבל מהמכשיר בתיק הרפואי הממוחשב של האישה. כדאי לדעת כי המכשיר החדשני של פלסאנמור קיבל אישור של השוק האירופי (CE) ואישור ממשרד הבריאות הישראלי., בנוסף המכשיר נמצא בהליכי אישור מתקדמים על ידי ארגון ה-FDA.

לקראת סוף שנת 2018 החליטו בקופת החולים כללית להציע למטופלות כללית מושלם שירות חדש המבוסס על בדיקות אולטרה סאונד מרחוק באמצעות המכשיר של חברת פלסאנמור. כעת, נשים הרות יכולות לבצע בדיקות אולטרה סאונד ביתיות ולקבל ייעוץ וליווי צמוד מהרופא המטפל, כמובן מרחוק, וללא צורך להגיע למרפאה ולהסתכן בהידבקויות בנגיפים או וירוסים מסוכנים.

באמצעות המכשיר החדש האישה ההרה יכולה להתחבר לשירות המתקדם, לסרוק את הרחם על פי הנחיות הגינקולוג המשוחח איתה בטלפון ולאחר הסריקה עליה לשלוח את התמונות והסרטונים ישירות לרופא המטפל. הגינקולוג מנתח את תוצאות הסריקה ויכול להחליט האם יש צורך בבירור נוסף, חשוב לציין כי הבדיקות בבית לא נועדו להחליף את סקירות ההריון השגרתיות אותן עוברים בקליניקה של הגינקולוג.
 

רפואה מתקדמת לנשים בהריון

בעזרת בדיקת האולטרה סאונד הביתית, האישה ההרה יכולה לצפות בעובר המתפתח ברחמה, לראות את ליבו הפועם, לחזות בתנועותיו וליצור עם העובר קשר רגשי ההולך ומעמיק. הבדיקה הביתית מרגיעה את הנשים בהריון, מקנה שקט נפשי ומפחיתה את תדירות הביקורים במרפאה, יתרון חשוב במיוחד בתקופת הקורונה והחשש מהידבקויות בנגיפים.

יש לציין כי שירותי רפואה מרחוק מהווים קפיצת דרך משמעותית בעולם הבריאות, ובאמצעות בדיקות אולטרה סאונד מרחוק נשים בהריון זוכות להנגשת בדיקות האולטרה סאונד המסורתיות, אך הבדיקה הביתית חשובה גם לצוותים הרפואיים והם יכולים לקבל תמונת מצב עדכנית ומדויקת על מצב העובר, ללא צורך בהגעת האישה למרפאה או לחדר מיון.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.