ניהול מרפאה בראיה נכונה

במידה ואתם מרגישים שצברתם מספיק ניסיון מקצועי וכי באפשרותכם ליהנות מקהל לקוחות איכותי ורחב, ייתכן כי מדי פעם בפעם אתם מהרהרים באפשרות של פתיחת מרפאה פרטית. במידה ואכן כך הם פני הדברים ובמידה ואתם נמצאים כעת בהליכי ההקמה הראשוניים של המרפאה החדשה שלכם, הרשו לנו להזמין אתכם להקדיש כמה דקות לקריאת המאמר שלפניכם. ישנו סיכוי לא רע שהוא יחסוך לכם לא מעט כסף, זמן ועגמת נפש בעתיד. כפי שכבר הסגירה אותנו הכותרת, אנחנו מעוניינים לשתף אתכם באתגר הגדול המסתתר מאחורי צירוף המילים: ניהול מרפאה.

הדברים שלא מלמדים אתכם בבית הספר לרפואהניהול מרפאה פרטית

על מנת להבין מעט את החשיבות של רכישת הידע בתחום הניהול באופן כללי ובתחום ניהול מרפאה פרטית באופן ספציפי, ברצוננו לתת דוגמה רלוונטית דווקא מעולם המסעדנות. חדשות לבקרים אנחנו שומעים על מסעדה מופלאה שהגישה אוכל לעילא ולעילא, שנסגרה תוך זמן קצר לאחר הפתיחה. בחלק ניכר מהמקרים מדובר על מסעדות שפעלו בהן שפים מהשורה הראשונה, שכל מנה שהוגשה בהן הייתה שיר הלל לקולינריה ושכל חומר גלם נבחר בהן בפינצטה. 

כיצד ייתכן שכל אותן מסעדות נעלמו כלעומת שבאו? 

ובכן, הסיבה לכך נעוצה ברוב המקרים בניסיון עקר של שף הבית לחבוש גם את כובע המנהל. שימו לב – בדיוק כפי ששף, שמתמחה ברזי הקולינריה ושניחן בכישרון עילאי בכל הקשור לבישול, לאו דווקא בקיא ברזי המסעדנות, כך גם רופא מומחה, ויהיה זה הרופא המוצלח ביותר בארץ, לא בהכרח מחזיק בידע המקצועי הדרוש לניהול של מרפאה. זוהי הסיבה לכך שיותר ויותר רופאים בימינו פונים לקורסים שונים ללימודי ניהול. 

הגורמים המשפיעים על תפעול וניהול נכון של מרפאה פרטית

ארגון התחום המקצועי, כיצד לנהל תיעוד רפואי ורשומות רפואיות, הסוגיות המשפיעות של סודיות רפואית ושמירת נתונים, הנוהלים הריגולטורים כגון הנחיות משרד הבריאות, בתחום המקצועי ובתחום העסקי, רשות המיסים, הרשות המקומית וחוקי העזר הערוניים, פעילות בנקאית ואשראי, נוהלי תפעול עובדים ודיווחים בהתאם.

רכישת הידע הרלוונטי תסייע לכם להימנע מביצוע של טעויות שעלולות לעלות לכם ביוקר כשבין היתר מדובר בתפעול נכון של המרפאה אשר ימנע חוסר סדר בקביעת תורים, אובדן תיקים רפואיים, אי שמירה על סודיות רפואית ועוד. חשוב להבין שבמקרים רבים ניהול לקוי של המרפאה יכול לעלות לרופא בשמו הטוב ולפגוע במוניטין שלו בצורה אנושה, קחו זאת לתשומת לבכם. 

כיצד תוכלו להיעזר בתוכנה לניהול מרפאתכם? 

תוכנה ייעודית לניהול מרפאה עוזרת לך לרכז, תחת קורת גג אחת, את כל הפרמטרים הקשורים בניהול המרפאה עצמה, בטיפולים המוצעים בה ובמטופלים השונים באופן מסודר, קל לשימוש ולתיעוד. מערכת ייעודית משלבת בין פתרונות מקצועיים רפואיים לבין פתרונות ניהול מתקדמים המסייעים בביצוע העבודה השוטפת של הרופא מול המטופלים. 

בין הפתרונות השונים ניתן למנות כלים ניהוליים ושיווקיים, המסייעים בשיפור קשריה של המרפאה עם מטופליה ועם גורמים מבטחים, כלים העוזרים לצוותים הרפואיים לאתר בקלות מידע רלוונטי באשר למטופל, תיעוד מידע רפואי, כלים אדמיניסטרטיביים, טפסים ייחודיים לסוגי הטיפול והבדיקות השונים ועוד.

ניהול המרפאה באופן ממוחשב מספק מענה לניהול נכון של תיקי מטופלים מצד אחד ואמצעי לניהול ארגוני ועסקי מצד שני בין התועלות ניתן למנות את בדיקת הזכאות הנעשית באופן מהיר וקל למטופלים,התחשבנות מול גורמים מבטחים, ניהול נכון של קבלת הכספים הן מהגורמים המבטחים והן מהמטופלים ודוחות יעודיים המספקים שליטה מתמדת של גורמי הניהול בדרגות השונות. ניהול מרפאה בצורה ממוחשבת מספק קליטת הפניות באופן קל ונח,זימוני תורים מקוונים המותאמים למערכת הניהול בפעילות 24/7. תפעול מערכת ניהול התורים בצורה חכמה החוסכת הרבה שעות עבודה ,שילוב קלט קולי ותרגום למלל ישיר באבחנות תיק המטופל החוסך זמני הקלדה לרופא המטפל.

הפצת תשובות לאבחונים בצורה מקוונת ישירות לרופאים המפנים באמצעות כספות קופ"ח השונות .