ניהול מרכזי דימות באמצעות Nanox

רופא עם צילום רנטגן בידיים

תחום הדימות מתפתח במהירות בשנים האחרונות ויש טכנולוגיות חדשניות המסייעות לצוותי הרפואה לבצע מגוון רחב של בדיקות הדמיה, בשיטות ובטכנולוגיות שונות. במרכז דימות מתקדם עוסקים בבדיקות הדמיה כמו צילומי רנטגן, בדיקות על קוליות באמצעות מכשיר אולטרסאונד, בדיקות CT ו-MRI.

מאחר ובמרכז דימות עובדים עם מערכות טכנולוגיות שונות, חשוב לבחור תוכנת ניהול מרכזי דימות המסוגלת לקלוט נתונים מהמכשירים השונים הפועלים לעיתים במקביל. מערכת ניהול מכון רנטגן מסייעת לצוות הרפואי בפענוח מונחה תוך צפייה בצילום ההדמיה המגיע ישירות מה-pacs, התוכנה כוללת גם כלי ניהול, זימון תורים, דוחות שונים וכלים להתחשבנות ולתשלומים. 

מכשיר CT חדשני ופורץ דרך מבית ננוקס

אחד החידושים המעניינים בתחום מכשירי הדימות הוא הפיתוח המתקדם של חברת ננוקס הישראלית (Nanox) שפיתחה בשנים האחרונות מכשיר הדמיה ברנטגן (CT) שעלותו כ-10,000 דולר בלבד. זהו מכשיר CT קומפקטי וקטן שמשקלו 200 ק"ג בלבד, והחידוש המקורי במכשיר ההדמיה החדש הוא הסורק המתקדם שמבוסס על טכנולוגיית ענן. מכשיר ההדמיה הנקרא Nanox.ARC מבוסס על טכנולוגיית ענן לצורך אחסון מאגר דאטה עצום הכולל תמונות, סקירות ופענוח רדיולוגי בזמן אמת, בשילוב חיבור למערכת בינה מלאכותית.

מכשיר ה-CT הקומפקטי של Nanox מבוסס בינה מלאכותית וטכנולוגיית ענן, הוא מספק גם כלי אבחון מתקדמים וצילומי הדמיה באיכות גבוהה יותר בהשוואה למכשירים הקיימים בשוק. זהו פתרון חדשני המאפשר ניידות גבוהה של מכשירי CT וניתן באמצעות המכשיר לבצע טיפול רפואי תחת בדיקת CT. עלות המכשיר זולה באופן משמעותי לעומת המחיר של מכשירי CT רגילים שעלותם עשויה להגיע ל-3 מיליון דולר. במכשיר החדשני החליפו את מנורת הלהט בקרן רנטגן דיגיטלית באמצעות רכיב MEMS.

הטכנולוגיה החדשנית שנקראת Nanox ARC מבוססת על ייצור קרינת רנטגן על ידי תותח אלקטרונים המבוסס על שבב MEMS. בשבב יש 100 מיליון קונוסי מוליבדניום המשמשים כתותחי אלקטרונים שמייצרים אלומות של קרינת X בטמפרטורה נמוכה ותחת שליטה מלאה במתח נמוך, זו טכנולוגיה פורצת דרך המחליפה את שפופרת הקתודה המשמשת במכשירי CT.

מהם היתרונות העיקריים של מכשיר ה-CT מבית ננוקס?

מכשיר ה-CT החדש של ננוקס מבטיח יתרונות רבים בהשוואה לטכנולוגיה הקיימת כיום במרכזי הדימות בארץ ובעולם. המכשיר קומפקטי, זול משמעותית בהשוואה למכשירי CT רגילים, משקלו קל, ובנוסף המכשיר מספר תמונה חדה וברורה יותר, פחות שגיאות בסריקה בגלל תנועה, אפשרות להדמיה בתלת מימד ולהדמיה מולטי ספקטרלית, קישוריות בזמן אמת למכשירים אחרים וכלי אבחון מבוססים עם טכנולוגיית בינה מלאכותית.

כדי ליהנות מכל היתרונות של מכשיר ה-CT מבית ננוקס, חשוב לוודא סינרגיה בין כל הציוד והמכשירים הקיימים במרכז הדימות. למעשה, זהו התפקיד של מערכת ניהול מרכזי דימות, מאחר ובאמצעות תוכנה לניהול קליניקה ומכון דימות אפשר לבצע פענוח מונחה pacs בדיוק גבוה, להפיץ את המידע הרפואי הרלוונטי לגורמים שונים, להפיק דוחות בהתאם לצרכי הצוות והלקוחות, לאחסן את הצילומים והתוצאות ישירות בתיק הרפואי של המטופל, לייעל את העבודה של הצוות ולחסוך משמעותית בהוצאות מרכז הדימות.

הדמיה בתלת מימד

חברת ננוקס הישראלית מתמחה בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות בתחום המציאות המדומה, גם בתחום הרפואה. מציאות מדומה החלה לחדור ולשנות את עולם הרפואה באמצעות הדמיות בתלת מימד המאפשרות לצוות הרפואה לבחון את האיברים והאנטומיה של המטופל מבלי לסכן אותו.  

השילוב בין מכשירי הדמיה מתקדמים לבין מערכת ניהול מרכזי דימות מאפשר לצוות המכון לשפר ביצועים, לשלוף מידע בזמן אמת מהתיק הרפואי, לבצע פענוח המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית, לצפות ולנצח הדמיות בתלת מימד ועוד.

לכן, כאשר אתם בוחרים תוכנת ניהול מכון רנטגן או מרכז דימות עליכם לוודא כי המערכת תומכת במערכות הקיימות והחדשניות, ובנוסף חשוב לבדוק אילו כלי ניהול יש במערכת ניהול מרכזי דימות כדי לייעל את העבודה, לשפר שירות ולחסוך בהוצאות. כמו כן, המערכת חייבת להציע פתרונות מתקדמים לייעול העבודה במרכז הדימות כמו מערכת לזימון וניהול תורים, ניהול תיק רפואי ממוחשב, דוחות וכלים ניהוליים, טפסים מובנים וכלים נוספים בהתאם לצרכי המרכז.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.