ניהול חדר ניתוח באמצעות תוכנה יעודית

תפעול מרפאהיותר ויותר מטופלים בוחרים לפנות לשירותיהם של מכונים רפואיים פרטיים, המציעים להם מענה מקצועי ומדויק מאד. רבים מעדיפים לעבור את הניתוח במכון פרטי בהשוואה לבית חולים ציבורי, בזכות היתרונות הרבים שבו, וזאת לצד הצוות הרפואי העומד לרשותו של המטופל מרגע פנייתו. ניהול חדר ניתוח במכונים פרטיים נעשה כיום באמצעות תוכנה חדשנית ומתקדמת מאד, המאפשרת לצוות עצמו ולמרחב כולו לספק את הפתרון הנכון למטופל ואת הסביבה הראויה לו.

חשיבותו של ניהול חדר ניתוח באופן יעיל ונכון

מטופל המתוכנן לעבור ניתוח במכון פרטי מצפה לקבל את השירות הטוב ביותר. רבים מעדיפים לפנות למכונים רפואיים פרטיים במקום לבית חולים ציבורי מסיבות רבות. הם אינם מעוניינים להמתין בתור זמן רב עד לקבלת מועד מתאים לניתוח, הם מצפים לצוות מקצועי, מיומן ומנוסה מאד. הם רוצים לחוש בנוח ולקבל מידע מקדים על ההליך הרפואי שאותו הם צפויים לעבור ורוצים להימנע מאי הנוחות וחוסר הפרטיות, המאפיינים לא מעט את בתי החולים הציבוריים. פנייה למכון פרטי שכזה כרוכה בהוצאה כספית גבוהה יותר, אך כזו שבסופו של דבר מצדיקה את עצמה.

ניהול חדר ניתוח במכונים פרטיים מאפשר למכון עצמו להעמיד לרשותו של המטופל את התנאים הטובים והנכונים ביותר עבורו. ניהול יעיל של חדר הניתוח חוסך זמן יקר, הן למטופל עצמו הממתין בקוצר רוח לביצוע ההליך הנדרש, והן לצוות הרפואי. הניהול הממוחשב הופך את העבודה בחדר הניתוח, הן ההליכים המקדימים לניתוח עצמו וכן גם את אלו שאחריו, למהירים יותר, מקצועיים יותר ויעילים הרבה יותר, מה שהופך את החוויה כולה עבור המטופל לחוויה חיובית הרבה יותר.

כיצד זה נעשה?

ניהול חדר הניתוח באמצעות תוכנת ניהול ייעודית כולל שימוש בכלים חדשניים המאפשרים לצוות הרפואי, על דרגותיו השונות, לבצע את כל ההליכים הלוקחים חלק בניתוח, באופן יעיל, שיטתי וחכם יותר. תוכנת ניהול חדרי ניתוח מותאמת באופן נקודתי אל המכון הרפואי עצמו ואל ההליך הטיפולי המתבצע בו במקום. בעזרת התוכנה יכול הצוות הרפואי הלוקח חלק בניתוח להזין נתונים לאורך כל ההליך, נתונים הקשורים למצבו של המטופל ולאופיו של הניתוח עצמו. הם יכולים להיעזר במידע בהמשך ולעשות זאת בעזרת כלים טכנולוגיים חכמים מאד. בעזרת תוכנת ניהול חדר הניתוח ניתן לבצע פעולות שונות בחדר הניתוח וגם להפיק דוחות חשובים שיכולים לסייע בהמשך, תוך מעקב אחר החלמתו של המנותח. כל זאת, תוך מתן שירות ברמה גבוהה, ניצול נכון של צוות העובדים וגם ניצול נכון יותר של זמן.

השימוש בתוכנה מתקדמת המאפשרת לנהל את חדר הניתוח באופן יעיל יותר הופך, כאמור, את חווית ההליך כולו עבור המטופל לקלה וחיובית הרבה יותר, וגם כשמדובר בניתוח מסובך או מורכב מאד. הצוות הטיפולי רגוע וקשוב יותר ויכול לעמוד לרשותו של המטופל ולהתפנות לדברים החשובים באמת. הוא נעזר בכלים המוצעים בתוכנה ויכול להיעזר במידע הנשמר בה. גם בהמשך, לאחר שהשתחרר המטופל הביתה, ובכל הקשור להתנהלותו הכללית יותר של חדר הניתוח כחלק מהמרכז הרפואי כולו, ניתן מענה מתאים לרבות אפשרות לתעד את הניהול הלוגיסטי של חדר הניתוח, הן מבחינת כוח האדם שלקח בו חלק, החומרים השונים וגם הציוד הרפואי כולו.

תוכנה לניהול חדר ניתוח מאגדת בתוכה:

1. המסמכולוגיה הנדרשת לתיעוד הניתוח, כמו הנחיות לקראת ניתוח, הסכמות לניתוח ועוד. תיעוד כל הפעיליות לבדיקת המטופל טרם הניתוח ושימוש בצ'ק ליסט, תיעוד טיפולים מקדימים, תרופות\ מרשמים, חומרי הרדמה וכיו"ב. תיעוד תהליך הניתוח כולל קלט קולי,סיכום הניתוח,דרישה לחתימות ותיעודם, הפצת סיכומי ניתוח והנחיות להמשך טיפול, העברת מידע לרשויות בינהם משרד הבריאות, קופ"ח וגורמים מבטחים.

2. זמינות תיק המטופל בחדר הניתוח עם כל המידע הרפואי המקדים כולל צילומי CT, רנטגן, MRI.

3. שיבוץ צוות רפואי לחדר הניתוח, זמינות ותיעוד שהותם במהלך הניתוח.

4. התאמת ציוד רפואי חומרים, תרופות עפ"י פרוצדורות מותאמות לכל ניתוח ויכולת מעקב אחרי צריכה ושימוש בכל ניתוח.

5. הפצת מידע ע"ג מסכי תצוגה בחדרי המתנה על שלבי תהליך הניתוח, סיומו ותהליך ההתאוששות והורדת סף החרדות המלוות למשפחה.

6. יכולת שימוש בפד אלקטרוני למילוי טפסים לקראת, במהלך ובסיום ניתוח כולל ביצוע חתימה אלקטרונית.

7. יכולת ביצוע התחשבנות ותגמול מדוייקת לצוות הרפואי המעורב בניתוח.

8. יכולת בקרת ריווחיות ותפקוד חדרי הניתוח בכל רגע נתון.

9. הפקת דוחות שליטה ובקרה כולל דיווחים למשרד הבריאות וסיכומי ניתוח ואשפוז לגורמים מבטחים וקופות החולים.



מאת: