ניהול המרפאה המודרנית

Doctor with tablet computer

ניהול המרפאה המודרנית מבוסס על תוכנה מתקדמת וחדשנית המותאמת למאפייני המרפאה. באמצעות תוכנה לניהול מרפאה הכוללת בין השאר יומן רופא ומערכת לזימון תורים מקוון, לקוחות העסק זוכים לשירות יעיל ומתקדם, וצוות המרפאה נהנה מיתרונות רבים, ובעיקר מטכנולוגיות חדשניות המסייעות לו לעבוד ביעילות ולהתמקד בנושאי הליבה של המרפאה.

בעידן המודרני והמתקדם טכנולוגית בו אנו חיים כיום, לא ניתן להתעלם מדרישת הלקוחות לשירות יעיל ואיכותי יותר, ויש ליישר קו עם ההתקדמות הטכנולוגית המואצת על מנת לשפר את העבודה במרפאה, לחסוך עלויות, להתייעל וליהנות גם ממיתוג מנצח ומשיפור בהכנסות וברווחיות.

פתרונות מחשוב מתקדמים למרפאות, מכונים וקליניקות

בעבר הלא רחוק נאלצו המרפאות להתנהל ללא מחשבים ותוכנות ייעודיות, צוות המרפאה נאלץ להתמודד עם טפסים ידניים, לענות לטלפונים רבים וכדומה. העבודה במרפאה לא ממוחשבת חייבה העסקת כוח האדם גדול יותר בהשוואה לנדרש כיום בגלל מערכות המחשוב המתקדמות. הצוות נדרש להשקיע זמן רב בניהול המקום ובמתן מענה ללקוחות, אך כאמור כיום המציאות השתנתה.

באמצעות תוכנה לניהול מרפאה הכוללת מודול של יומן רופא ומודולים נוספים, ניתן לייעל את העבודה, לחסוך משמעותית בעלויות, הן של כוח אדם והן של דפוס וציוד משרדי. כמו כן, סביבת העבודה המודרנית במרפאה מפחיתה משמעותית את הסיכוי לטעויות אנוש, מייתרת את הצורך בארכיב ובקלסרים עמוסים בדפים ומסמכים (חיסכון במקום אחסון), ומאפשרת לצוות להתמקד בעבודתם.

איזה כלים קיימים בתוכנה מתקדמת לניהול מרפאה?   

תוכנה מתקדמת לניהול מרפאה תוכננה ופותחה במטרה לספק מענה מקצועי למרפאות ולמכונים שונים, זו תוכנה ייעודית הכוללת כלים חדשים ויעילים המסייעים לניהול מרפאה בעידן המודרני. בין השאר, תוכנה לניהול מרפאה כוללת את הכלים המתקדמים הבאים:

  • תיק רפואי ממוחשב
  • יומן רופא ממוחשב
  • מערכת זימון וניהול תורים
  • העברת תשובות וחיובים בגין בדיקות וטיפולים לגורמים המבטחים
  • דו"חות ניהוליים בהתאמה לסגנון העבודה במרפאה

כמו כן, ניתן לשדרג את התוכנה עם כלים נוספים בהתאם לצורך, למשל מערכת לזימון תורים באופן מקוון, מערכת ממוחשבת ניהול כספים ומלאי וכלי לשליחת תזכורות ללקוחות על תור עתידי ולשליחת עדכוני מידע.

תוכנה מתקדמות בהתאמה למאפייני ולדרישות המרפאה

כדאי לדעת כי בשוק יש מגוון פתרונות ותוכנות לניהול מרפאה או מכון, הפתרון הזול ביותר הוא תוכנת מדף, אך כדי לייעל את העבודה ולשפר את השירות ללקוחות המרפאה – אין תחליף לתוכנה ייעודית המותאמת לצורכי ולמאפייני המרפאה.

תוכנה ייעודית מותאמת לסביבה עבודה מודרנית, זו מערכת עוצמתית הכוללת מגוון כלים ופתרונות, לדוגמה יומן רופא ממוחשב המסתנכרן עם מערכת זימון תורים, וכך הרופא יכול לקבל התראות בזמן אמת על תור חדש ועתידי, לבדוק את רשימת המטופלים לאותו יום, לתכנן לו"ז יעיל ואפקטיבי, בהתאמה לזמינות ולתפוסת חדרי הטיפולים במרפאה ועוד.

חשוב לציין כי כיום הרופאים חייבים לעבוד עם יומן רופא ממוחשב כדי לעמוד במשימות הרבות, וכדי לנהל את הזמן שלהם ביעילות. מערכת יומן רופא מהווה חלק מרכזי בתוכנה ייעודית לניהול מרפאה, אך חשוב לפנות לחברה מקצועית המפתחת תוכנות למרפאות כדי לקבל פתרון מקצועי ועתיר טכנולוגיות, בהתאמה מדויקת לצורכי הניהול במרפאה או במכון.