ניהול המלאי בקלות וביעילות

economía y finanzas

כל מרפאה, בכל תחום רפואי, חייבת לנהל את המלאי בצורה ממוחשבת ומתקדמת כדי לשמור על סדר וארגון, לדאוג לתפקוד יעיל בלי לסבול מחוסרים במלאי, וכדי לחסוך עלויות ולהימנע ממלאי מיותר. באמצעות הטמעת תוכנה לניהול מלאי במרפאה ניתן לייעל את העבודה במקום, לנהל את העסק טוב יותר, לקלוט סחורה חדשה בקלות, להפיק דוחות רלוונטיים, לעדכן מחירים בקליק מהיר ולחסוך זמן ועלויות.

תוכנה לניהול מלאי לייעול העבודה במרפאה

כיום, רוב המרפאות משתמשות במערכות ממוחשבות מתקדמות לניהול העסק, ויש מערכות הכוללות מודול של ניהול מלאי ורכש. בכל מרפאה מחזיקים מלאי גדול בהתאם לתחום הרפואי, כך לדוגמה במרפאת שיניים המלאי כולל פריטים רבים מתחום רפואת השיניים כגון שתלים דנטליים, ראשי מקדחים, ציוד דנטלי, תרופות, חומרי הרדמה וכיוצא בזה, ובמרפאת עיניים רשימת המלאי שונה, לכן חשוב שהתוכנה תספק מענה מותאם לצורכי העסק וסוג המלאי והציוד הרפואי אותו מחזיקים במרפאת המומחים.

חשוב לדעת כי מערכת לניהול מלאי המותאמת למרפאה כוללת מגוון כלים ידידותיים למשתמש, למשל דוחות ייעודיים לצורך פיקוח ובקרה על רמות המלאי במחסן ובחדרי הטיפולים, קליטת מלאי חדש במהירות באמצעות סורק ברקוד, אפשרות להדפסת תוויות ומחירונים ועוד.

תוכנה לניהול מלאי משפרת באופן משמעותי את העבודה במרפאה, היא מייעלת את העבודה, חוסכת עלויות כוח אדם, מונעת טעויות אנוש, מאפשרת לעדכן מחירים בקליק אחד מהיר, וקל לקלוט באמצעותה מלאי חדש ולהפיק הזמנת רכש חדשה בהתאם למלאי הקיים ועל פי הגדרות המשתמש. כמו כן, באמצעות התוכנה המתקדמת אפשר לשלוט באופן מלא במלאי הקיים, להוציא הזמנות לספקים, לקבל התראות על חוסר במלאי, ולמעשה בכל רגע נתון בעלי המרפאה והצוות הרפואי יכולים לבדוק את מצב המלאי, ובהתאם לצורך להחליט על מבצעים, הטבות, הזמנות וכדומה.

מהם היתרונות של המערכת לניהול מלאי?

כאמור, בכל מרפאה יש מלאי גדול של ציוד רפואי ומשרדי, כאשר יש מרפאות בהן המלאי הוא גדול ומגוון, למשל בחנויות אופטיקה, במכונים לבריאות האישה, במרפאות אסתטיקה וכיוצא בזה. על ידי הטמעת מערכת לניהול מלאי, כחלק מובנה מתוכנה לניהול המרפאה או כתוכנה בפני עצמה, העסק זוכה ליתרונות רבים כגון:

  • ניהול ומעקב אחר הזמנות רכש מהספקים השונים של המרפאה.
  • קליטת סחורה בקלות וללא טעויות אנוש.
  • חיסכון בזמן ובעלויות כוח אדם.
  • דוחות מלאי חשובים לצורך פיקוח, בקרה והתייעלות.
  • העברת מלאי בקליק מהיר בין סניפים של רשת מרפאות או מכונים.
  • מעקב מלאי בזמן אמת, בכל מקום ומכל מכשיר.
  • אפשרות לחלק את המלאי לקטגוריות שונות.
  • הדפסת ברקודים ותוויות למעקב אחרי מלאי ומכירות, ולצורך פיקוח ושליטה.
  • איתור פריטים "המעלים אבק" במחסן.
  • שיפור התוצאות העסקיות של המרפאה.
  • התוכנה מסייעת בספירת המלאי השנתית וחוסכת זמן רב.
  • מערכת ממוחשבת ומתקדמת מונעת טעויות אנוש כמו טעויות הקלדה בעת קליטת המלאי או בעת שליחת הזמנה לספק.

הדרך הבטוחה להתייעלות עסקית של המרפאה

מרפאה חייבת להתנהל במקצועיות וביעילות כדי להתמודד עם התחרות הגבוהה, לשפר ביצועים, להגדיל הכנסות וכדי להעניק שירות טוב יותר ללקוחות. כדי לייעל את העבודה במרפאה מומלץ להטמיע תוכנה מתקדמת לניהול מלאי. אפשר לבחור תוכנה לניהול מלאי הפועלת באופן עצמאי ומתממשקת למערכות ממוחשבות נוספות בארגון, אך כדאי לבחור תוכנה מתקדמת הכוללת בתוכה מערכת לניהול מלאי.

התוכנה כוללת כלים מתקדמים רבים, קל לעבוד עמה והיא חוסכת הרבה זמן בעבודה ומונעת טעויות. ניהול מלאי אינו דבר של מה בכך ואין להקל בכך ראש, לכן מומלץ לכל מרפאה להטמיע תוכנה לניהול מלאי הכוללת יישומים בסיסיים לניהול המלאי במרפאה עם אפשרות להרחבת המערכת עם תוספות אופציונליות כמו הפקת שיקים מודפסים, סליקה מאובטחת ועוד.