מכשיר אולטרהסאונד ביתי – מהפכה בתחום האולטרסאונד?


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

עד לאחרונה נאלצו המטופלים לחפש תור פנוי במכוני ההדמיה באזור מגוריהם או לנסוע מרחק רב על מנת לעבור בדיקת אולטרסאונד. הצורך להגיע למכון ההדמיה, לחפש חניה, להמתין זמן רב בתור, וגרוע מכך לנייד אנשים מבוגרים בעלי מוגבלויות, חולי סרטן או נשים בהיריון, ולבקש מהם להמתין בתור עם מטופלים הסובלים ממחלות שונות, גרם לחלק מהחולים לוותר על הבדיקה או להתמודד עם מורכבות ההגעה וההליך.

הדבר בלט במיוחד בתקופת הקורונה עקב החשש מהידבקויות בנגיף. לכן, כדאי לדעת כי כיום ניתן להזמין בדיקת אולטרסאונד ניידת, ובנוסף המכשיר הנייד מסייע לצוותי הרפואה במרפאות, בשטח, באמבולנסים ובקליניקות הפרטיות.

חשוב לציין כי בדיקת האולטרסאונד היא אחת הבדיקות הרפואיות החשובות והנפוצות ביותר, ומטרת הבדיקה היא לאתר ולאבחן שורה ארוכה של מחלות, לרבות סרטן שד.

אמנם, קל היום להזמין תור באמצעות תוכנה לניהול מרפאה הכוללת מודול זימון תורים מקוון, אך יש עומס רב במכוני ההדמיה ומטופלים רבים זקוקים לפתרון מהיר ונוח יותר.

מכשיר אולטרסאונד נייד וביתי לשימוש עצמי

בדיקת אולטרסאונד חשובה לצורך אבחון מחלות שונות, הבדיקה מאפשרת לקבל תמונה טובה של מצב האיברים הפנימיים ולזהות תהליכים פתולוגיים באיברי הגוף. זו בדיקת הדמיה נפוצה ובטוחה לגמרי מאחר ואין סכנת קרינה מייננת כמו בבדיקות הרנטגן, וכל חולה יכול לעבור בדיקת אולטרסאונד, כולל נשים בהיריון, תינוקות ומבוגרים.

עקב המעבר לשירותי רפואה מרחוק ולאור משבר הקורונה המתמשך, חברות למכשור רפואי החלו לפתח ולייצר מכשירים ביתיים לבדיקות שונות, ואחד מהמכשירים היעילים והחשובים ביותר הוא ללא ספק מכשיר אולטרסאונד ביתי לשימוש עצמי. אמנם, יש מכשירי אולטרסאונד ניידים המשמשים את צוותי הרפואה בשטח, במרפאות קהילתיות, באמבולנסים, בבית הלקוח ובקליניקות שונות, אך המכשיר מורכב לתפעול ורק אנשי מקצוע מיומנים רשאים לבצע בדיקות בבית הלקוח או בשטח. 

האולטרסאונד הביתי והנייד מהווה מהפכה של ממש, זהו פתרון מצוין וחשוב עבור מטופלים וחולים, בעיקר נשים בהיריון, נשים המאובחנות עם סרטן השד,  נשים הנמצאות בתהליכי הפריה חוץ גופית ועוד. קיימים מכשירים חדשים הנמצאים עדיין תחת פיתוח, והם  מתוכננים לנטר את מצבם של חולים כרוניים, בעיקר מטופלים הסובלים ממחלות לב וכליות.

מכשיר נוח למשתמש

מכשיר אולטרסאונד ביתי לשימוש עצמי מספק תוצאות מדויקות במהירות, המכשיר מבוסס על טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות כגון בינה מלאכותית, והתפעול שלו נוח וידידותי למשתמש. כבר היום נשים בהיריון המשתייכות לקופת חולים כללית יכולות לרכוש בהנחה משמעותית מכשיר אולטרסאונד ביתי לבדיקות היריון, יש להכניס את הסמארטפון לתושבת המכשיר, למרוח את הבטן בג'ל ייעודי וללחוץ על לחצן הסריקה ולעקוב אחר ההוראות המוצגות על מסך המכשיר הנייד. הבדיקה קצרה ואורכת כשלוש דקות בלבד, לאחר הסריקה התוצאות נשלחות לפענוח על ידי הרופא המטפל והאישה מקבלת אבחנה מקצועית מרופא מומחה.

בדיקות אולטרסאונד בבית המטופל

מכשירי האולטרסאונד הניידים והביתיים מציעים פתרון נוח וחשוב לנשים בהיריון ולחולים במחלות כרוניות שונות. קיים דור חדש של מכשירים המיועדים למטופלים השוהים בביתם, כולם מבוססים על בינה מלאכותית ותוצאות הבדיקות נשלחות ישירות אל תוכנה לניהול מרפאה כדי לתעד את הנתונים ולאפשר לרופא המומחה לאבחן את תוצאות הבדיקה ולהנחות את המטופל מרחוק מה עליו לעשות. 

חשוב לזכור כי ניהול מכון רנטגן נחשב למורכב ומחייב מערכת ממוחשבת לניהול תורים ולתיעוד התוצאות ושליחת הנתונים לרופאים המומחים ולמרפאות. בעזרת המכשיר הביתי והנייד אין צורך להגיע פיזית לבדיקת אולטרסאונד במכון הדמיה, וכך חוסכים זמן ונמנעים מהידבקויות בנגיפים וזיהומים.

בדיקת אולטרסאונד ביתית מבטיחה יתרונות רבים כגון: נוחות, זמינות, פתרון לקבלת שירותי רפואה מרחוק המונעים את הצורך להגיע למכוני ההדמיה, כשהבדיקה מהירה ומאפשרת בזמן אמת לקבל טיפול מקצועי המותאם לתוצאות הבדיקה העדכניות. 

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.