מכשירים לאבחון ביתי וחיבורם למערכת התוכנה של המרכז הרפואי

מטופלים רבים נדרשים כיום להקפיד על ריחוק חברתי ולעיתים לשהות בבידוד ביתי, לכן מרכזי הרפואה חייבים לספק פתרונות טכנולוגיים בתחום הטיפול מרחוק. באמצעות תוכנה לניהול מרפאה או מרכז רפואי אפשר להציע שירותי רפואה גם מרחוק, התוכנה כוללת כלים מתקדמים רבים והתממשקות למכשירי אבחון ביתיים כדוגמת טייטו (Tyto).

תוכנה חדשנית לניהול קליניקה כוללת מערכת זימון תורים, יומן רופא ממוחשב ומערכת לניהול התיקים הרפואיים של המטופלים. כמו כן, תוכנה לניהול קליניקה מאפשרת גישה נוחה ויעילה לנתונים מכל מחשב ומגוון מכשירים נוספים כמו טאבלט וסמארטפון. התוכנה המתקדמת מתממשקת לציוד רפואי ביתי ומאפשרת לצוות המרכז הרפואי לבצע בדיקות ואבחונים מרחוק, לנתח את הנתונים בזמן אמת ולהציע טיפול מותאם אישית למצבו של המטופל השוהה בבית.

מהפכת הרפואה ההיברידית

שנת 2020 גרמה לכולנו לחשב מסלול מחדש ועלינו לשנות הרגלים רבים. השנה הנוכחית הוכיחה לכולם את חשיבות המהפכה ההיברידית העוברת לאחרונה על עולם הרפואה. הרפואה ההיברידית מאפשרת למטופלים לצרוך שירותים רפואיים במספר ערוצים, למשל ערוץ פיזי הכולל ביקור במרפאה או ערוץ מקוון מהבית. כך, המטופלים יכולים לקבל מענה לצרכים שלהם ולמצבם הרפואי על פי ההעדפות האישיות והמציאות הקיימת.

לכן, יותר מתמיד חשוב לבחור תוכנה לניהול מרפאה התומכת בשירותי הרפואה ההיבירידית, כדוגמת מערכת זימון תורים מקוונת המאפשרת למטופל לתאם תור עם הרופא (פיזי או מקוון). חשוב לזכור כי במקביל להתפשטות נגיף הקורונה – המטופלים מעוניינים לקבל שירותים רפואיים מתקדמים גם מרחוק. מטופלים רבים מתקשים להגיע למרכז הרפואי לצורך בדיקות וטיפולים, ובאמצעות השירותים הרפואיים המקוונים והציוד הביתי המתקדם המטופל זוכה למענה מקצועי בזמן אמת, ללא צורך לצאת מהבית ובלי להסתכן בהידבקויות וזיהומים.

ביקור דיגיטלי

המגמה כיום בעולם הרפואה היא להציע טיפולים מרחוק באמצעות פתרונות טכנולוגיים חדשניים. המטרה היא למזער ככל הניתן את סכנת ההידבקויות במרכזי הרפואה, להגן על הצוות הרפואי ולספק למטופלים שירותים רפואיים בזמן אמת ובאופן מקוון. מרכזי רפואה וקליניקות החלו להציע שירות הנקרא ביקור דיגיטלי – זהו שירות חדשני לצד השירותים הרפואיים המסורתיים הניתנים במרפאה עצמה.

המטופל יכול באמצעות תוכנה לניהול תורים לזמן תור בשעה המתאימה לו לשיחה אונליין עם הרופא. תוכנה לניהול מרפאה תומכת באפשרויות החדשות, לאחר שהמטופל זימן תור הרופא רואה זאת ביומן הממוחשב שלו ויש תיעוד לשיחה והרופא יכול בזמן השיחה להעלות תיק רפואי ממוחשב של המטופל לעיון בנתונים ולעדכון.

מכשירים ביתיים לאבחון רפואי

כאמור, הרפואה ההיברידית הולכת ומשתכללת עם הזמן, כיום המערכות הממוחשבות לניהול מרפאות ומרכזי רפואה תומכות בחיבור לציוד קצה המותקן בביתם של המטופלים. המכשור הביתי מיועד לאבחון רפואי וניתן לבצע בדיקות שונות כדוגמת: בדיקת דופק ולחץ דם, גרון, עור, אוזניים, לב, בטן ועוד. את הבדיקות הביתיות מבצעים לבד בעזרת מכשיר קומפקטי כמו טייטו, המידע ונתוני הבדיקות משודרים בזמן אמת לרופא ומתווספים אוטומטית לתיק הרפואי של המטופל.

ישנם מכשירים רפואיים ביתיים מסוגים שונים המיועדים לבדיקות בבית המטופל, למשל טייטו, ארלי סנס (Early Sense), אפליקציית דאטוס ועוד.

הרופא משוחח עם המטופל אונליין, הוא יכול להנחות את המטופל לבצע בדיקות באמצעות המכשור הביתי. לאחר הבדיקה הרופא מקבל את הנתונים הכוללים תמונות, סרטונים, קבצי קול ומידע רפואי, ולאחר ניתוח המידע הרופא ימליץ על המשך הטיפול ויכול לשלוח מרשם לתרופות באמצעות התוכנה.

מכשירים רפואיים ביתיים מבטיחים יתרונות רבים למטופלים ולרופאים. מעבר לנוחות, המעבר לטיפול רפואי מרחוק באמצעות מכשור ביתית מונע הידבקויות, חוסך זמן וכסף ומאפשר לרופאים לטפל ביותר אנשים במסגרת שעות עבודתם. חשוב לציין כי מכשיר רפואי ביתי עומד בכל התקנות להגנה על הפרטיות, ובנוסף המכשיר חייב לעמוד בדרישות תקן אבטחת מידע רפואי 27799 ISO.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.