מחשבון הריון: כיצד מחשבונים חכמים מסייעים למעקב הריון?


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

אנחנו חיים בעידן הדיגיטלי, וכולנו משתמשים בסמארטפונים משוכללים ומתקינים אפליקציות חכמות המסייעות לנו בחיים. התינוקות של היום נולדים לתוך עולם טכנולוגי מתקדם, אך כבר לפני הלידה הם מנוטרים ועוברים מעקב באמצעות מכשירים חכמים ותוכנות ייעודיות מתקדמות, וכיום יש גם לא מעט אפליקציות ותוכנות למעקב היריון עם מחשבונים חכמים המבוססים על בינה מלאכותית וטכנולוגיות ענן.

מחשבונים חכמים הפכו לחלק בלתי נפרד מהמעקב אחר ההיריון. בין המחשבונים השימושיים ביותר ניתן למצוא כלים כגון: מחשבון לביצוע בדיקות בתקופת ההריון, מחשבון להערכת סיכון לתסמונת דאון, מחשבון בדיקות סקר גנטיות, מחשבון עקומת גדילה, מחשבון BMI, מחשבון עלייה במשקל במהלך ההיריון ועוד.

מחשבון הריון

תוכנה למעקב הריון עם מחשבונים חכמים

כל הנשים שבהריון מעוניינות לדעת מה עובר עליהן ועל העובר המתפתח ברחמן, לכן הן מתקינות אפליקציה או תוכנה למעקב היריון. התוכנה המתקדמת מציגה בפניהן מידע חשוב, כגון באיזה שבוע להיריון האישה נמצאת, אילו בדיקות חשובות והכרחיות עליה לבצע בהתאם לשבוע ההיריון, אילו בדיקות נוספות נחשבות למומלצות עבורה, מה עובר על העובר המתפתח ברחם ומידע חשוב נוסף.

מאחר וכיום מרפאות נשים והיריון רבות עוברות למודל שירותי רפואה מרחוק כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, ובעקבות הרצון למנוע מההריוניות מקרי הידבקויות במרפאה, חשוב להיעזר בתוכנה חכמה למעקב היריון הכוללת מחשבונים מתקדמים. התוכנה למעקב היריון כוללת מחשבונים חכמים, ומסוגלת לשאוב נתונים מתוך תיק רפואי ממוחשב, כאשר יש מעין קלסר היריון של האישה בו מאוחסנות תוצאות הבדיקות שהיא עברה, כולל תוצאות בדיקות שבוצעו מחוץ למרפאה, הפניות מהרופא, מרשמים ומידע רלוונטי נוסף. 

תוכנת ניהול מרפאה חכמה מאפשרת לרופאים לבצע מעקב היריון גם מרחוק, כך ניתן לצמצם את כמות הביקורים במרפאה על מנת לשמור על בריאותה של הלקוחה ולמנוע הידבקויות בקורונה ובמחלות אחרות. האישה שבהיריון יכולה, באמצעות אפליקציית המעקב המותקנת בטלפון החכם שלה, לקרוא מידע חשוב ולהשתמש במחשבונים המומלצים כדי לעקוב אחר מצבה ואחר מצב העובר, ובהתאם לצורך ולתוצאות היא יכולה בקליק מהיר לתאם תור במרפאה, ליצור קשר עם הרופא המטפל ולשוחח איתו בנוחות כדי לבדוק האם התוצאות תקינות או שעליה להגיע במהירות לבדיקה ועוד.  

מחשבונים חכמים מומלצים למעקב היריון

מחשבונים חכמים הפכו לחלק חשוב וקריטי לצורך מעקב היריון, אך כדאי להשתמש רק במחשבונים מתקדמים המבוססים על נתוני אמת וטכנולוגיות חדשניות כגון בינה מלאכותית. כך לדוגמה מחשבון סיכון לתסמונת דאון הוא כלי חשוב לניבוי הסיכון הסטטיסטי ללידה של תינוק עם תסמונת דאון. המחשבון החכם משקלל נתונים כגון גיל האישה ונתונים מתוצאות הבדיקה שהיא ערכה. אם המחשבון מציג תוצאה לא תקינה, כלומר סיכון העולה על 1:386, המטופלת תקבל זימון לייעוץ גנטי בו היא תקבל הסברים מפורטים על המידע שהתקבל והסיכונים האפשריים, ולרוב הרופא ימליץ לה לעבור בדיקה אבחונית מסוג של דיקור מי שפיר או סיסי שלייה, בהתאם לשבוע ההיריון בו היא נמצאת.

מחשבון BMI מאפשר לבדוק האם משקל הגוף תקין או האם האישה ההרה סובלת מעודף משקל או מתת משקל. מדד ה-BMI מודד את מסת הגוף ויש למלא נתונים כמו גובה, משקל, מין וגיל.

מחשבון חכם נוסף הוא מחשבון עליית משקל בהיריון. זהו כלי מעקב חשוב המקטין סיכונים לאם ולעובר. יש להזין משקל לפני ההיריון, משקל נוכחי, שבוע היריון וגובה, והתוצאה מגלה האם המשקל תקין או שיש לפנות למעקב אצל הרופא. חשוב לציין כי יש מחשבונים המבוססים על נתונים רפואיים כלליים ויש מחשבונים חכמים המשתמשים גם בנתונים אישיים של הנשים בהיריון, כלומר המחשבון שואב נתונים מהתיק הרפואי הממוחשב.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה
והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.