כיצד לשמור על סנכרון מול מערכות חיצוניות

בין אם מדובר במרפאת נשים או מרפאות עיניים, ניהול מרפאה הוא משימה מאתגרת ולא פשוטה, ובמיוחד בכל הקשור לקביעת תורים. בעזרת מערכת זימון תורים, המותאמת ישירות לצרכיה של כל מרפאה, ומערכות לניהול מרפאה, ניתן להפוך את תפקודה הכללי של המרפאה ליעיל ומדויק. אחד מהיתרונות הבולטים של מערכות אלו הוא עבודה קלה ונוחה עם ממשקים אחרים, כמו אלה של קופות החולים, חברות הביטוח וגורמים נוספים.

רופא עם מחשב וטלפון עומד בבית החולים

ניהול תיק המטופל בצורה יעילה יותר

כיום, אין צורך לפנות טלפונית אל גורמים חיצוניים, להעביר פקסים, מיילים עם קבצים או לשלוח מכתבים. בעזרת תוכנה מיוחדת, המותקנת ישירות במחשבי המרפאה, ניתן לייעל את ניהול תיק המטופל, את ניהול המרפאה עצמה וגם את כל הנוגע לזימון תורים. ניהול מרפאה, כאמור, הוא אתגר לא קל. מספרם של המטופלים רב, לעיתים גם הצוות גדול ואולי גם מספר הרופאים גבוה – כל אלה הופכים את הניהול עצמו למשימה המצריכה תשומת לב רבה מאד וגם התנהלות נכונה. תוכנה לניהול מרפאה היא פתרון נהדר לכל מרפאה, שכן היא מאפשרת לעבוד מול גורמים חיצוניים באופן ישיר ולתאם את התורים בצורה טובה יותר.

מערכת זו כוללת כלים שונים, העומדים לרשותו של צוות המרפאה – בין אם אלה האחיות, הרופאים או המנהלים. כלים אלה מאפשרים ביצוע פעולות שונות, המהוות חלק בלתי נפרד מהתנהלותה: עדכון מטופלים לגבי תורים חדשים, תזכורי תורים קוליים ו\או במסרון, עדכון מידע למטופל כהכנה לביקור, ביטול תורים קיימים וקביעה של תורים חלופיים, כמו גם בדיקת תיקי המטופלים ועדכונם באשר לטיפולים שעברו ולתוצאותיהם והנחיות מיוחדות, במידת הצורך. האפשרות לעבוד מול מערכות חיצוניות נוספות הופכת את השימוש בתכנה זו ליעיל הרבה יותר.

ישנם מטופלים רבים הפונים אל בתי החולים, אל קופות החולים ואל מרכזים רפואיים אחרים לאורך השנים ועוברים בדיקות או אפילו ניתוחים מיוחדים. צוות המרפאה, שבה הם מטופלים, יכול למצוא את כל המידע הרלוונטי על המטופל ולעדכן אותו בתיקו החדש. כך ניתן לשמור על סנכרון מלא בין התיקים השונים שלו ולעשות זאת בתוך דקות ספורות בלבד. דבר איננו נופל בין הכיסאות. מידע חשוב על המטופל ועל הטיפולים שעבר זוכה להתייחסות נאותה, וניתן לראות את ההיסטוריה הרפואית המלאה שלו בצורה ברורה ופשוטה.

למי זה מתאים?

השימוש בתכנת זימון תורים וניהול מרפאה והאפשרות לשמור על סנכרון מול מערכות חיצוניות הוא פתרון שיכול להתאים לכל מרפאה ובכל תחום רפואי. בין אם מדובר במרפאה המקבלת מספר רב של מטופלים ומעסיקה כמה רופאים מומחים ובין אם במרפאה של מומחה אחד ומספר קטן יחסית של מטופלים, זהו פתרון נהדר, המייעל את ההתנהלות עצמה ומשפר אותה. יתרונו הגדול היא האפשרות להתאים אותו באופן מלא אל צרכי המרפאה, ובכך לספק לה מענה מדויק מאד. המערכת בנויה כך שתתאים עצמה לאופן התנהלותו של המקום ולצרכי הצוות שבו.

מניעת טעויות והתנהלות חכמה יותר

מדובר בפתרון חדשני, אותו ניתן לשלב במרפאות השונות. שמירה על עדכון תיקו האישי של המטופל והתממשקות עם מערכות חיצוניות חשובות יכולות לעזור גם לגורמים החיצוניים השונים הזקוקים גם הם למידע הרלוונטי כדי שיוכלו לספק לו את הטיפול המתאים. בתוך פרק זמן קצר ניתן להעביר את הפרטים השונים, את המידע החשוב בין המערכות הרפואיות ואף בין חברות הביטוח במקרה של תביעות- במידה ומטופל מעוניין לתבוע את חברת הביטוח שלו ולקבל החזר כספי עבור טיפול או עבור הליך רפואי מיוחד שבוצע.

גם התממשקות למערכת זימון תורים חיצונית – ביצוע הזימונים דרך אתר האינטרנט 24/7 וסנכרון התורים למערכת ניהול התורים של המרפאה של כל רופא מטפל – מול היומן שלו במרפאות השונות בהם הוא עובד – מספקת פתרון זמין למרפאה ולרופא בכל זמן נתון.



מאת: