יומן רופא – יתרונות היומן הממוחשב

ידיו של הגבר עם הנייד ליד מקלדת המחשב

רופאים בכל התחומים נעזרים ביומן כדי לנהל את עבודתם ואת לוח הזמנים שלהם ביעילות, ובלי לשכוח דבר. יומן רופא הוא כלי עבודה לכל דבר עבור כל הרופאים, אך כיום בעידן הטכנולוגי כבר לא ניתן להישאר מאחור ולמלא את דפי היומן הרגיל, אלא כדאי להתקדם ולהתקין תוכנה לניהול מרפאה הכוללת בין השאר יומן ממוחשב לרופא.

כדאי לדעת כי מערכת ממוחשבת לניהול יומן רופא מצוידת במגוון כלים חדשניים המסייעים לרופא בעבודתו, בין השאר ניהול ומעקב אחרי תורים לפי תאריכים, זימון תורים, תצוגה ויזואלית נוחה של תפוסת חדרים, התראות שונות, מחולל דוחות ועוד. המערכת מתממשקת בנוחות לתוכנות אחרות במרפאה, כך הרופא יכול לשלוף את התיק הרפואי של המטופל, לעדכן נתונים ותוצאות בדיקות וטיפולים, לשלוח מידע והרשאות חיוב לחברות ולגופים מבטחים וכדומה.

ניהול יעיל וחיסכון בעלויות

במציאות של היום לקוחות המרפאה מעוניינים לקבל שירות חדשני ועדכני החוסך עבורם זמן ועלויות. ישנה תחרות בין מרפאות המומחים, לכן חשוב להטמיע במרפאה תוכנה לניהול מרפאה או קליניקה, הכוללת ארגז כלים הנחוצים לייעול העבודה במקום, לחיסכון במשאבים ובכוח אדם ולמתן שירות טוב וחדשני יתר ללקוחות. באמצעות תוכנת יומן רופא חוסכים עלויות רבות ומשפרים את רווחיות המרפאה, כמו כן התוכנה משפרת באופן משמעותי את עבודת הצוות, מונעת טעויות אנוש ומסייעת למרפאה ולרופאים להעניק שירות מקצועי ברמה גבוהה.

היתרונות העיקריים של תוכנת יומן רופא הם:

  • תצוגת יומן נוחה וברורה
  • ממשק עבודה מתקדם וידידותי למשתמש
  • התראות על תורים עתידיים וביטולי תורים
  • ניהול חדרים וכוח אדם בהתאמה לתורים ביומן
  • מגוון פורמטים להדפסת רשימת תורים עבור הרופא ושאר צוות המרפאה
  • אפשרות לשליחת תזכורת תורים באמצעות הודעות טקסט (SMS)
  • חיסכון בכוח אדם ובמשאבי המרפאה
  • העברת תשובות, תוצאות והתחשבנות לגורמים מבטחים
  • מחולל דוחות ניהוליים וייעודיים עבור הרופא וצוות המרפאה

ראוי לציין כי תוכנה מקצועית ומתקדמת כוללת גם אפשרות למתן הרשאות שונות לרופא ולשאר חברי צוות המרפאה, כך ניתן לשמור על סודיות רפואית, למנוע טעויות אנוש ולשלוט ולפקח על הפעילות של המשתמשים השונים, בהתאם לרמת ההרשאה שהוגדרה עבורם.

איך לבחור תוכנת יומן רופא?

בחירת יומן רופא אינה דבר של מה בכך, כיום יש בשוק מאות תוכנות מדף, חלקן בסיסיות והן אינן מספקות מענה מקצועי מתקדם ויעיל עבור הרופאים. לכן, מומלץ לבחור תוכנה לניהול מרפאה מבית תוכנה המתמחה בנושא ומציע פתרונות מתקדמים ומותאמים אישית. באמצעות התוכנה הייעודית זוכה הרופא לכלי ניהול ועבודה המתאימים לסביבת העבודה המודרנית.

חשוב לבדוק מהם הכלים המקצועיים הכלולים בתוכנה, האם התוכנה מתאימה לצורת העבודה במרפאה, האם התוכנה ידידותית למשתמש וכל אחד יכול לעבוד עמה בקלות ובנוחות לאחר הדרכה, ויש לבדוק כיצד התוכנה יכולה לסייע לרופא ולשאר חברי הצוות בעבדותם היומיומית ובשירות למטופלים. כמו כן, חשוב לבדוק האם בית התוכנה מספק תוספות מיוחדות, האם ניתן לחבר את התוכנה לכלי עבודה ולתוכנות אחרות המותקנות במרפאה, האם זוכים למוקד שירות זמין לפתרון בעיות ותקלות ועוד.

כלי עבודה חשוב והכרחי לרופא

רופאים עובדים שעות ארוכות ועליהם לנהל את לוח הזמנים שלהם במקצועיות וביעילות. במהלך יום העבודה של הרופא עליו לטפל במטופלים שהזמינו תור מראש, לעדכן נתונים בתיק הרפואי, לשלוח מסמכים לגופים מבטחים, לנהל שיחות ופגישות עבודה עם רופאים אחרים ועם צוות המרפאה, להפיק דוחות ניהוליים שונים ועוד. באמצעות תוכנה לניהול מרפאה הרופא זוכה לכלים ניהוליים ייעודיים על מנת להתמודד עם כל משימותיו בהצלחה וביעילות.

כאמור, ישנה אפשרות לבחור תוכנת יומן רופא עצמאית הכוללת מגוון כלים לרופא או לבחור תוכנה לניהול מרפאה הכוללת מעטפת כלים רחבה יותר ופתרון לכל הצוות.