המדריך השלם למרפאה החכמה - TheMarker labels

השאר פרטים לשיחת ייעוץ בחינם



המלצות

טיפים לפתיחת קליניקה פרטית

עם השנים והניסיון, רופאים רבים מתחומי התמחות מגוונים שוקלים להתקדם לעבר קליניקה פרטית. חשוב להבין, שבניגוד לעבודה במרפאה ציבורית בה הועסק הרופא כשכיר, קליניקה פרטית מהווה עסק לכל דבר שיש לנהלו באופן נכון, יעיל, מאורגן ורווחי. כמו כן, מעצם היותה עסק המספק שירות לקוחות, קיימת חשיבות מרובה לזמינות גבוהה ולמתן שירות מקצועי ברמה גבוהה אך מעבר לכך יש להשאיר אצל הלקוחות רושם חיובי חזק אשר מתקבל גם על ידי יחס אדיב, ציוד רפואי מתקדם, חללים מעוצבים, נוחים ונעימים, ובעיקר עבודה יעילה של המרפאה. אחת הדרכים להשיג זאת היא על ידי ניהול מרפאה באמצעות תוכנה אחת כוללת אשר מייעלת את ניהול התורים, העובדים, הזמן שלכם, הזמנות וספקים ועוד. לפניכם רשימה של מספר טיפים בסיסיים אשר יסייעו לכם בצעדים הראשונים לקראת פתיחת קליניקה פרטית מוצלחת.

קליניקה מצוידת ומאובזרתטיפים לפתיחת קליניקה פרטית

אדם המגיע לטיפול בקליניקה פרטית מצפה, ובצדק, לציוד רפואי איכותי ומתקדם.אמנם מדובר בהוצאה נכבדת מצד בעל המרפאה אך חשוב להשקיע בציוד חדש ואיכותי עם אחריות מלאה, אשר יבטיח ביצוע שוטף ויעיל של אבחונים וטיפולים נדרשים.

מערך כוח אדם

רצוי להעביר פעולות שנעשות על ידי בני אדם למערכות ממוחשבות ולמנוע טעויות אנוש אך אם נדרש בכל זאת כוח אדם נוסף בקליניקה, כמו אחות, פקיד קבלה או מזכירה, חשוב לבחור את העובדים בקפידה. יש לבחור באנשים אמינים ובעלי ניסיון בתחום עיסוקכם, שיכולים לספק המלצות ממעסיקים קודמים. בנוסף, חשוב לבחור עובדים בעלי חזות מכובדת ויחסי אנוש טובים, המסוגלים להעניק שירות לקוחות אדיב, אמפתי ואסרטיבי בעת הצורך.

ניהול נכון ומתקדם של הקליניקה

על מנת לנהל קליניקה פרטית באופן מקצועי, יעיל ורווחי מומלץ להיעזר בתוכנות מתקדמות לניהול מרפאות. תוכנות אלו יאפשרו לכם לנהל ולארגן את משימות היום באופן ברור ומסודר, הן במרפאה והן מחוץ לה. היעילות תתבטא בחסכון בזמן העבודה הנחוץ לענייני אדמיניסטרציה, כמו ניהול חשבונות וטיפול בתשלומי מטופלים, וזאת בנוסף ליכולות התוכנה לנהל תורים ולספק שירות לקוחות שוטף וזמין. מעבר לכך, תוכנה המקנה נגישות לתיקי מטופלים, מאפשרת הפקת והדפסת דוחות נחוצים, ומובילה לניהול נכון של מערך כוח האדם. התנהלות זו תייעל את תפקוד המרפאה, תחסוך בהוצאותיה, תגדיל את כמות המטופלים ואת רווחי הקליניקה. אך החשוב מכל, היא תפנה לכם זמן יקר לטובת המטופלים.

בחירת מיקום הקליניקה

מיקומה של קליניקה פרטית משפיע רבות על מידת חשיפתה והצלחתה. רצוי לפתוח את הקליניקה במקום נגיש לעין באזור בו קיימת תנועה ערה של אנשים, בין אם מדובר במרכז מסחרי, ליד בנק או ליד בית קפה. מעבר לכך, חשוב לוודא את מידת הנגישות למרפאה כגון בקומת קרקע או בבניין עם מעלית, כך שתהיה נגישה לכל סוגי המטופלים ללא קשר למגבלותיהם הפיזיות. היבט חשוב נוסף שיש לשקול בעת בחירת מיקום לקליניקה פרטית, הוא הימצאות מקומות חנייה זמינים בסמוך למרפאה. אף אחד לא אוהב להחנות את הרכב שלו רחוק מדי, ובמיוחד אם אתה בדרך לרופא.

קליניקה מעוצבת ונעימה

מעבר לרמת הציוד, הלקוחות של ימינו מצפים שקליניקה פרטית תהיה מקום מעוצב שנעים ונוח לשהות בו, ומשרה אווירה סטרילית ונקייה. לכן, בעת פתיחתה של קליניקה פרטית חשוב לתת דגש על חזות המרפאה. חזות נאה נדרשת בכל אזורי השירות של הקליניקה – בחדר ההמתנה, בחדר הרופא, בעמדת המים והקפה, בחדר השירותים ובדלפק הקבלה. כמו כן חשוב להקפיד על ניקיון המרפאה – מחקרים מראים כי לקוחות אינם נשארים במרפאות שאינן נקיות.

מאת:

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.