הקשר שבין ניהול מרפאות עיניים ל-Novasight

הסטארט-אפ הישראלי נובהסייט (NovaSight) מפתח מוצרים חדשניים לאבחון ולטיפול בבעיות ראייה אצל ילדים ומבוגרים, המוצרים המתקדמים טכנולוגית מבוססים בין היתר על בינה מלאכותית וטכנולוגיית עקיבת עיניים (Eye Tracking). המכשירים המתקדמים של נובהסייט נכנסים לשימוש במרפאות העיניים, כאשר מכשיר CureSight נועד לטיפול ביתי, לכן חשוב לוודא סינרגיה עם תוכנת ניהול מרפאות עיניים כדי לעקוב מרחוק אחר התקדמות הטיפול אצל ילדים, לאחסן מידע בתיק הרפואי הממוחשב ולהפיק דוחות בהתאם לצורך.

טכנולוגיה מהפכנית לאבחון וטיפול בהפרעות ראייה

הסטארט-אפ הישראלי פיתח שני מוצרים דיגיטליים מתקדמים:

  • מכשיר EyeSwift מכשיר חדשני לאבחון מגוון רחב של בעיות ראייה, לרבות עין עצלה, פזילות, ראיית תלת מימדית, מיקוד עיניים ועוד. המכשיר מבצע בדיקה בתוך שניות ספורות ומספק מענה לבדיקות הראייה הקיימות בשוק שאורכות זמן רב.
  • מכשיר CureSightמכשיר דיגיטלי המבוסס על טכנולוגיית עקיבת עיניים לצורך טיפול בעין עצלה, המכשיר מתאים לטיפול בילדים ומחליף את הטיפול המסורתי באמצעות רטייה.

כדאי לדעת כי 3% מהילדים נולדים עם עין עצלה, וכ-5% מהילדים הלומדים בבתי ספר סובלים מקשיי ראייה בדרגות חומרה שונות עקב חוסר יכולת למקד את העיניים. אלן בעיות שכיחות אצל ילדים שלא ניתן לפתור באמצעות התאמת משקפיים, וחשוב לאבחן את הבעיה בגיל מוקדם אחרת היכולת לטפל בהפרעת הראייה היא מוגבלת.

כדי לספק מענה להפרעות הראייה השכיחות הקימו יזמים מתחום רפואת העיניים את חברת נובהסייט. המכשיר הראשון שהסטארט-אפ הישראלי פיתח עוקב אחר תנועת העין אצל ילדים או מבוגרים, המכשיר מאבחן את לקות הראייה בתוך שניות ספורות ובדיוק גבוה במיוחד.

מכשיר CureSight מיועד לטיפול ביתי ופרטני בעיקר אצל ילדים, המכשיר מגיע עם משקפי תלת מימד ומבוסס על חיישנים לעקיבת עיניים כדי להתאים את הטיפול בעין עצלה באופן מדויק ללקות הראייה. המכשיר מחליף את הטיפול המסורתי בעין עצלה באמצעות רטייה, חשוב לציין כי ילדים מתקשים לשתף פעולה עם הרופאים בגלל הרטייה על העין, ובנוסף הטיפול המסורתי מתעלם מהצורך הקיים לטפל בשתי העיניים.

מערכת רלוונטית לרופאי עיניים ולמכוני אופטיקה

המכשירים המהפכנים ופורצי הדרך של חברת נובהסייט משנים את תחום האבחון והטיפול בבעיות ראייה שכיחות, לרבות עין עצלה. לעומת המכשור הקיים כיום לצורך אבחון הפרעות ראייה שונות, המכשירים המתקדמים של נובהסייט אינם מצריכים שיתוף פעולה מצד הנבדק ותוצאות האבחון הן מדויקות הרבה יותר, ללא קשר למיומנות של הרופא או האופטיקאי.

אלו מכשירים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך שנכנסו לשוק בתקופה האחרונה ונמצאים כבר בשימוש במדינות שונות. המכשירים מתאימים לרופאי עיניים ולמכוני אופטיקה, אך יש לוודא כי ניתן לבצע סינרגיה לתוכנת ניהול מרפאות עיניים או למערכת של תוכנת אופטיקה. סינרגיה בין המכשירים לתוכנה מאפשרת לאחסן את תוצאות האבחון ומידע נוסף כמו מעקב אחרי הטיפול הביתי באמצעות תיק רפואי ממוחשב.

מעבר לדיוק ולאיכות האבחון והטיפול באמצעות המכשור החדשני מבית נובהסייט, מכשיר EyeSight מקצר באופן משמעותי את משך בדיקת הראייה (הבדיקה אורכת כדקה בלבד), המכשיר מסוגל לאבחן מגוון בעיות והפרעות ראייה, לא רק חדות ראייה ועין עצלה, זהו מכשיר אמין ומדויק שאינו תלוי במיומנות המשתמש, הוא מתאים לילדים וחוסך עלויות מאחר ואין צורך בכוח אדם מקצועי.

לסיכום, המכשור החדשני של נובהסייט נחשב לפורץ דרך ומבוסס גם על בינה מלאכותית כדי לסייע לאנשי המקצוע ולמטופלים, במיוחד לילדים. בקרוב יתחילו לשווק את המכשירים גם בישראל לכן כדאי כבר עכשיו לבדוק האם המערכת של ניהול מרפאות עיניים יכולה להתממשק למכשור הטכנולוגי וכדאי לבחור תוכנת אופטיקה המבטיחה סינרגיה מלאה עם המכשור החדש כדי להציע שירות אטרקטיבי למטופלים, לחסוך עלויות ולסייע למטופלים בכל הגילים, ובעיקר לילדים.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.