"המטופל במרכז" – חזון משרד הבריאות


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

משרד הבריאות, בדומה לארגוני ומשרדי הבריאות ברוב המדינות, פועל להטמעת חזון חדש הנקרא "המטופל במרכז", כלומר במשרד הבריאות משקיעים מאמצים ומשאבים כבירים בתחום חוויית המטופל. בשנים האחרונות החלו להכשיר את עובדי משרד הבריאות בכל רמות הניהול בתחום של חווית המטופל, ההכשרה כוללת את המנהלים הבכירים, מנהלי היחידות והמחלקות במערכות הבריאות השונות כמו בתי חולים, וכמובן הצוותים הרפואיים.

"המטופל במרכז" – חזון משרד הבריאות

מהו חזון "המטופל במרכז" של משרד הבריאות בישראל?

מערכת הבריאות בישראל מתמודדת עם אתגרים רבים בשנים האחרונות, ואחד מהאתגרים המרכזיים הוא חוויית המטופל בעידן החדש. בתקופת הקורונה מערכת הבריאות נאלצה להסתגל לשינויים רבים ובעיקר המעבר לשירותי רפואה מרחוק. כדי לקדם את חזון המטופל במרכז נקבעו סטנדרטים חדשים המשקפים חוויית מטופל חיובית ופותחו כלי מדידה כדי לבדוק ולעקוב אחר קידום חוויית המטופל בכלל מערכת הבריאות בארץ.

בחזון "המטופל במרכז" נקבעו ערכים המדגישים את חשיבות ומרכזיות המטופל ובני משפחתו, והמטרות של משרד הבריאות הן לשפר את חוויית המטופל, לפעול בשקיפות מלאה, לספק מידע עדכני ונכון בקלות ובנוחות באמצעות ממשקים שונים, להטמיע פתרונות טכנולוגיים יעילים לשירותי רפואה מרחוק, לספק תמיכה רגשית מעבר לטיפול הרפואי הנחוץ למטופל, להנגיש את האבחונים והטיפולים, לשמור על קשר רציף עם חולים כרוניים ומטופלים השוהים בבית תקופה ממושכת, להגביר את מעורבות הקהילה ובני המשפחה ולהעצים את המטופל.

שירותי בריאות דיגיטליים

מערכת הבריאות בישראל נחשבת למודרנית ולמתקדמת, זו אחת ממערכות הבריאות הטובות ביותר בעולם. כדי להוביל את מערכת הבריאות בעשורים הקרובים להישגים מרשימים הוחלט על חזון המטופל במרכז, והפתרונות להטמעת החזון החדש מבוססים בין היתר על שירותי בריאות דיגיטליים. מרפאות, מרכזי רפואה, בתי חולים וקליניקות, כל אלו ועוד החלו להטמיע תוכנות מתקדמות לניהול מרפאה התומכת ומתממשקת בקלות עם פתרונות ומכשירים לשירותי הרפואה מרחוק.

תוכנה לניהול מרפאה או מרכז רפואי הכוללת כלים כמו תיק רפואי ממוחשב, מערכת זימון תורים, ארכיון, דוחות וטפסים ייעודיים ועוד, התוכנה מהווה חלק משמעותי בהגשמת החזון של משרד הבריאות. בעזרת התוכנה המתקדמת, ובשילוב כלים טכנולוגיים חדישים לרפואה מרחוק, ניתן לשפר את הקשר בין צוותי הרפואה למטופלים, לנטר מדדים שונים בקלות, לספק הסברים מפורטים למטופלים, להדריך אותם מרחוק באמצעות סרטונים והודעות טקסט ועוד.

למעשה, תחת החזון הכללי של משרד הבריאות לשנים הקרובות הוגדרו היבטים שונים לצורך קידום הבריאות בקרב תושבי ישראל. החזון הכללי של משרד הבריאות מבוסס על חמישה היבטים מרכזיים:

  • המטופל במרכז כמנוע מרכזי לשינוי במערכת הבריאות ולשיפור חוויית המטופלים.
  • טיפול מותאם אישית בהתאמה מדויקת למאפייני המטופל וצרכיו האישיים והייחודיים.
  • קידום הרפואה המונעת והפרו-אקטיבית.
  • הטמעת תהליכים אפקטיביים במערכת הבריאות ליצירת בריאות בת קיימא.
  • מעבר לשירותים רפואיים דיגיטליים המבטיחים זמינות מלאה וחוויית מטופל מיטבית.

כדאי לדעת כי ההתקדמות הטכנולוגית המואצת בתחומים כמו האינטרנט של הדברים, רפואה מרחוק, ביג דאטה, בינה מלאכותית, מציאות רבודה וכו', מאפשרת למשרד הבריאות ליישם את החזון שלה לשיפור השירותים הרפואיים למטופלים. מאחר והמטופל נמצא במרכז ובלב העשייה הרפואית והבריאותית, במשרד הבריאות מיישמים כלים חדישים המאפשרים ניטור ומעקב יעיל ואיכותי יותר, כאשר חלק מהכלים המתקדמים מותקנים בבית המטופל, ובנוסף משתמשים בהם במתקנים המשמשים רופאים בקהילה, בבתי חולים ובמרפאות מומחים.

טיפול רפואי אישי וממוקד

במערכת הבריאות הבינו כי הטיפול כיום חייב להיות אישי וממוקד יותר, לכן הוחלט על חזון המטופל במרכז, והמטרות העיקריות הן לשפר את יחסי הגומלין בין המטופלים לצוותים הרפואיים, להתאים את שירותי הרפואה להתקדמות הטכנולוגית ולהבטיח שירות רפואי איכותי ואישי לכלל המטופלים.

תוכנת MedSoft Web מבית ר.ר מערכות

תוכנת MedSoft Web היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם האתגרים הרבים שבכל מרפאה. בעזרתם של כלים ידידותיים ומקצועיים, אשר מותאמים באופן מוחלט לצרכיה של המרפאה – ניהול מרפאה פרטית הופך לפשוט וקל.

MedSoft Web – מערכת לניהול מרפאה המשלבת בין פתרונות מקצועיים רפואיים לבין פתרונות ניהול מתקדמים המסייעים בניהול המרפאה ובביצוע העבודה השוטפת מול המטופלים. לכן, במקום להשתמש בכמה תוכנות שונות, מוצעת תוכנת ניהול מרפאה אחת ידידותית וקלה לשימוש!

לחצו לפרטים נוספים


חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.