הכירו את הטבעת החכמה שיודעת לנטר מצבי חולי כרוניים


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

תחום הרפואה מרחוק ממשיך להתפתח ולהתקדם באופן מואץ, ולא מעט טכנולוגיות ומוצרים חכמים ולבישים יוצאים בשנים האחרונות לשוק, ובמיוחד בצל משבר הקורונה.

אחד מהמוצרים הלבישים המתקדמים ביותר שפותח לאחרונה על ידי חברת טכנולוגיית הבריאות מארצות ברית הנקראת מובנו (Movano) הוא Movano Ring. מדובר בטבעת חכמה המסוגלת לנטר מצבי חולי כרוניים, ולסייע למטופלים ולרופאים להבין טוב יותר את נתוני הבריאות וכך לשמור על בריאות החולים.

הטבעת החכמה נמצאת עדיין בשלבי פיתוח וצפויה לצאת לשוק לקראת המחצית השנייה של 2022, בגרסת בטא. הטבעת מסוגלת לנטר מחלות כרוניות שונות ולעקוב אחר נתוני בריאות בסיסיים כפי שמקובל בתחום הציוד הלביש. לכן, הטבעת החכמה של מובנו מסוגלת למדוד, לנטר ולנתח נתונים ומדדים בריאותיים כמו קצב לב, רמת החמצן בדם, טמפרטורת הגוף, איכות שינה, מדדי נשימה, מדידת שרפת קלוריות, מדידת מרחק צעדים ועוד.

בנוסף, הטבעת החכמה מסוגלת לנטר גלוקוז ולחץ דם (בצורה לא פולשנית), והיא צפויה לשרת היטב אנשים הסובלים ממחלות כרוניות שכיחות כגון סוכרת, לחץ דם גבוה ועוד.

הטבעת מגיעה עם אפליקציה חדשנית וידידותית למשתמש, אשר מנטרת את הנתונים ושולחת אותם ישירות לתיק הרפואי הממוחשב של החולה. הנתונים נאספים על ידי תוכנה לניהול מרפאה חכמה והצוות הרפואי יכול לנתח את הנתונים, לייעץ לחולה מרחוק ולשלוח הוראות להמשך טיפול, ואף  לזמן במקרה הצורך לבדיקות דחופות ועוד.

טבעת חכמה בעיצוב עדין ומסוגנן

חברת הטכנולוגיה הרפואית "מובנו" החליטה לפתח מוצר לביש בצורת טבעת עדינה ומסוגננת. הטבעת מיועדת לנשים הסובלות ממחלות כרוניות אך מתאימה גם לגברים. נציגי החברה האמריקאית שמשרדיה ממוקמים בקליפורניה טוענים כי הטבעת החכמה שלהם עולה על הפתרונות של מוצרים לבישים מתחרים, וביניהם טבעת Qura Ring, וככל הנראה שמחיר הטבעת החדשה אף יהיה זול יותר מהמוצר של המתחרים.

ראוי לציין כי בשוק ההולך ומתפתח של מוצרים לבישים וגאדג'טים בתחום הבריאות, יש בעיקר מוצרים המתאימים לגברים. למעשה, בתעשיית המוצרים הלבישים יש העדפה ברורה למוצרים המתאימים להם, ככל הנראה בגלל חיבתם של הגברים לגאדג'טים. לכן, הטבעת החכמה החדשה מספקת מענה לכל החולים הכרוניים, ויחודית גם בכך שהיא מתאימה לנשים ולגברים.

ממתינים לאישור ה-FDA

הטבעת Movano Ring נמצאת בשלבים האחרונים לקבלת אישור מארגון ה-FDA. האישור יקנה לטבעת החכמה לגיטימציה להימכר בשווקים כמכשיר רפואי המאפשר בין היתר לנטר ולמדוד לחץ דם  ורמות גלוקוז, באופן לא פולשני. המפתחים צופים שהטבעת החדשה תהיה פופולרית מאוד בקרב נשים וגברים הסובלים ממחלות כרוניות חמורות כמו סוכרת ולחץ דם גבוה. אפשרות זו נועדה לסייע לחולים ולהפוך את חייהם לקלים ולנוחים יותר. הטבעת מסוגלת לנטר את נתוני הבריאות של האדם העונד אותה ולסייע לו לשמור על בריאותו ולאזן את הנתונים.

הנתונים המנוטרים עוברים אוטומטית לתוכנת ניהול מרפאה חכמה, שמאפשרת לחולה הכרוני ליהנות משירותי רפואה מרחוק ולהמנע מלהגיע למרפאה לצורך בדיקות שהטבעת מסוגלת לבצע. בנוסף, הרופא יכול לבדוק בכל רגע נתון מה מצבו של החולה, ולראות האם יש שינוי מעורר דאגה המחייב טיפול מהיר, ועוד.

חשוב לזכור כי המגמה כיום היא לעבור לשירותי רפואה מרחוק, וחלק מקופות החולים החלו להציע למבוטחים שלהן מוצרים לבישים וחכמים המחוברים אל המערכת הייעודית של ניהול קליניקה. כאמור, הטבעת החכמה של מנובו צפויה להיות פופולרית בעיקר אצל נשים, פלח שוק שעד היום כמעט ולא זכה למוצרים לבישים חכמים. היא מגיעה במספר עיצובים מרהיבים, כולל טבעות מעוצבות ובמראה קלאסי המתאים גם לגברים.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.