AiDoc – בינה מלאכותית (AI) לפיענוח סריקות וצילומי דימות


מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

חברת Aidoc מפתחת תוכנה מתקדמת המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) שמטרתה לפענח צילומי דימות ולסייע לרופאים לאתר ולנטר מקרים דחופים. המערכת מפענחת את צילומי הדימות ומסוגלת לאתר באופן אוטומטי ממצאים קריטיים כמו תסחיף ריאתי, דימום מוחי, ממצאים ממאירים ועוד. הטכנולוגיה החדשנית מספקת פתרון מקיף לניתוח הדמיות הרפואיות והיא מסייעת לרדיולוגים לאתר בעיות חמורות ולתעדף מקרים מסכני חיים על מנת להציע טיפול מהיר ומתאים לחולים.

AiDoc - בינה מלאכותית (AI) לפיענוח סריקות וצילומי דימות

כדאי לדעת כי איידוק (Aidoc) פיתחה תוכנה מתקדמת לפענוח סריקות וצילומי דימות, המערכת נשענת על בסיס נתונים הכולל מיליוני סריקות אמת. בעזרת טכנולוגיות כגון בינה מלאכותית בעולם הרפואה, למידת מכונה וכו', התוכנה מבחינה בין סריקה תקינה לפגומה, כאשר כלי הבינה המלאכותית פועל ברקע ובודק כל סריקה בנפרד על מנת לאתר מחלות קריטיות וסיבוכים אפשריים. אם התוכנה מאתרת מחלה או סיבוך כלשהו היא שולחת דיווח לרופא עם המלצות לגבי תיעדוף הטיפול בחולה.

מידע כללי על חברת Aidoc

הסטארט-אפ הישראלי איידוק הוקם בשנת 2016 על ידי היזמים אלעד וולך (מנכ"ל החברה), מיכאיל ברגינסקי (סמנכ"ל טכנולוגיה) וגיא ריינר (סמנכ"ל פיתוח), היזמים הם בוגרי תוכנית תלפיות של צה"ל. החברה גייסה עשרות מיליוני דולרים עד היום, היא מעסיקה מעל 100 עובדים ויש לחברה משרדים בארצות הברית, באירופה ובישראל.

איידוק עובדת בשיתוף פעולה עם מספר בתי חולים בישראל, ביניהם בית החולים שיבא. כמו כן, כדאי לדעת כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים לשיתוף פעולה עם ר.ר. מערכות, החיבור בין שתי החברות יאפשר לאיידוק לשפר ולייעל את האלגוריתמים וביצועי התוכנה, מאחר ור.ר. מערכות תוכל לשתף את איידוק בבסיס הנתונים הגדול שהיא מנהלת, וכך המערכת של Aidoc עוברת שיפור וטיוב של האלגוריתמים.

שיתוף הפעולה בין ר.ר. מערכות לחברת איידוק יאפשר ללקוחות המשתמשים בתוכנת ניהול מכון רנטגן (MEDSOFT PRO RIS) ובמערכת ניהול מרכזי דימות ליהנות מכלי טכנולוגי אוטומטי ומתקדם לתיעדוף ולפענוח צילומי דימות. כאשר התוכנה מאתרת היתכנות של ממצא חריג או ממאיר – הרופא יקבל דיווח בזמן אמת והוא יכול לספק טיפול רפואי מהיר ומדויק, לעיתים זהו טיפול מציל חיים.

מאושר על ידי ה-FDA

התוכנה לפענוח תמונות רפואיות וצילומי דימות מסייעת לרדיולוגים רבים בארץ ובעולם, איידוק מעוניינת לעזור לרדיולוגים והטכנולוגיה שהיא פיתחה מבטיחה פענוח מהיר ומדויק. התוכנה מנתחת את צילומי הדימות והמידע הקליני של המטופל, ותוך זמן קצר המערכת מכווינה את הרדיולוג ומתעדפת את המקרה בהתאם לדחיפות הבעיה והמקרה. 

לאחר קבלת אישור מארגון ה-FDA החברה זכתה ללקוחות רבים בעולם והכנסותיה קפצו מעלה. ראוי לציין כי הסריקה הנשלחת לעיבוד בענן לא כוללת מידע אישי ופרטני על המטופל, הצילום נשלח ישירות ממקור הסריקה, בדרך כלל מכון דימות או מכשיר המותקן במרכז הרפואי או במרפאה, הצילום נשלח לשרת וירטואלי ולאחר ניתוח הצילום התוצאות נשלחות חזרה לרדיולוג.

התוכנה הנשענת על בינה מלאכותית בעולם הרפואה קיבלה אישור מה-FDA לבדיקות מהירות לגילוי קורונה באמצעות צילום וסריקת חזה. התוכנה מסוגלת לאתר ממצאים המעידים על הידבקות בנגיף הקורונה ומיד בסיום הצילום הצוות הרפואי מקבל התרעה המאפשרת לו לפנות את חולה הקורונה למחלקה מתאימה ולדאוג לחיטוי החדר ומכשיר הסריקה.

הפתרונות הטכנולוגיים של איידוק מסייעים כבר היום למאות מרכזים רפואיים, ובהם חמישה בתי חולים רק בישראל, להתגבר על העומסים הכבדים במכוני הדימות ובמחלקות השונות. התוכנה מאפשרת לרדיולוגים להציע טיפול רפואי יעיל וברמה גבוהה יותר, להפחית באופן משמעותי את זמני ההמתנה של מטופלים, לדייק בתוצאות האבחון של צילומי הדימות, לאתר מחלות וממצאים ולסייע בהצלת חיים.

חברת ר.ר. מערכות מפתחת מערכות תוכנה איכותיות בהתאמה טכנולוגית עדכנית בתחומי הבריאות, הרפואה והאופטיקה, ע"פ צרכי לקוחותיה ובהתאם לתחומי התמחותם ותהליכי פעילותם. 
לחצו כאן ליצירת קשר ולקבלת מידע נוסף.