שיפור חוויית השירות בחנויות האופטיקה

• מאמר זה הוא חלק מהתכנים אותם אנחנו שמחים לספק לקהל לקוחותינו: מנהלי מרכזים רפואיים, קליניקות ומרפאות.

ענף האופטיקה בישראל מגלגל למעלה משני מיליארד ש"ח בשנה, כאשר כמחצית מההכנסות בענף מגיעות משוק משקפי הראייה. בענף האופטיקה פועלות כ-1,100 חנויות, מתוכן כ-500 חנויות אופטיקה הנמצאות בבעלות אחת מהרשתות הגדולות והשאר נמצאות בבעלות פרטית, ויש מוצרי אופטיקה הנמכרים ברשתות הקמעונאיות המובילות. בגלל התחרות הגבוהה בענף ועל מנת להצליח בו – חנויות אופטיקה חייבות לשפר את חוויית השירות שלהן ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים. 

חוויית השירות בחנויות אופטיקה

בכתבה זו, המומחים של חברת ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות בע"מ מציעים מספר דרכים וטיפים לשיפור חוויית השירות בחנויות אופטיקה, בין היתר באמצעות תוכנת אופטיקה מתקדמת הכוללת שלל פיצ'רים המותאמים לעבודה השוטפת והיומיומית של אופטומטריסטים. 

דרכים לשיפור חוויית השירות בחנות אופטיקה

מיתוג נכון של חנות האופטיקה

בשוק התחרותי של היום חשוב להשקיע במיתוג ומיצוב חנות האופטיקה, במיוחד אם מנהלים חנות אופטיקה פרטית שאינה שייכת לאחת מהרשתות. יש למתג את העסק נכון ובהתאם למאפייני קהל היעד, וכדי לשפר את חוויית השירות כדאי לעצב לוגו מקורי ומרשים, לבנות אתר מכירות מתקדם עם מערכת סליקה מאובטחת, להזמין מוצרי אריזה ממותגים על מנת להעצים את חוויית הקנייה ולהשקיע גם בשילוט אפקטיבי בעסק עצמו.

פתרונות ייחודיים

אחת מהדרכים היעילות ביותר לשיפור חוויית השירות בחנויות אופטיקה היא באמצעות שירות מקצועי הכולל פתרונות אופטיים ייחודיים. רוב חנויות האופטיקה מתמחות בבדיקות ראייה על ידי אופטומטריסט מוסמך והן משווקות משקפי ראייה, משקפי שמש אופנתיים, עדשות מגע, תמיסות, תכשירים שונים ואביזרים נוספים. כאשר מציעים פתרונות ייחודיים ניתן להגדיל את מעגל הלקוחות וחשוב לשפר את השירות כדי להבטיח תנועה של לקוחות חוזרים.

אפיון לקוחות

הדרך הנכונה לשיפור חוויית השירות בחנות האופטיקה מתחילה באפיון קהלי היעד והבנת הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים. יש דרכים שונות לניטור ולמדידת שביעות הרצון של לקוחות החנות, לדוגמה סקרים דיגיטליים, ראיונות עם לקוחות, פעילות ברשתות החברתיות ובפורומים, מאגרי מידע ועוד. כמו כן, חשוב לנתח ולעקוב אחר טרנדים בענף כדי לקלוע לדרישות ולטעם של הלקוחות, וכך להשיג יתרון על פני המתחרים.

הנוכחות בדיגיטל חשובה בימינו וכדי לשפר את חוויית השירות גם באונליין כדאי להשקיע באתר מכירות מתקדם עם ממשקים נוחים וידידותיים למשתמש, לפתוח פרופיל עסקי ברשתות החברתיות על פי מאפייני הלקוחות, בדגש על גילם. לכן, אם רוב הלקוחות בחנות הם מבוגרים כדאי להשקיע בעיקר בפייסבוק ואם הלקוחות צעירים יותר כדאי לנהל פרופיל עסקי באינסטגרם ובטיקטוק. 

תוכנה לניהול חנויות אופטיקה

מומלץ לבחור נכון תוכנת אופטיקה המותאמת לעבודה השוטפת של אופטומטריסטים. תוכנה מתקדמת ואיכותית לניהול לחנויות אופטיקה מגיעה עם חבילת יישומים בסיסית הכוללת בין היתר כרטסת לקוחות ממוחשבת, תיעוד בדיקות ראייה, חיבור למכשירי הבדיקה בחנות, מערכת לניהול תורים, יומן ממוחשב וכלי מקוון לשליחת הזמנות לספקים. כדי לשפר את חוויית השירות בחנות האופטיקה כדאי לבחור בתוכנה הכוללת פיצ'רים המהווים כלי עזר חשוב, למשל מערכת כספים ומלאי, מערכת לשליחת תזכורות ללקוחות הכוללת אפשרות ליידע את הלקוח לפני תור מתקרב, מערכת של זימון תורים מקוון וכלים שיווקיים.

ניהול קשרי לקוחות

הצלחת חנות האופטיקה מושפעת בין השאר מניהול קשרי הלקוחות. כדי לשפר את חוויית השירות בעסק כדאי לבחור תוכנה לניהול חנויות אופטיקה המתממשקת עם מערכת CRM או תוכנה הכוללת פיצ'ר לניהול תיק לקוח ממוחשב (כרטסת לקוחות), וכך ניתן להעלות את פרטי הלקוח בקליק מהיר, לעקוב אחר שירות שניתן ללקוח בעבר, להציע לו שירות מותאם אישית ולספק חוויית שירות מתקדמת, איכותית ויעילה. 


לסיכום, כדי להצליח בענף האופטיקה הנחשב לתחום תחרותי במיוחד, כל חנות אופטיקה חייבת לשדרג ולשפר את חוויית השירות ללקוחותיה. בעידן הדיגיטל של היום כדאי לבחור תוכנת אופטיקה מתקדמת הכוללת פיצ'רים חדשניים למתן שירות מהיר ואיכותי יותר ללקוחות, ומומלץ להשקיע במיתוג החנות ברשתות החברתיות, להציע שירות שאין בחנויות מתחרות וחשוב לשמור על קשר רציף עם לקוחות החנות ולבנות איתם יחסי אמון לאורך שנים.


לחצו כאן ליצירת קשר וקבלת מידע נוסף על תוכנת האופטיקה המתקדמת מבית ר.ר. מערכות מידע וטכנולוגיות.